Vega skrev:hakkapeliitta skrev:Jag hade kunnat bli golfproffs och tjänat lätta miljoner.
Är helt övertygad. Nu har jag inte spelat riktig golf men väl minigolf med kompisgänget. Vann alltid överlägset. Kommer ihåg en gång när brorsan kommenterade ”hur fan kan han vara så bra”. Inget skitsnack från mig.
Jag har alltid varit bra i idrott och fick ofta respresentera klassen i olika skolmästerskap. Kula, 60 m, längdhopp var de tre grenarna.
Jag kunde gå redan som sex månader gammal har morsan berättat. Vet inte om det har med saken att göra men vittnar kanske om bra kroppskontroll.
Har bra bollkänsla plus ett groteskt stort självförtroende vilket kanske är den enkla förklaringen.
Läser du mycket? Vad för typ av sysselsättning stimulerar din begåvning? Är du lat och viljestyrd eller är hård och ambitiös?
Jag skrev inlägget som motvikt till den svenska Jante-lagen.
Vi alla är bra på någonting varför inte säga det?
Jag har civilingenjörsexamen men är mer stolt över mina 80p i matematik.
Nej, läser inget mer, jag var en bokmal som ung men orkar inte ta till mig nytt längre då det spelar ingen roll i det stora hela vad jag tycker. Är lat också, maximal utdelning med minimal ansträngning.