Definitionen av en stilig karl

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 24 jun 2007 20:52

Angelina skrev:
miss x skrev:
Kapad skrev:För övrigt så verkar Avantgardet väldigt stolt över att ha läst dessa gamla döda män, annars skulle han inte nämnt det

Han kanske fann dessa gamla döda män intressanta.

Han har uppvisat tydliga nekrofila och homosexuella tendenser, so it all makes sense.

Djävlar! Här får man sig!
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 24 jun 2007 21:00

Kapad skrev:
miss x skrev:
Han kanske fann dessa gamla döda män intressanta. Ibland kan det ju vara så att trots att man inte intresserar sig för just filosofernas böcker så kan man intressera sig för dåtid och vilja förstå hur samhället tedde sig vara under Antiken exempelvis?
Är man intresserad av något och känner att det utvecklar en så är det ju bara bra om det kan få en att känna sig stolt?

Jag känner inte människan så jag kan inte analysera hans personlighet. Det jag misstänkte var att han fann det intressant att kunna berätta att han fann gamla döda män intressanta, snarare än att han fann dem intressanta i sig. Oavsett vad så har han inte gjort något omoraliskt, särskilt inget som drabbar mig personligen, så egentligen finns ingen anledning att kritisera. Jag finner bara den sortens beteende tragiskt.

Jag har själv plågat mig igenom otaliga böcker av gamla döda män samt musik komponerad av gamla döda män osv osv. Jag märkte efter ett tag att det mest utvecklande jag kunde göra var att läsa sådant som andra förkastar som skräp, och finna något sorts djup även i dem. Filmen "Cable Guy" är en av de djupaste och mest berörande filmer jag sett, av samma anledning. Jag ser det som en styrka att finna visdom och djup i något som på ytan verkar banalt; och en svaghet att behöva få visdomen serverad på ett fat för att kunna ta till sig den. Det är ungefär det som är min poäng.

Det går att hitta ädelstenar överallt. Fast det kanske inte är ädelstenar man är ute efter? För att förstå människan av idag så måste vi förstå hur hon kommit att bli den hon är. Förstå sjukdomen på en annan nivå än de direkta symptomen ("Cable Guy"). Egentligen ett strålande argument för kanon, om vi skall vara helt ärliga, annars är jag tungt rustad postmodernist - beväpnad till tänderna. Jag har å andra sidan inga problem att kritisera vare sig gamla grekiska pedofiler eller kapitalistsvin i Hollywood. Varför ser man "Cable Guy"?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 24 jun 2007 21:05

miss x skrev:
Kapad skrev:Jag vill fortfarande ligga med dig.

Jag klandrar dig inte. Det vill alla män  8)

Skulle inte ligga med dig ens om artens överlevnad hängde på det. Du har inte vad som krävs för att få i säng mig.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 24 jun 2007 21:11

Summering så här långt alltså: vi har alltså sett ett mindervärdeskomplex uttryckas av forumiten Kapad i en rad inlägg (det är lugnt, försök snappa upp ett och annat av mig så kommer allt bli bra skall du se!). Vi har blivit beskyllda för allehanda hemskheter av Angelina. Sökande har tappert kämpat för min ära, vilket är hedervärt men fullkomligt onödigt - endast introvert möter jag på motstånd.

...och detta är alltså vad som väntar en efter en vansinneshelg med Mussorgsky och yxslagsmål - den djäveln drämde till mig i smyg och klöv axeln på mig medan jag sög på pipan, men jag har bra läkkött.

Användarvisningsbild
miss x

Inläggav miss x » 24 jun 2007 22:08

Avantgardet skrev:
miss x skrev:
Kapad skrev:Jag vill fortfarande ligga med dig.

Jag klandrar dig inte. Det vill alla män  8)

Skulle inte ligga med dig ens om artens överlevnad hängde på det. Du har inte vad som krävs för att få i säng mig.

Vad är det som krävs då? Två genitalier?

Om någon undrar så krävs det för mig en man som kan behärska förförandets konst, det handlar för mig inte om att "ligga" eller att "få i säng" utan att kunna vara kultiverad och "rumsren" nog at få mig intresserad. En konst i sig?

(Mr=Mrs)
http://www.youtube.com/watch?v=G-J8CoCl6fU

/C

EDIT: Formuleringsfel

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 24 jun 2007 22:10

Haha. Nu ser jag den dolda självironin i Avantgardets skrivande så jag blir mer road än butter. Och nej, min goda herre! Jag är varken bitter... Eller ok jag är bitter, men jag är inte tråkig. I övrigt så har jag nästan tappat glöden för det här forumet så jag finner ingen inspiration för att svara på alla verbala släggor jag fortfarande får. Jag låter dem svischa förbi helt enkelt. Det handlar nog om min dagssländementalitet, ger allt en dag, för att sedan, ja. Men jag kanske kommer igång igen.

Avantgardet: Du är på rätt spår när du är lite nonchalant mot Mizz Kryzz. Hon vill ha det så.
Kapad - Filosofiforum 1-0

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 24 jun 2007 22:11

han e ju boeg, faan. öh.

Edit: Intressant också att specialeffekter i musikvideor försvann bara sådär. Nu är det cred med ebony hiphop chicks med feta rumpor snarare än specialeffekter som kostar miljarder. Märkligt att 90-talet kickar 00-talet sådär i utveckling.

Användarvisningsbild
miss x

Inläggav miss x » 24 jun 2007 22:17

Kapad skrev:

han e ju boeg, faan. öh.

Edit: Intressant också att specialeffekter i musikvideor försvann bara sådär. Nu är det cred med ebony hiphop chicks med feta rumpor snarare än specialeffekter som kostar miljarder. Märkligt att 90-talet kickar 00-talet sådär i utveckling.

Jag vet. Visst fan är det coolt!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 24 jun 2007 22:36

Den här böggrejen gillar jag, vi kör på den!

Angelina

Inläggav Angelina » 25 jun 2007 04:46

Vad har du för inriktning då? Läderbög? Drag? Kristet uppvaknande? Stilbög?
Definitivt läderbög.

Användarvisningsbild
Damien

Inläggav Damien » 25 jun 2007 11:39

Finns det inte fler bögsorter än så Angelina?
Varför nöja sig med ETT inlägg, när man lika gärna kan skriva två?

Angelina

Inläggav Angelina » 25 jun 2007 15:44

Jo, det finns ett oändligt antal, men du kan väl hjälpa till här, måste jag hitta på alla själv?

Vampyrbög.
8)

amy

Inläggav amy » 25 jun 2007 15:53

jag får bara tycka om gud... annars blir han svartsjuk och lämnar mig...
det står så i bibeln.

Användarvisningsbild
Damien

Inläggav Damien » 25 jun 2007 16:36

Angelina skrev:Jo, det finns ett oändligt antal, men du kan väl hjälpa till här, måste jag hitta på alla själv?

Vampyrbög.
8)

Smygbög, östermalmsbög, fjollbög, böghora......fler?
Varför nöja sig med ETT inlägg, när man lika gärna kan skriva två?

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 25 jun 2007 16:37

Fjällbög då? En sån som gömmer sig bakom en kulle på fjällen, och penetrerar mindre förberedda människor?

Återgå till "Mötesplatsen"