Dagens vision?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1511
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Dagens vision?

Inläggav unik » 16 aug 2025 23:32

Vega, har du en funktionsnedsättning?

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 17 aug 2025 06:30

unik skrev:Vega, har du en funktionsnedsättning?

Varför undrar du?

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1511
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Dagens vision?

Inläggav unik » 17 aug 2025 08:29

Vega skrev:
unik skrev:Vega, har du en funktionsnedsättning?

Varför undrar du?


Det outsagda räcker för mig, önskar dig en fin söndag (!)

Patrik

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 17 aug 2025 10:54

unik skrev:
Vega skrev:
unik skrev:Vega, har du en funktionsnedsättning?

Varför undrar du?


Det outsagda räcker för mig, önskar dig en fin söndag (!)

Patrik

Jag är van vid att missuppfattas!

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 17 aug 2025 11:01

Varför har folk så tragiska liv?

Lösningen är att leva!

Jag satsar på att må bra oavsett omständigheter. Det är väl det enda långsiktiga sättet att må bra. Det är nog därför som jag saknar ambitioner. En kille på jobbet vill köpa en Rolex, sådan är inte jag.

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 17 aug 2025 18:58

Om någon inte tror på Gud så brukar jag fråga om de tror att det finns någon rättvisa (det är så enkelt), svaret blir då att de snarare ser djungelns lag som det rådande… Ganska komiskt. Då frågar jag om det finns någonting som dom bryr sig om? Svaret är jakande. Å det är där jag kommer in i bilden, haha.

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 17 aug 2025 23:08

Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 18 aug 2025 06:48

Vega skrev:Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.


Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Anders » 18 aug 2025 14:53

Algotezza skrev:
Vega skrev:Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.


Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?

Misstänker att det är på en skala.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 18 aug 2025 14:54

Algotezza skrev:
Vega skrev:Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.


Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?

Jag kan tycka att kärlek är barnsligt…

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 18 aug 2025 17:50

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Många människor har ett barnasinne och det har inte jag. Eller har jag det? Jag tror faktiskt att jag ser ned litegrann på människor med barnasinne. Men det låter ju helt barockt.


Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?

Jag kan tycka att kärlek är barnsligt…



Men sex är inte barnsligt?
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 18 aug 2025 18:48

Algotezza skrev:
Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vad menar du med barnasinne? Hur är man om man har ett sådant?

Jag kan tycka att kärlek är barnsligt…



Men sex är inte barnsligt?

Omoget snarare!

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Anders » 18 aug 2025 19:16

Riktigt upphetsande sex i någon konstform, som bara religiösa människor anser stötande.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 18 aug 2025 20:05

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Jag kan tycka att kärlek är barnsligt…



Men sex är inte barnsligt?

Omoget snarare!


På vilket sätt då?

Vad ägnar sig mogna människor åt? Varken sex eller kärlek om man får tro dig.

Kanske diskuterar de på detta forum...
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 20 aug 2025 15:25

Det var någon kines, förmodligen Xi, som sa att Kina stör ingen. Jag vet inte om det stämmer i Kinas fall, men det låter bra.. Man behöver inte bry sig så mycket. Om folk gillar att skapa problem, så får de själva lida för det.


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster