Betydelsen av speglarnas mångfald.
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Avant! Du kan ju klinka på gura. Åååå! Det vore ju mysigt. Du kan slafa i mitt tält. Det har tre små "rum" och jag kan låna ut en tjock luftmadrass, kudde och sovsäck :) Dessutom är du så laidback. Det är skönt med tanke på vildsvinen. Johan! Du kan väl haka på på en skånesafari? Så får jag se dig och så får du se mig och först då kan vi se oss själva. Mmmm, grillad potatis med vitlökssmör... "Spegel, spegel på väggen där säg mig vem som vackrast i landet är." Ja, det är ju du! - vem än du är - bara du blir SEDD.
Åh, det hade varit hur kul som helst att tälta tillsammans allihopa. Bara att få se människorna bakom orden, se ansiktsuttryck, handrörelserna som visar på inlevelse.
Att sitta eller ligga på rygg i skogen och bara prata är så underbart. Titta på månen och stjärnorna, lukten av skog.
Jag blir alldeles lyrisk...
Att sitta eller ligga på rygg i skogen och bara prata är så underbart. Titta på månen och stjärnorna, lukten av skog.

har ni gått och blivit skogstokiga eller?! (höhö) skogen är ju typ det läbbigaste som finns! när man ligger där på marken och har det obekvämt, blir man ju vithårig bara man tänker på alla samhällen som finns under en och om man mot all förmodan lyckas förtränga alla kryp som ligger under en och somnar, drömmer man garanterat att man blir attackerad av både rothår och jättespindlar!!!
huuaaa, nopp, jag stannar i storstan!!! (och speglar mig i skyltfönster, jaaa!)
huuaaa, nopp, jag stannar i storstan!!! (och speglar mig i skyltfönster, jaaa!)
Ling skrev:Åh, det hade varit hur kul som helst att tälta tillsammans allihopa. Bara att få se människorna bakom orden, se ansiktsuttryck, handrörelserna som visar på inlevelse.
Havet - vår urmoder - är min grej!
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Avantgardet
- Avantgardet
Algotezza skrev:Ling skrev:Jag älskar havet, men också skogen. Ljuden skiljer sig åt så mycket, och dofterna, känslan av öppenhet jämfört med det slutna i skogen.
För mycket insekter i skogen. Vid havet blåser de bort! Det gotländska änget gillar jag dock!
MVH
Algrotesca
Inte än, därför gäller det att ta sig ut i skogen snabbt som vinden nu. Och nu är skogen som vackrast, lummig. Och i motljuset silar solstrålarna ner och får en del av löven att stråla som grönt guld.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Anders skrev:Inte än, därför gäller det att ta sig ut i skogen snabbt som vinden nu. Och nu är skogen som vackrast, lummig. Och i motljuset silar solstrålarna ner och får en del av löven att stråla som grönt guld.
Åh, vilken vacker beskrivning, får mig att längta. Tillbringade hela eftermiddagen igår på en klippa vid havet. Men på vägen hem gick vi igenom en liten björkskog, känslan är verkligen omhuldande där.
Om det här med speglar.
Spegelbilden av mig är vissa dagar så oerhört missvisande, jag kan känna mig eterisk, skimrande och nästan genomskinlig, ändå visar spegeln samma bild. Andra dagar känns det som om min kropp är en kompakt massa som trögt kryper framåt. Jag ser alltid samma bild, men jag vet att andra uppfattar dessa förändringar i min känsla. De kan säga saker som ” det är nåt med dig idag, har du gjort nåt med håret eller så?”, vilket visar att känslan inombords faktiskt förmedlas till det yttre, även om jag ser samma sak.
Visst är det så att det finns dagar när spegelbilden som möter mig på morgonen är riktigt trevlig, jag möter ett vackert ansikte. En annan dag är det en häxa eller liknande. Men trots det är det samma jag.
Jag känner dock ofta att bilden inte matchar mitt jag.
Spegelbilden av mig är vissa dagar så oerhört missvisande, jag kan känna mig eterisk, skimrande och nästan genomskinlig, ändå visar spegeln samma bild. Andra dagar känns det som om min kropp är en kompakt massa som trögt kryper framåt. Jag ser alltid samma bild, men jag vet att andra uppfattar dessa förändringar i min känsla. De kan säga saker som ” det är nåt med dig idag, har du gjort nåt med håret eller så?”, vilket visar att känslan inombords faktiskt förmedlas till det yttre, även om jag ser samma sak.
Visst är det så att det finns dagar när spegelbilden som möter mig på morgonen är riktigt trevlig, jag möter ett vackert ansikte. En annan dag är det en häxa eller liknande. Men trots det är det samma jag.
Jag känner dock ofta att bilden inte matchar mitt jag.
Återgå till "Tankar och känslor"