Genusfördelning i filosofiforum?
Moderator: Moderatorgruppen
Genusfördelning i filosofiforum?
Är vi jämlika?
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Fråga till Meanman:
Du frågar: - är vi jämlika? Vad menar du med det ordet - jämlika??
Verbal-inkvisator (blink) *KADMOZ
Verbal-inkvisator (blink) *KADMOZ
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
Re: - Fråga till Meanman:
Kadmos skrev:Du frågar: - är vi jämlika? Vad menar du med det ordet - jämlika??
Någorlunda lika fördelat, som Jämo säger........
"We are up against trouble caused by our way of expression."
Wittgenstein i "The Blue Book"
Wittgenstein i "The Blue Book"
Män är inte lika som kvinnor,
män är inte kvinnor,
därmed finns enbart jämlikhet i samband med att någon känner för att göra påstaendet i samband med något diffust dogma.
I denna demokrati, så borde kvinnor bara få 0.97 röster jämfört med männens 1 röst, för att det skulle bli jämlik - men vem kräver denna jämlikhet? Bara jag, så vitt jag vet.
Sen så kan man komplicera till det hela huruvida andelen dumbommar bland respektive könen borde inkluderas eller inte, för att förhindra samhällsdestruktiva valresultat, och om kanske bögar ska räknas som eget kön, eller om sexfixerade personer överhuvudtaget ska ha rötträtt o s v...
män är inte kvinnor,
därmed finns enbart jämlikhet i samband med att någon känner för att göra påstaendet i samband med något diffust dogma.
I denna demokrati, så borde kvinnor bara få 0.97 röster jämfört med männens 1 röst, för att det skulle bli jämlik - men vem kräver denna jämlikhet? Bara jag, så vitt jag vet.
Sen så kan man komplicera till det hela huruvida andelen dumbommar bland respektive könen borde inkluderas eller inte, för att förhindra samhällsdestruktiva valresultat, och om kanske bögar ska räknas som eget kön, eller om sexfixerade personer överhuvudtaget ska ha rötträtt o s v...
Ner med enfalden! Heja mångfalden!