Piller för att ta bort obehagliga minnen.
Moderator: Moderatorgruppen
-
Philosopher King
Piller för att ta bort obehagliga minnen.
Ser på 60 minutes idag. Där det handlade om att dom gjort någon vetenskaplig upptäckt om hur man kan reglera hur hårt minnen sätter sig i hjärnan. Tror det var något med att adrenalin gör så att minnen sätter sig hårdare.
Då försöker naturligtvis läkemedelsföretagen att komma på ett piller där man kan se till så att minnena blir svagare, man stoppar adrenalinet på något sätt.
Däremot när dom skulle göra något stort test med detta läkemedlet så fick dom avslag från det etiska rådet.
Det etiska rådet i usa sa att Minnen är det som gör oss människor. Alltså så ska man inte hålla på och pilla på det..
Vad säger ni, finns det något dilemma eller är det positivt/negativt om man kan ta bort sina minnen med hjälp av läkemedel??
Då försöker naturligtvis läkemedelsföretagen att komma på ett piller där man kan se till så att minnena blir svagare, man stoppar adrenalinet på något sätt.
Däremot när dom skulle göra något stort test med detta läkemedlet så fick dom avslag från det etiska rådet.
Det etiska rådet i usa sa att Minnen är det som gör oss människor. Alltså så ska man inte hålla på och pilla på det..
Vad säger ni, finns det något dilemma eller är det positivt/negativt om man kan ta bort sina minnen med hjälp av läkemedel??
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
Lite OT men orkar inte skapa en ny tråd
Konstigt att verkligheten alltid hinner ikapp en. Är detta "akilles&haren" problemet i en konstig, förvräng form?
Har viss elektricitet, magnetism omkring mej. Sug. Suger inte.
Och skapar ofta irritation omkring mej med mitt tykna sätt. Kan ej avhjälpas.
Problemet är nog att jag känner mej överlägsen, inte utan substans!
Har vissa typer kvar som jag ska ta hämnd på.
Här på FF är archaxe första målet, denna, iofs vettiga kille, hånade mej en gång. En gång för mycket. Därför ska jag göra pannkaka av honom.
Kallekula är en schysst kille med högeråsikter, därför pannkakar jag honom.
Funkyzeit är en pajas som sliter sitt smala/breda arsle på skolbänken. Därför pannkaka.
Katana är en konstig figur, han/hon vet ej varför, därför pannkaka.
Algot pratar och pratar, men han är en vettig kille därför ingen pannkaka.
Skogsälvan älskar jag därför får det bli pannkaka av oss tillsammans.
Konstigt att verkligheten alltid hinner ikapp en. Är detta "akilles&haren" problemet i en konstig, förvräng form?
Här på FF är archaxe första målet, denna, iofs vettiga kille, hånade mej en gång. En gång för mycket. Därför ska jag göra pannkaka av honom.
Funkyzeit är en pajas som sliter sitt smala/breda arsle på skolbänken. Därför pannkaka.
Vår egen Greven av Monte Cristo.
Vad är det för kul att fäktas mot någon som inte fäktas tillbaka.
Ut med agerssionerna, det gör oss till bättre människor. Man ska säga vad man tycker.
För övrigt håller jag med dig. Värst vad de religiösa frågor har ökat. Mysko. Juletider?
Att forum drar de med problem är generellt. Inget speciellt med detta forum. Att vi är här lär ju inte hjälpa den statestiken.
Vad är det för kul att fäktas mot någon som inte fäktas tillbaka.
Ut med agerssionerna, det gör oss till bättre människor. Man ska säga vad man tycker.
För övrigt håller jag med dig. Värst vad de religiösa frågor har ökat. Mysko. Juletider?
Att forum drar de med problem är generellt. Inget speciellt med detta forum. Att vi är här lär ju inte hjälpa den statestiken.
-
suchanother
- Avstängd
Fäktar inte men är expert på att uttrycka mej genom kroppspråket.
Vi utlänningar år sådana. Vi drar fördel av systemet, i våra hemländer hade vi bara en taskig potatisåker men nu kom vi till dukade bordet. Svenskens snällhet och godtrogenhet utnyttjar vi till max. Svensken fattar inte att vi kommer från förhållanden där bluff är legio, där fusket är satt i system.
Vi utlänningar år sådana. Vi drar fördel av systemet, i våra hemländer hade vi bara en taskig potatisåker men nu kom vi till dukade bordet. Svenskens snällhet och godtrogenhet utnyttjar vi till max. Svensken fattar inte att vi kommer från förhållanden där bluff är legio, där fusket är satt i system.
