Psykiatri förutsätter ett psyke, men att förklara närmare vad ett psyke är lär inte vara så lätt. Ärligt talat är jag inte säker på frågan själv, eller ens om ett psyke ens existerar.
http://www.youtube.com/watch?v=6Kd1GwRiFNU
Ämnet "psyke" påminner mig lite om den ovanstående intervjun med Ron Hubbard, grundaren av den absurda religionen scientologi, som finns i Sverige.
Där säger han minst en intressant sak, nämligen att ingen kan berätta vad ett psyke är.
Om jag mot dessa odds skulle ge mig ett kast att definiera psyke skulle det vara det yttersta högsta mindfulness attributet. Kan icke definiera utan engelska, tyvärr.
Psykets mysterium
Moderator: Moderatorgruppen
-
förbryllad
-
förbryllad
Psykets mysterium
Psyket= Vars och ens sinnevärld, tankevärld, känslovärld.
Innehållandes tankar, känslor, idéer, egenskaper, läggningar, humör, manier, fantasier, föreställningar och uppfattningar.
Detta kan i sin tur sorteras in i nivåer, exempelvis, stabil, ostabil, normalt, onormalt etc.
Innehållandes tankar, känslor, idéer, egenskaper, läggningar, humör, manier, fantasier, föreställningar och uppfattningar.
Detta kan i sin tur sorteras in i nivåer, exempelvis, stabil, ostabil, normalt, onormalt etc.
-
förbryllad
Psykets mysterium
Normalt är det som vi accepterar och som utgör normen. Vad var och en kan tänkas acceptera som normalt
är ovidkommande, rent statistiskt handlar det om ett medelvärde där det finns en undre och en övre gräns
för vad som NORMALT anses som normalt.
är ovidkommande, rent statistiskt handlar det om ett medelvärde där det finns en undre och en övre gräns
för vad som NORMALT anses som normalt.
-
förbryllad