Är människan från rymden, finns utomjordingar?

Moderator: Moderatorgruppen

Turosof

Re: Är människan från rymden, finns utomjordingar?

Inläggav Turosof » 04 jan 2021 13:31

Pilatus skrev:
Turosof skrev:Makthavare saboterar för sanningen, när den inte lönar sig, det vet alla om.
Skulle man bara tillåta whistleblowers som Bob Lazar att bevisa sig/motbevisa sig, så skulle allt bli lättare.
Men de blir hindrade...

Du verkar inte kunna prestera några intressanta svar, Turosof, bara gamla konspiratoriska teorier som inte bevisar något. Vad har den fantastiske Bob Lazar lyckats avslöja för sabotage mot sanningen? Nivån sjunker snabbt här, märker jag. Skärpning! Kom med något, gärna fakta!

Du beter dig som mer trögfattad än vad du egentligen är, och jag gillar inte motvilliga elever att tvinga fakta på.
Pilatus vinner.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 04 jan 2021 14:19

Turosof skrev:De ”fina resultat” som uppnås är kanske i viss mån rena distraktioner för dagiset, trots att fler makthavare redan sitter på viktig information... Jämför man de resultaten med eventuella kunskaper som redan finns = distraktioner. Jag är allmänt inte infowarsfantast, konspirationsteoretiker, men i det här fallet så finns det alltför många vittnesmål av ansedda personer för att strunta i dem.

Om det funnes fakta framlagda av ansedda personer vore ju läget helt annorlunda. Du svarar inte på frågor och framlägger inte några fakta från vetenskapliga källor. Varför skall någon tro på det du säger? Det är alltför konspiratoriskt mot dem du anser veta något. Det håller inte, det blir mest gnäll.
Moderator

Turosof

Inläggav Turosof » 04 jan 2021 15:11

Pilatus, vännen...
Alla kommunikationssvårigheter som du verkar ha Pilatus, den här misstänksamheten, kaxigheten, det opsykologiska som du försöker gömma bakom en fasad av ”fakta/filosofi/vetenskap” talar om en enda sak för mig:
Diagnos.
Svårt att säga ännu Aspie/ADHD, (PTSD möjligtvis).
Är du diagnostiserad?
I så fall tala om det →så att man kan skriva till dig på rätt sätt, jag ser inte ner på folk med diagnoser, men det är orättvist både mot dig själv och oss andra om du vet om det och inte talar om det.
”Taggig” är en bra beskrivning på hur du uppträder, (och du köpte gärna att du ”vann”, du behövde det, eller hur?”
Tala nu om...

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 04 jan 2021 15:44

Turosof skrev:Alla kommunikationssvårigheter som du verkar ha Pilatus, den här misstänksamheten, kaxigheten, det opsykologiska som du försöker gömma bakom en fasad av ”fakta/filosofi/vetenskap” talar om en enda sak för mig:

Varför är min person intressant? Om du enkelt och rättframt lägger fram goda argument för dina utomjordingar så är väl saken klar. Men vem har sett den?

Bild
Moderator

Turosof

Inläggav Turosof » 04 jan 2021 15:51

Din person är intressant därför att: Ethos, Pathos, Logos...
Man vill veta vem man pratar med och hur man ska prata med den människan.
I vanliga fall är det ointressant ...men när man träffar på sådan taggighet →då blir det viktigt!
Jag är van vid filosofiska diskussioner får du tänka, med allt från pundare till professorer och teologer, och har i många år jobbat med psyk, missbruk och spektrat.
Inte så lätt att gömma sig för mig.
Tala nu om, jag lovar att det kommer att kännas bättre sedan!

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 04 jan 2021 16:21

Turosof skrev:Man vill veta vem man pratar med och hur man ska prata med den människan.

Artighet bjuder att den som kommer in i rummet presenterar sig. Du behöver inte berätta om dina diagnoser, det är helt frivilligt. Men det kunde vara intressant att veta något om vilken studiebakgrund du har. Du har sagt att du är autodidakt, vilket förefaller rimligt med det intresse du har för utomjordingarnas liv och resor till jorden. Jag känner inte till att det finns kurser i ämnet. Jag betraktar det som du hittills presenterat som pseudovetenskap.

