om det var naturligt så skulle du inte nyss ha kallat dom "galningar".
Du missförstår mig.
Det du kallar "naturligt" nu är vad jag skulle vilja kalla för "normalt". Visst är galningar
avvikande, där är vi överrens, men det går utmärkt att vara avvikande och ändå vara helt naturlig (som i motsats till "konstlad", "tillgjord"). Homosexuella, albinos och vänsterhända är några exempel.
kärlek är naturligt, kan dom flesta intyga på när dom ser nyfödda barn
Att äta kött är faktiskt precis lika naturligt. Det kan de flesta intyga när de ser en korvsmörgås.
Nå, jag förstår naturligtvis att du med detta försöker bevisa att psykopater är sjuka. Du behöver inte dra det längre. Du predikar för oblatförsäljaren. Vad jag menar är att jag inte
skuldbelägger psykopater. Jag anser att de inte kan rå för det hemska de gör; de är sjuka. De är inte medvetet illvilliga, utan deras begär är helt naturliga för dem.
Och jag förespråkar naturlighet. Trots att det är ungefär lika onaturligt och rubbat att vara vegetarian som att vara psykopat (jag säger inte att ni har annat gemensamt, dock) så föreslår jag att ni båda skall göra vad var och en av er tycker är naturligt. Har du inga samvetskval över att du med din vegetarianism gör det svårare för de hårt arbetande människorna i köttindustrin att överleva, så skall du; precis som psykopaten som inte har några samvetskval över personerna han sårar; utöva din vegetarianism fullt ut.
(Ja, jag höll en skämtsam ton i ovanstående stycke)
in real life tvivlar ja på att du skulle reasonera så om det kom nån psykopat emot dina medmänniskor.
Du behöver inte tvivla. Allt du behöver göra är att läsa vad jag har skrivit. Om du genom din kost har fått proteinbrist som orsakar dig svårigheter med detta så bistår jag villigt med hjälp. Så här skrev jag: "Vår omedelbara och grundläggande reaktion är ju att fånga och låsa in dessa farliga galningar. [...] Jag vill bara låsa in dem."
Ursäkta den raljanta tonen, förresten, jag tycker bara att ditt inlägg var så himla konstigt.