Något jag funderat på en del på sistone.
Många strävar efter ett liknande förhållande i sängkammaren som man har utanför med sin partner.
Läser om tips rörande "dirty talk", att prata snuskigt och om hur viktigt det är för att smörja maskineriet så att säga.
Min tanke är att tipsen som ges (T.ex. https://manlighalsa.com/2020/09/15/3-tips-for-ett-battre-dirty-talk/ ) ofta handlar om att släppa loss och inte tänka sig för så värst, vilket går emot de flestas förhållande utanför sängkammaren.
Känner mig kluven mellan att verkligen släppa loss och uttrycka det som kommer till mig, och att respektera min käresta och sätta gränser för vad som sägs oavsett i vilken situation vi befinner oss i...
http://ortensapotek.com/2020/10/16/den- ... tensmedel/
Att kommunicera med sin partner
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Att kommunicera med sin partner
Erikmanlig skrev:Något jag funderat på en del på sistone. Många strävar efter ett liknande förhållande i sängkammaren som man har utanför med sin partner. Läser om tips rörande "dirty talk", att prata snuskigt och om hur viktigt det är för att smörja maskineriet så att säga.
Nu blev jag fundersam. Det där är säkert väldigt individuellt. Det måste vara något som du och din partner tillsammans kommer underfund med. Att ha trevligt tillsammans är min mycket enkla maxim. Miljön kan vara viktig, annat som kan höja stämningen. Att berätta om någon händelse kan vara spännande och litet utlämnande. Det visuella, musik, belysning mm. Tidningar brukar ibland vara fulla med tips.
Moderator
Re: Att kommunicera med sin partner
Pilatus skrev:Erikmanlig skrev:Något jag funderat på en del på sistone. Många strävar efter ett liknande förhållande i sängkammaren som man har utanför med sin partner. Läser om tips rörande "dirty talk", att prata snuskigt och om hur viktigt det är för att smörja maskineriet så att säga.
Nu blev jag fundersam. Det där är säkert väldigt individuellt. Det måste vara något som du och din partner tillsammans kommer underfund med. Att ha trevligt tillsammans är min mycket enkla maxim. Miljön kan vara viktig, annat som kan höja stämningen. Att berätta om någon händelse kan vara spännande och litet utlämnande. Det visuella, musik, belysning mm. Tidningar brukar ibland vara fulla med tips.
Gillar.
V
Re: Att kommunicera med sin partner
Erikmanlig skrev:Något jag funderat på en del på sistone.
Många strävar efter ett liknande förhållande i sängkammaren som man har utanför med sin partner.
Läser om tips rörande "dirty talk", att prata snuskigt och om hur viktigt det är för att smörja maskineriet så att säga.
Min tanke är att tipsen som ges (T.ex. https://manlighalsa.com/2020/09/15/3-tips-for-ett-battre-dirty-talk/ ) ofta handlar om att släppa loss och inte tänka sig för så värst, vilket går emot de flestas förhållande utanför sängkammaren.
Känner mig kluven mellan att verkligen släppa loss och uttrycka det som kommer till mig, och att respektera min käresta och sätta gränser för vad som sägs oavsett i vilken situation vi befinner oss i...
http://ortensapotek.com/2020/10/16/den- ... tensmedel/
Hehe, varje par får hitta sin ”retorik”. För mej och frugan kom det rätt självklart. Och jag träffade henne så fort mitt självförtroende var tillräckligt. Hur folk som ligger runt sköter det där kan jag ju undra.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster