Vega skrev:https://m.youtube.com/watch?v=j0gB0e-BD4I&pp=ygUdYmrDtnJuIGd1c3RhZnNzb24gdmlucHJvdm5pbmc%3D
Det där är typ jag på Miljöpartiets interna forum!
Moderator: Moderatorgruppen
Vega skrev:https://m.youtube.com/watch?v=j0gB0e-BD4I&pp=ygUdYmrDtnJuIGd1c3RhZnNzb24gdmlucHJvdm5pbmc%3D
Hubert skrev:En viktig fråga är hur vi ser på mobbaren som tycker att det är kul att visa andra hur löjligt offret ser ut efteråt.
Mobbaren skrattar och några andra, men inte offret.
Har offret ingen humor?
Så vad är humor?
Anders skrev:Det där är nog lite socialt betingat. Om vi för en sekund bortser från ren mobbing.
Där jag bor nu är alla väldigt hänsynsfulla med sin humor om varandra. Där jag växte upp gjorde man bort sig eller nåt liknande så flödade humorn, och man fick namn man fick med sig. Ens reaktion var att nu jävlar skall jag hitta nåt på honom(som kommit på öknamnet). I lumpen skall vi inte tala om.
Algotezza skrev:Anders skrev:Det där är nog lite socialt betingat. Om vi för en sekund bortser från ren mobbing.
Där jag bor nu är alla väldigt hänsynsfulla med sin humor om varandra. Där jag växte upp gjorde man bort sig eller nåt liknande så flödade humorn, och man fick namn man fick med sig. Ens reaktion var att nu jävlar skall jag hitta nåt på honom(som kommit på öknamnet). I lumpen skall vi inte tala om.
Ja, vad vi finner roligt beror på vilken grupp vi tillhör. Det finns dock ett universellt och tidlöst humorområde: kiss-, bajs- och prutthumor.
Anders skrev:Algotezza skrev:Anders skrev:Det där är nog lite socialt betingat. Om vi för en sekund bortser från ren mobbing. Där jag bor nu är alla väldigt hänsynsfulla med sin humor om varandra. Där jag växte upp gjorde man bort sig eller nåt liknande så flödade humorn, och man fick namn man fick med sig. Ens reaktion var att nu jävlar skall jag hitta nåt på honom(som kommit på öknamnet). I lumpen skall vi inte tala om.
Ja, vad vi finner roligt beror på vilken grupp vi tillhör. Det finns dock ett universellt och tidlöst humorområde: kiss-, bajs- och prutthumor.
Den är skum!
Anne skrev:Jag hörde en TV-doktor svara på just frågan i rubriken på den här tråden. Han svarade att det var att visa sin intelligens utan att skryta. Klockrent för den humorn jag tycker om!
Anders skrev:Anne skrev:Jag hörde en TV-doktor svara på just frågan i rubriken på den här tråden. Han svarade att det var att visa sin intelligens utan att skryta. Klockrent för den humorn jag tycker om!
Inget särskilt kul med att skriva bra på ett matteprov eller lösa det kluriga på jobbet Men om vi begränsar det till samtalssituationer är jag med, även om många anväder sin eq lite elakt.
Algotezza skrev:Anders skrev:Anne skrev:Jag hörde en TV-doktor svara på just frågan i rubriken på den här tråden. Han svarade att det var att visa sin intelligens utan att skryta. Klockrent för den humorn jag tycker om!
Inget särskilt kul med att skriva bra på ett matteprov eller lösa det kluriga på jobbet Men om vi begränsar det till samtalssituationer är jag med, även om många anväder sin eq lite elakt.
Människor med hög EQ är bra på att manipulera andras känslor, ofta på ett tämligen omärkligt och subtilt sätt. Under ytan så att säga...
Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster