Esther skrev:scirocco skrev:Tänker mig att jag talar för många. Sverige är inte aktivt kristet längre. De krafter som är bra finns i allt.
krafter???
wow... nej tack.
Nehej. Inga krafter. De flesta förstår nog adjektivet bra som stod före krafter.
Moderator: Moderatorgruppen
Esther skrev:scirocco skrev:Tänker mig att jag talar för många. Sverige är inte aktivt kristet längre. De krafter som är bra finns i allt.
krafter???
wow... nej tack.
scirocco skrev:Esther skrev:scirocco skrev:Tänker mig att jag talar för många. Sverige är inte aktivt kristet längre. De krafter som är bra finns i allt.
krafter???
wow... nej tack.
Nehej. Inga krafter. De flesta förstår nog adjektivet bra som stod före krafter.
scirocco skrev:Så man måste vända sig till kristus för att det goda skall bli legitimt?
Esther skrev:Algotezza skrev:Esther skrev:hahaha -- men jag TROR att Han kan göra vad Han vill --- det har jag därmed också fått erfara. Jag sa inte till Honom när han dök upp: det där tror jag inte på, det kan Du inte - Du sitter på ett moln och långt skägg och kan inte mer än jag... - eller: det har jag aldrig sett eller upplevt DÄRFÖR tror jag inte Du kan det heller...
Precis ett faktum för tron. För den troende... Men alla tror inte...
Nej - alla står sina kast... de flesta tror de har en psykos när Gud kommer till dem och tar pillar och springer till läkarna -- jag trodde.
Han kom till mig - och jag VISSTE lika säkert som amen i kyrkan att det var Gud och att jag var helt och hållet frisk - och inget - upprepar INGET - har ändrat detta i mig. Oavsett vad människor gjort med mig.
Jag vet det jag vet, jag vet vad jag upplevt och kan inte och tänker inte förneka detta eller Honom - Han har gett mig så oändligt mycket mer än jag ens hoppades på, trodde jag kunde få eller önskade mig --- och allt detta har jag gömt i mitt hjärta och inte salufört överallt - och försökt förstå, lära mig veta vad jag ska göra och hur...
Algotezza skrev:Esther skrev:Algotezza skrev:
Precis ett faktum för tron. För den troende... Men alla tror inte...
Nej - alla står sina kast... de flesta tror de har en psykos när Gud kommer till dem och tar pillar och springer till läkarna -- jag trodde.
Han kom till mig - och jag VISSTE lika säkert som amen i kyrkan att det var Gud och att jag var helt och hållet frisk - och inget - upprepar INGET - har ändrat detta i mig. Oavsett vad människor gjort med mig.
Jag vet det jag vet, jag vet vad jag upplevt och kan inte och tänker inte förneka detta eller Honom - Han har gett mig så oändligt mycket mer än jag ens hoppades på, trodde jag kunde få eller önskade mig --- och allt detta har jag gömt i mitt hjärta och inte salufört överallt - och försökt förstå, lära mig veta vad jag ska göra och hur...
Nä, varför skulle du förneka det du upplevt och upplever? Men saluför du inte din tro nu? Varför? Var rädd om dina inre ädelstenar!
Esther skrev:Till dig vill jag säga --- angående din fråga, att om du tar vatten som är förorenat och lägger det i en petflaska i solen en dag - är det helt rent.
Så är det med oss - vi kan inte --- via gurus eller andra människor någonsin bli rena i våra handlingar eller tankar eller känslor - om inte vi kommer till Ljuset - Kristus är Ljuset...
scirocco skrev:Esther,det känns korkat att gå omkring och tänka att det bara finns mörker inom jordevarelserna.
scirocco skrev:Alla kan vara i solen.
Esther skrev:Algotezza skrev:Esther skrev:
Nä, varför skulle du förneka det du upplevt och upplever? Men saluför du inte din tro nu? Varför? Var rädd om dina inre ädelstenar!
Nej - det tycker jag inte att jag gör. Jag pratar inte om mig (annat än i de termer om vem jag var - som de flesta kan identifiera sig med) och ingen blir bättre om vi inte låter Gud göra sitt i oss. Vi kanske aldrig blir helt hela - men bättre...
Algotezza skrev:Esther skrev:Algotezza skrev:
Nej - det tycker jag inte att jag gör. Jag pratar inte om mig (annat än i de termer om vem jag var - som de flesta kan identifiera sig med) och ingen blir bättre om vi inte låter Gud göra sitt i oss. Vi kanske aldrig blir helt hela - men bättre...
Är Gud allsmäktig gör han väl som han vill oavsett vad vi råkar tycka.
Esther skrev:scirocco skrev:Esther,det känns korkat att gå omkring och tänka att det bara finns mörker inom jordevarelserna.
Det må vara hänt för den som inte känner sin egen natur - för mig som tyvärr ser och vet vem jag är - är detta helt naturligt... om vi som försöker i Kristus att bli bättre människor - vad ska då inte vara med de som inte försöker eller tror att Han kan hjälpa dem?
Återgå till "Religion och andlighet"
Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster