J R Auk skrev:Men jag ber er uppmärksamma detta.
Jag tror inte du behöver vara orolig för att inte få uppmärksamhet... Det är nästan ingen som skriver någonting alls nu längre. Att gemensamt diskutera fram en lösning är ett av mina tidigare förslag som ingen uppenbarligen tyckte om, eftersom att inget blev av det.
Snarare så är det själva uppmärksamheten som verkar vara avgörande för de flesta - vilket för övrigt går i samma spår som reklam, marknadsföring, politik. Att rent krasst bara associera helt valfria grejer (som framkallar vissa känslor, beroende på syfte med associationen), med det som talaren talar om. Det handlar helt enkelt om kontrast, oavsett om den har något samband med situationen eller inte.
Ex, miljövänliga tvätt- och rengöringsmedel, visar upp sig i tvrutan i natursköna områden och harmonisk musik. Liknande produkter, som riktar sig åt ett annat håll, associerar till enkelhet, att det är så smidigt att verkligen göra det tråkiga jobbet, så att det typ blir mindre tråkigt.
I den här situationen som är nu, så är exemplena många. Eftersom att i linje med det jag nyss skrev - om man gör väsen av sig, utan att egentligen ha något att säga som godtas av de andra, så gör man bara väsen av sig. Dvs man övar in ett beteende hos alla andra, att uppmärksamma den som uttrycker sig. Retoriken säger att i omöjliga fall, gå inte enligt logik. Arbeta med känslorna istället. Där finns de höga oddsen, som antingen skiter sig kapitalt, eller vinner fullständigt.
Vi är alla utsatta av maffian, oavsett om vi vill det eller inte. Så den punkten är mer eller mindre irrelevant. Mafian arbetar på sitt sätt enligt sina riktlinjer. Och mafian har försprånget att de är organiserade. Vår nackdel som bybor, är att vi i dagsläget är helt oblivious om organisation.
'Du tittade konstigt på mig, jag röstar på dig', 'Hon formulerade sig på ett sätt som kan tolkas som tvetydigt, jag vet vad jag ska göra av min röst'.
Aja. Gör vad ni vill. Hittills går det ju bra

Och snart är det dags för lynchning + avrättning i alla fall.