Hej alla verklighetsfrånvända!
Moderator: Moderatorgruppen
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Svar!
Snyggaste filosofen?
* KYREUS - förstås...
Ifall du anser annat; vad är dina vetenskapliga belägg??
* KYREUS - förstås...
Ifall du anser annat; vad är dina vetenskapliga belägg??
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
- tomtefader
Det står att beskåda under användarnamnet "(c) KYREUS" i denna tråd, i denna tråd till och med, ta för er av mina (mot)bevis mot mannen som utmanat min (och kanhända, Avantgardets) suveräna position!
De står alltså att finna i vederbörandes visningsbild, mina vänner, dra edra slutsatser från detta!
De står alltså att finna i vederbörandes visningsbild, mina vänner, dra edra slutsatser från detta!
"Jag har talat" - Okänd
- Avantgardet
Hoppsan, tomtefader, vad förlänar mig denna ynnest som omnämnandet innebär?
Annars tänkte jag säga att alla edra anspråk vederläggs av min badrumsspegel. Fortsätt drömma spekulanter! Edra anleten möter mig i samma rum, under locket på min WC-stol.
Ja, du lär dig, du är på god väg - det är ju jag som trampar upp den så hur skulle den kunna vara något annat?
Annars tänkte jag säga att alla edra anspråk vederläggs av min badrumsspegel. Fortsätt drömma spekulanter! Edra anleten möter mig i samma rum, under locket på min WC-stol.
Angelina skrev:Spännande va...
Ja, du lär dig, du är på god väg - det är ju jag som trampar upp den så hur skulle den kunna vara något annat?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
- tomtefader
Ert först nyligen blottade anletes magnifika konturer, gode kollega! Den ägde en sådan glans att t.o.m jag kände mig tvingad att före in ett porträtt.
Vad beträffar den, ert anlete, i alla andra aspekter, hamnar den i den smutsiga mjöd som även jag känner för att avfärda vissa dagar (om ni ursäktar utlåtandet, käre vän!).
Vad beträffar den, ert anlete, i alla andra aspekter, hamnar den i den smutsiga mjöd som även jag känner för att avfärda vissa dagar (om ni ursäktar utlåtandet, käre vän!).
"Jag har talat" - Okänd
- Avantgardet
Det var förvisso även jag tidigare också, en yngre och mer förnuftig jag. Men är vi helt uppriktiga? Skulle den stilige herrn på porträttet föreställa tomtefader? Om så är fallet så gläds vi med er.
Ursäkta behövs inte, edra ogrundade påhopp faller platt till marken.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
- tomtefader
Avantgardet skrev:Algotezza skrev:Hämtar mig från min Spanienresa förra veckan.
Ja, ingenting är ju så ansträngande som att resa och avnjuta kultur?
Problemet var: för få stunder för mig själv, ensam. Intensiva sociala aktiviteter hela vakna tiden. Det kanske inte är så ansträngande för dig, Avantgardet, med din abnormt välutvecklade sociala kompetens, men för mig med min något asociala läggning kan det stundom vara det...
A
Algotezza aka Algotezza
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Fråga till Algotezza!
Men är inte KYREUS i all sin prakt, lika vacker som en filosofisk tjur från Spanien, typ under eken; typ............ 
Tro inte; sök!
- Avantgardet
Angelina skrev:Jag förstår precis vad du menar Algot, för mycket gemenskap är aldrig bra.
Jag har så svårt att "följa flocken"... Jag vet att jag borde vara "mer social"... Jag lyssnar in mig på "omgivningens krav" men sedan struntar jag i det ändå... Socialt suicidal och motvallsk...
A
Algotezza aka Algotezza
- * KYREUS *
- Fråga till Algotezza
- Vilken "flock"??
Tro inte; sök!
Re: - Fråga till Algotezza
(c) KYREUS skrev:- Vilken "flock"??
Den flock som jag vid ett visst tillfälle känner ett krav från att följa. Så vilken flocken för tillfället är, kan skifta.
Behöver alltså inte dirket och alltid vara "församlingen" eller "fårahjorden", utan bara en grupp från vilken jag uppfattar att det utgår ett påbud om konformitet. Som jag uppfattar det - det behöver ju inte vara så i praktiken.
A
Algotezza aka Algotezza
Schelling såg ut som skräcken själv, paradoxalt nog - han var ju romantiker. Håller med om att Kierkegaard var het, speciellt frissan. Veritabel Beachmodell 2007, saknade bara slingor. Tror ni att han hade six-pack? Hobbes var icke vacker! Wittgenstein hade ett jävla egendomligt utseende; ser ondska när jag ser honom. OMEN.
- * KYREUS *
- Till Tractatus!
men , vad ser du då när du ser mig?
(
) KYREUS
(
Tro inte; sök!