Nu läggs det av med skiten! Nån som är med?
Tipsa även om en bok som ligger er varmt om hjärtat jag kan läsa över helgen!
Kom igen!
Moderator: Moderatorgruppen
En som är lätt att hitta idag är Donna Pratt (tror jag) och heter the secret history. Den kan rekommenderas varmt. Eller om du inte läst den (en bibel för mig) Liftarens Guide till Galaxen, av Douglas Adams.
Eller en annan Douglas, Coupland, Alla familjer är psykotiska.
Så nu är det bara att vraka och välja
Eller en annan Douglas, Coupland, Alla familjer är psykotiska.
Så nu är det bara att vraka och välja
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Nina-nina-ninanana...
Spegeln i spegeln, av Michael Ende. Fantasifulla noveller som går in i varandra som kinesiska askar.
MVH
Algotezza
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Minded skrev:Den allra skönaste bok jag någonsin läst... damn, va jag skrattade.. Röde Orm, Frans G Bengtsson. Så jäkla klockrent skriven. Själv ska jag försöka ta liftarens guide under juldagarna.
Frans G skrev bara en rad om dagen. Han fick till det ändå. Lundabo som jag och Falstaff, fakir (min föregående inkarnation). Röde Orm är bra. Guiden också, världens största trilogi, fem delar.
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Tankar och känslor"