Moderator

Turosof

Inläggav Turosof » 04 jan 2021 16:55

Du kringgår att svara Pilatus.
Tills du svarar, vill inte jag att du svarar på mina inlägg, inte quotar, inte märker ord, inte hånar, inte grälar i onödan.
Skicka Dm om du inte vågar svara inför alla.
Själv så har jag inga diagnoser som jag känner till, jag jobbar hela dagarna med psykologer, socionomer mfl som arbetshandledare åt en grupp med mest Aspisar.
Jag är ”klar” ekonomiskt sedan länge, klar också med cirkeln vänner/familj/bekanta, men nya bekanta behöver inte vara fel.
Jag pratar även grekiska och engelska minst lika flytande som svenska, landsmästare i 9-boll, Grekland -96.
Själv då?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 04 jan 2021 17:06

Turosof skrev:Tills du svarar, vill inte jag att du svarar på mina inlägg, ...

Då säger vi så, du hade alltså ingen utbildning!
Moderator

Turosof

Inläggav Turosof » 04 jan 2021 17:27

12 år i Grekland, svenska här + usk/msk 2 år.
Specialstyrkorna i Grekland i nästan två år.
Bott i utlandet, här, i 35 år →det är utbildning det!
Däremot så har jag haft genom åren deltagare i mina grupper med två och tre olika högskoleutbildningar.
Mental hälsa > utbildningsnivå.
Är du sjukpensionär?
Svara ärligt nu.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 04 jan 2021 17:57

Pilatus skrev:
Turosof skrev:Återigen →den mänskliga logiken, de mänskliga kunskaperna, de mänskliga förmågorna räcker inte till, alltid.

Det finns ingenting otillräckligt i logiken. Varje utsaga vars premisser är sanna kan avgöras, antingen är utsagan sann eller så är den falsk.

Det är här som det slår slint, första bollkontakten... Du börjar snacka om något annat Pilatus...

Turosof

Inläggav Turosof » 04 jan 2021 18:00

klorofyll skrev:
Pilatus skrev:
Turosof skrev:Återigen →den mänskliga logiken, de mänskliga kunskaperna, de mänskliga förmågorna räcker inte till, alltid.

Det finns ingenting otillräckligt i logiken. Varje utsaga vars premisser är sanna kan avgöras, antingen är utsagan sann eller så är den falsk.

Det är här som det slår slint, första bollkontakten... Du börjar snacka om något annat Pilatus...

Var det inte Spinoza som sade något liknande?

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 04 jan 2021 18:38

Är människan benägen att ändra på sin trossats baserat endast på rena fakta kring orimligheten därav?

Att vi skulle veta allt om tingens beskaffenhet, det är det många som ansett sig göra genom alla tider. Men är det inte så att när man får tag i ett svar så uppkommer det 10 nya frågor. Och svaret blir oss skyldigt.

Människan är alltings mått, var det någon klok man som sa, ack vad han bedrog sig.

Men allvarligt talat, vem i helsefyr skulle tjäna på att försöka mörka att vi inte är ensamma i universum. Människan lägger ju ner miljarder på att söka efter liv därute.
Varje dag är en resa.

Turosof

Inläggav Turosof » 04 jan 2021 19:28

Marksa skrev:Är människan benägen att ändra på sin trossats baserat endast på rena fakta kring orimligheten därav?

Att vi skulle veta allt om tingens beskaffenhet, det är det många som ansett sig göra genom alla tider. Men är det inte så att när man får tag i ett svar så uppkommer det 10 nya frågor. Och svaret blir oss skyldigt.

Människan är alltings mått, var det någon klok man som sa, ack vad han bedrog sig.

Men allvarligt talat, vem i helsefyr skulle tjäna på att försöka mörka att vi inte är ensamma i universum. Människan lägger ju ner miljarder på att söka efter liv därute.

Människan är alltings mått →var sofisternas generella inställning.
Man har lösningar mot kol och olja också →men de rika tillåter inga lösningar, (allmänt).

Vertumnus

Inläggav Vertumnus » 04 jan 2021 20:01

Marksa skrev:

Väl uttryckt!

klorofyll

Inläggav klorofyll » 04 jan 2021 20:38

Pilatus skrev:
klorofyll skrev:
Turosof skrev:Vi ligger efter med fysiken...kraftigt.

Jag tror att vårt samhälle har gått bakåt sedan första månlandningen...

Och på vilka grunder hävdar du detta?

Hur är läget nu? Det känns som att man kan köpa vad som helst för pengar, människor har blivit oviktiga, vem som helst kan bytas ut. En svensk som jag beundrar är Pehr G Gyllenhammar.. Han föddes 1935. Ytterst vettig. Han lämnade Volvo 1993. Det var då man började använda persondator... Palme mördades 1986. Före sin död ledde han socialdemokraaterna, från 1969, samma år som månlandningen... Palme var bra, men inte bäst.

Återgå till "Filosofi"