lynx skrev:scirocco skrev:lynx, jag lyssnar aldrig på texterna så jag vet inte om det var läskigt. Jag lyssnar alltid bara på spelet,kompet och hur det låter. lyssna mer på den artisten, hon är inte läskig alls. Men tack för hjälpen lynx. Nu kan kan jag ju posta igen. Du har hjälpt mig flera gånger med detta. Sen går det lite tid o jag glömmer bort igen.
Jag vet att du inte gör det, men vännen... du borde börja med det. För övrigt är det väl en självklarhet att hjälpa till om man kan. Jag var själv en "Va-va?!-fågel" första gången jag skulle spela en sång här.
Att lyssna på texterna är absolut inget obligat. Så gott som alltid i min uppväxt var "bästa låten" inte nåt vidare artikulerad om man säger så. Och jag blir alltid irriterad då jag stöter på texterna till de låtarna. Jag vill ha mitt "I´m a Rocker, i'm a roller, i'm a rararatotaller" i huvvet (guldstjärna till den som känner igen).
Detta sagt, ibland kan ju nåt som "Öppna Landskap" kännas förbrödrande, och svenska grupper lärde man sig texten på innan man gick på konsert. Wilmer sjöng man med på skånska till. Men för mej är sången ett instrument främst. Framför allt har jag svårt för progg, psalmer och sånt där man skall föra fram nåt slags budskap. Budskap förs fram som prosa, med klar och tydlig argumentation, allt annat är fegt.