jag är trött på att det inte finns någon ribbhöjning inom den filosofiska debatten. är det inte jobbigt att det fortfarande tjötas om intrinisikala värden hit och dit? MIN ÖNSKAN VORE ATT REDA UT EN FRÅGA I TAGET OCH SEDAN GÅ VIDARE. filosofi behöver inte vara en ankdam för pubertala funderingar. det var för ett tag sen diskusioner om att skapa ett elitforum, men det är inte det det handlar om. problemet är att det inte finns någon tilstymelse till definitionshygien i detta forum. men kanske ni vill ha det så. begrepp så som rätt och fel brukas så som om de refererar till personlig smak. jag vet att det är en tusenårig problematik, so what.
skall det vara någon idé att överhuvud diksutera språk och funderingar så måste vi först vara överens om vad vi pratar om.
min personliga önskan är att dikutera begreppsdefinitioner med dem som defakto vill lösa reela problem. jag tar filosofi på allvar,
rundgång
Moderator: Moderatorgruppen
Re: rundgång
mackafon skrev:jag är trött på att det inte finns någon ribbhöjning inom den filosofiska debatten. är det inte jobbigt att det fortfarande tjötas om intrinisikala värden hit och dit? MIN ÖNSKAN VORE ATT REDA UT EN FRÅGA I TAGET OCH SEDAN GÅ VIDARE. filosofi behöver inte vara en ankdam för pubertala funderingar. det var för ett tag sen diskusioner om att skapa ett elitforum, men det är inte det det handlar om. problemet är att det inte finns någon tilstymelse till definitionshygien i detta forum. men kanske ni vill ha det så. begrepp så som rätt och fel brukas så som om de refererar till personlig smak. jag vet att det är en tusenårig problematik, so what.
skall det vara någon idé att överhuvud diksutera språk och funderingar så måste vi först vara överens om vad vi pratar om.
min personliga önskan är att dikutera begreppsdefinitioner med dem som defakto vill lösa reela problem. jag tar filosofi på allvar,
Tja, vad är det man säger. Det är lätt att klaga på andra men svårare att själv göra nått konstruktivt. Du kan ju starta diskussioner om en fråga i taget om du vill, jag tror inte folk har emot detta.
Tja , åter igen. Du kan ju skapa en lista med begrepp som anser vara bra och de som du anser vara dåliga.
Du kan ju också starta ett elit forum om du vill det. Internet är ju fritt..
/ Johan
Är jag galen? Tveklöst inte. Men visst tusan lever man i en galen och underbar värld =)