-
Katana
suchanother skrev:Lite OT men orkar inte skapa en ny tråd
Such, din charm är oersättlig. :D
Du är söt, en man som vet vart skåpet skall stå.
Show me !
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
En liten historia om "jag":
Jag gick ut gymnasiet med toppbetyg. Och det är jag jävligt stolt över!
Fick inget gratis. Invandrare, lärarna var ibland "von" överklass och de såg mej till början ner!
Men ändrade snabbt deras överklassattityder ; här är en kille som inte är dum i skallen så passa dej!
Hela gymnasietiden var som en Lång Färd Mot Natten. Kunde ha valt vilken linje som helst på universitet. Dock satte sej depressionen in och drog ner mej till botten. Så är läget idag. Orkar inte. Nån jävel saboterar.
Sen började jag på universitetet. Jag var helt urflippad Brorsan (docent idag) försökte trösta mej; håll ut och klara tentorna med G. Sånt ligger inte för mej. Vill ha allt NU!
Pannkaka.
Fick inget gratis. Invandrare, lärarna var ibland "von" överklass och de såg mej till början ner!
Men ändrade snabbt deras överklassattityder ; här är en kille som inte är dum i skallen så passa dej!
Hela gymnasietiden var som en Lång Färd Mot Natten. Kunde ha valt vilken linje som helst på universitet. Dock satte sej depressionen in och drog ner mej till botten. Så är läget idag. Orkar inte. Nån jävel saboterar.
Sen började jag på universitetet. Jag var helt urflippad Brorsan (docent idag) försökte trösta mej; håll ut och klara tentorna med G. Sånt ligger inte för mej. Vill ha allt NU!
Pannkaka.
suchanother skrev:Fäktar inte men är expert på att uttrycka mej genom kroppspråket.
Hum man borde ju utnnyttja alla den där drivrkraften till något som befrämjar samhället, men tyvärr integrationen i Sverige är skräp. Har själv varit med vid rekryteringar där arbetsgivaren rabblat upp kriterierna och sedan i någon mening lagt till jo å så självklart du vet det där med invadrare va. Vi är förbannat dåliga på detta i Sverige. Arbetsgivarna är i det närmaste urusla.
Såg att du skerv om kassörskor på ICA, men där kan faktiskt vi hjälpa till så de slipper sina trista jobb. Vi håller på att utveckla det senaste inom RFID. Tanken är att du bara ska lägga alla varor i din vagn, gå igenom en båge, alla varor avläses, pengar dras på ditt kort. Vips så vad det löst.
Om du får styr pådina problem börja plugga igen. Aldrig försent. Dessutom har jag märkt när jag tagit någon kurs på halvfast, men får mer ut av det om man är lite äldre. Det flyter på mycket enklare. I alla fall samhällsvetenskapliga ämnen.
-
suchanother
- Avstängd
-
Katana
suchanother skrev:En liten historia om "jag":
Pannkaka.
Jag förstår. Du har satsat 250% på fel sak låter det som.
Nu gäller det då att göra om annorlunda och inte upprepa misstaget.
Du får heltenkelt börja om från början och jag kan försäkra dig om
att du inte är först knappast heller sist om denna bittra insikt i denna
värld.
-
suchanother
- Avstängd
Hej Katana!
Har du rätt i. Jag kunde ha valt sociologi eller nåt annat oviktigt och titulerad mej professor idag. LOL, några av mina "vänsterkompisar" har verkligen blivit professorer. På den tiden var vi en intellektuell maffia, som på sätt och vis håller än idag!
Men ibland kommer omständigheter som man inte råder över. Nu t.ex. hände allvarliga saker med min familj, utom min kontroll!, men nu verkar allt ordna sej när "docenten" tog tag i saken.
Fy fan säger jag. Jag är väl med på ett hörn hoppas jag.
Har du rätt i. Jag kunde ha valt sociologi eller nåt annat oviktigt och titulerad mej professor idag. LOL, några av mina "vänsterkompisar" har verkligen blivit professorer. På den tiden var vi en intellektuell maffia, som på sätt och vis håller än idag!
Men ibland kommer omständigheter som man inte råder över. Nu t.ex. hände allvarliga saker med min familj, utom min kontroll!, men nu verkar allt ordna sej när "docenten" tog tag i saken.
Fy fan säger jag. Jag är väl med på ett hörn hoppas jag.