Söker flickvänn i Stockholm

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 22 feb 2007 22:42

Hohoho.

Användarvisningsbild
Damir

...

Inläggav Damir » 22 feb 2007 22:44

Jimmy hur fan får man bristningar på kuken? Och varför låter du en fjortisläkare tala om ditt sexliv när du har gått dit för en krigsskadad kuk?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 22 feb 2007 22:48

Fjortisläkare har jag aldrig hört talas om.
Kämpade själv en kamp om läkarplatser efter gymnasiet, uppfattade alla "medtävlande" som oehört skärpa. Så va fasen menar du pajas?

Användarvisningsbild
Damir

..

Inläggav Damir » 22 feb 2007 22:59

Jag menar att din mor är bra i sängen. Vill du göra något åt saken? Jag finns i Malmö, leta upp mig, jag tror jag är den enda Damir här.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 22 feb 2007 23:01

damir:
Inte mitt val, men jag funderar fortfarande på att mörda honom.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 22 feb 2007 23:16

Men jag tror som sagt att verkligheten är ett "lek/spel med gränser". Att säga att gränser/former inte existerar är för mig att göra det enkelt för sig. Sen är det skillnad mellan division och distinction (Krishnamurti) eller dissassociation och differentiering (Wilbers). Att säga att två saker inte inte är "samma aspekt" innebär inte att de måste vara åtskilda (i grov bemärkelse). Jag tror som sagt att verkligheten består av holoner hel/delar. Dvs något kan vara en helhet i en kontext, men en del i en annan, det beror bara på "inramningen

Verkligheten till en början är en helhet så stor och obegriplig att vi intar ett naiv förhållningsätt till densamma (Hegel)
Tänk er själva detta urtillstånd där bara helheten finns och för att komma vidare måste vi sönderdela helheten i fragment, analysera dessa, och åter sätta ihop dessa bitar, förhoppningsvis, till en helhet som saknar kaos.
Marx tillämpar denna dialektik konsekvent i Kapitalet där han går från en varas pris till värdet och vidare till det som  verkligen bestämmer en varas värde, nämligen det förbrukade arbetet.

Varför jag skriver detta är pga. av PoP's skriverier om varat och intet. Så snart intet upplöses i analyserandet uppstår konflikt mellan varat och den analyserande hjärnan. Hegel försökte lösa dilemmat i dialektiken, ett slags bollande mellan idéer där hjärnan ständigt söker en lösning i återvändsgränd och där konflikten till slut upplöses i intet, det som till början var en konflikt är nu inte längre en konflikt utan de motsatta momenten förstår varandra och ingår äktenskap.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 23 feb 2007 00:09

suchanother:
Jag förstår vad du menar such, Wilber pratar endel om Hegel, men Piaget är ett annat exempel som beskriver dessa adaptionsprocesser:
Vidare säger Piaget att utveckling av förståndet sker genom en växelvis anpassning, som han kallar adaptionsprocessen. Den processen består av

- Assimilation
Assimilation är en aktiv anpassningsprocess, där människan tar in de påverkningar och intryck hon får och gör om dem, i den mån det behövs, för att passa in i redan fastlagda strukturer och tankesätt.

Piaget använder liknelsen av en kanin som äter kål. ".. en kanin, som äter kål,. blir inte ett kålhuvud. Det är kålen som blir kanin - det är assimilation."

- Ackommodation
Ackommodation är också en aktiv anpassningsprocess, där människan ändrar sina invanda erfarenheter och tankesätt till nya. Människan anpassar sig till sin omgivning.

Det kognitiva mönster som byggs upp vid inlärning kallar Piaget för scheman. Ett litet barn har ett gripschema som det använder för att gripa efter olika saker. Detta schema är generaliserat när barnet förstår att griprörelsen fungerar på alla föremål. Efterhand blir gripschemat mer säkert och tillförlitligt. Piaget säger då att schemat blivit konsoliderat. Differentiering av schemat sker när det ger upphov till nya scheman, och slutligen sker en förening av olika scheman i en  handling. T ex när barnet hör ljudet från skallran samtidigt som det griper efter den.
Wilber menar att inlärning sker i tre steg: Identifiering, Differentiering och Integrering.

Problem med inlärning sker då vi i Identifierat ett mönster men inte lyckas differentiera det med ett annat, vilket göra att vi blandar ihop två fenomen och tycker oss kategoriesera det som ett. Ett annat problem är när vi i differentieringsprocessen går för långt och börjar dissassociera fenomenet, vi stöter bort det.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 23 feb 2007 00:18

Låter intressant PoP och ska försöka sätta mej in mer i detalj.

Användarvisningsbild
miss x

Re: ...

Inläggav miss x » 20 jun 2007 14:07

Damir skrev:Jimmy du ser ut som en blandning mellan John Holmes och Ted Bundy.

..Och Jim Morrison (som f ö var världens sexigaste man enligt mitt tycke).
Så bra betyg alltså.
Hoppas du är psykiskt störd och musikalisk, det ger ytterligare pluspoäng  :wink:

"Flickvänn" Ha,ha!! :lol:

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 jun 2007 14:34

Jim Morrison knarkade -1 poäng
Han hade läderbyxor -10 poäng
Hans farsa var yrkesmilitär -1 poäng.

Jim Morrison hamnade i korseld mellan två kulturer och pallade inte.
Doors bästa låtar är skrivna av basisten Manzarek och orgelkillen Krieger.
Jim Morrison var en frontfigur men han tillförde inte så mycket musikaliskt.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 21 jun 2007 13:20

suchanother skrev:Jim Morrison knarkade -1 poäng
Han hade läderbyxor -10 poäng
Hans farsa var yrkesmilitär -1 poäng.

Jim Morrison hamnade i korseld mellan två kulturer och pallade inte.
Doors bästa låtar är skrivna av basisten Manzarek och orgelkillen Krieger.
Jim Morrison var en frontfigur men han tillförde inte så mycket musikaliskt.

Nej men poetiskt väl? Inte skrev väl dom andra texterna?

"Indians scattered on dawn's highway bleeding
Ghosts crowd the young child's fragile eggshell mind."

"A military station in the desert.

Can we resolve the past
Lurking jaws, joints of time?
The Base
To come of age in a dry place
Holes and caves.

My friend drove and hour each day from the mountains
The bus gives you a hard-on with books in your lap
Someone shot the bird in the afternoon dance show
They gave out free records to the best couple
Spades dance best, from the hip."

Sen måste jag säga att det som fångar mig mest i musiken är orgelns spel, så otvunget och fritt :)

Btw bästa låtar?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 jun 2007 15:10

Spanish caravan, waiting for the sun...
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 21 jun 2007 15:26

Hejsan...

Världen e full av damer, häng med ned till mina barer i tropikerna, så får du en genomkörare som heter duga...... :lol:

MVH
jbig
Att verka för det goda...

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 jun 2007 15:32

Är kräsen av mej jbig. Endast vithudade duger.
Inga tropikdamer här inte.

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 21 jun 2007 15:59

Hejsan...

Inga problem suchanother, det finns olika skalor på färgen... 8)

MVH
jbig
Att verka för det goda...

Återgå till "Mötesplatsen"