På papperet
http://www.cell.com/abstract/S0092-8674%2814%2900079-8
I praktiken

Moderator: Moderatorgruppen

förbryllad skrev:lol
Zokrates skrev:förbryllad skrev:lol
lol, "laughing out loud"
Jag förstår fullständigt varför du inte vill sprida dina gener vidare.
Anders skrev:
Men både Illusionen och Freddemalte som hejade på: Ni ger uttryck för den här misstänksamheten och jag känner er båda som synnerligen tänkande människor, men visa och komplexa inlägg här på forumet. Människor som ni bör hålla er på mattan och låta alfahannarna regera och ha bekvämligheten?
Illusionen skrev:Anders skrev:
Men både Illusionen och Freddemalte som hejade på: Ni ger uttryck för den här misstänksamheten och jag känner er båda som synnerligen tänkande människor, men visa och komplexa inlägg här på forumet. Människor som ni bör hålla er på mattan och låta alfahannarna regera och ha bekvämligheten?
Hej Anders!
Är osäker betr hur jag ska tolka ditt inlägg, vad är budskapet du vill förmedla till oss ?
Livet liksom IQ är en gåva, som vi inte kan göra anspråk på att ha gjort oss förtjänta av.
Ett ev högt IQ är därför något vi har anledning att vara tacksamma för, förutsatt att vi använder det till att göra
något som resulterar i något vettigt och bra.
När jag väljer mina bekanta så prioriterar jag medmänsklighet, ärlighet, vänlighet och idogt arbete före intelligens.
Känner du till något kvalitetsindex, jämförbart med IQ, för dessa verkligt goda och eftersträvansvärda egenskaper ?
Om inte, vad tror du det beror på, i så fall ?
/ Illusionen
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster