Populärt
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Populärt
Vega skrev:Varför är det så populärt att vara cool - på riktigt?
Hur definierar du cool?
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Vega skrev:Varför är det så populärt att vara cool - på riktigt?
Hur definierar du cool?
En person som är behaglig i alla lägen. Det finns säkert en mer riktig definition (Hur definierar du ordet?) men jag nöjer mig så. Att vara cool har aldrig dragits i smutsen upplever jag.
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Varför är det så populärt att vara cool - på riktigt?
Hur definierar du cool?
En person som är behaglig i alla lägen. Det finns säkert en mer riktig definition (Hur definierar du ordet?) men jag nöjer mig så. Att vara cool har aldrig dragits i smutsen upplever jag.
Kan det inte vara tvärtom också?
Algotezza aka Algotezza
SAOL: lugn, avspänd, sval; allmänt bra
Det verkar som att det inte är särskilt coolt att anstränga sig.
Vega skrev:Det verkar som att det inte är särskilt coolt att anstränga sig.
Man skall vara en glidare.
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Vega skrev:Det verkar som att det inte är särskilt coolt att anstränga sig.
Varför?
Man kommer ingenstans om man inte anstränger sig…
Men tolka mig inte bokstavligt, om man tar ett steg så kommer man så klart framåt, men om man går i en cirkel då…
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Det verkar som att det inte är särskilt coolt att anstränga sig.
Varför?
Det är slutsatsen jag gör efter ditt påstående att det inte är coolt att anstränga sig.
Du läser väl vad du själv skrivit?
Algotezza aka Algotezza
Jag har ansträngt mig maximalt, men jag har inte uppnått något som andra kan tolka som en framgång. Men jag är väldigt framgångsrik.
Vega skrev:Jag har ansträngt mig maximalt, men jag har inte uppnått något som andra kan tolka som en framgång. Men jag är väldigt framgångsrik.
Vad har du jobbat med?
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Vega skrev:Jag har ansträngt mig maximalt, men jag har inte uppnått något som andra kan tolka som en framgång. Men jag är väldigt framgångsrik.
Vad har du jobbat med?
Vill inte prata om det… inget speciellt
Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Jag har ansträngt mig maximalt, men jag har inte uppnått något som andra kan tolka som en framgång. Men jag är väldigt framgångsrik.
Vad har du jobbat med?
Vill inte prata om det… inget speciellt
Hoppas du gillade det! Lycka till om du fortsätter med det!
Algotezza aka Algotezza