Varför tänder unga tjejer på äldre män?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Light Head
Magica,, du MÅSTE öva på din intuition om du inte skall bli osams med hela världen!
Jag har inte på något sätt knystat om att jag haft ihop det med någon tjej som är 14 resp 16. Om du "logik" skall funka så är det i vilket fall 3 tjejer,, 14, 15 och 16... När är man "byxmyndig"?
Dessutom så har jag inte heller antytt att jag skulle vara 50+. Vilket jag inte är nu heller och var definitivt inte då!
Att ha en flickvän/pojkvän innebär dess utom definitivt INTE per automatik att man oxo har sex!
När jag läste ditt inlägg så blev jag först rätt bestört,, över att du skulle klistra in ett pm från mig. Tänk till lite och du förstår att ett pm är helt privat mellan den som skickar och den som tar emot.
Jag har inte läst så många av dina trådar/inlägg så jag vet inte vilken chargång du brukar ha, men det känns fortfarande rätt illa med de antydningar du öser ur dig!
Och ett pm från mig är ju ett tappert försök att hålla saker så mycket som möjligt mellan dig och mig, sådant som förmodligen skulle få många andra att gnugga händerna av lycka.. att få lägga mer bränsle på brasan!
Jag har inte på något sätt knystat om att jag haft ihop det med någon tjej som är 14 resp 16. Om du "logik" skall funka så är det i vilket fall 3 tjejer,, 14, 15 och 16... När är man "byxmyndig"?
Dessutom så har jag inte heller antytt att jag skulle vara 50+. Vilket jag inte är nu heller och var definitivt inte då!
Att ha en flickvän/pojkvän innebär dess utom definitivt INTE per automatik att man oxo har sex!
När jag läste ditt inlägg så blev jag först rätt bestört,, över att du skulle klistra in ett pm från mig. Tänk till lite och du förstår att ett pm är helt privat mellan den som skickar och den som tar emot.
Jag har inte läst så många av dina trådar/inlägg så jag vet inte vilken chargång du brukar ha, men det känns fortfarande rätt illa med de antydningar du öser ur dig!
Och ett pm från mig är ju ett tappert försök att hålla saker så mycket som möjligt mellan dig och mig, sådant som förmodligen skulle få många andra att gnugga händerna av lycka.. att få lägga mer bränsle på brasan!
Utan tanke, ingen förvirring!
magicadehex skrev:Vad får dig att tro jag är 40plus? de facto vet du ingalunda om min ålder så därför behöver du inte fälla så idiotiska kommentarer, de får dig själv bara att framstå som ännu löjligare.
Den tog tydligen skruv den, jag utgick från bilden på dig, du ser ju ut att vara över 40, men en del åldras väl tidigt, vilket jag isåfall ursäktar. Om din avatar inte, föreställer dig, ber jag om ursäkt än en gång. :(
Ps
om jag nu framstår som ännu löjligare, tar jag det som en komplimang.
-
Light Head
kanske är det någon gammal bild hon använder?
Magica ser i vilket fall relativt välbevarad ut och jag förmodar att hon är inom fertil ålder..
Snälla, kan vi skippa elakheter?
Som det är nu är det lite för mycket påhopp på personer! (mina små rader är väl någon liten hämd, men jag är beredd att sluta med det omgående!)
Magica ser i vilket fall relativt välbevarad ut och jag förmodar att hon är inom fertil ålder..
Snälla, kan vi skippa elakheter?
Som det är nu är det lite för mycket påhopp på personer! (mina små rader är väl någon liten hämd, men jag är beredd att sluta med det omgående!)
-
Light Head
Magica, lilla vän...
Jag har inte slingrat mig, jag har inte ens uppfattat att du ifrågasätter om jag ser en 14'åring som barn!!
Det var någon som kom med ett plumpt inlägg om unga människors fria rätt till sex, men det var inte jag.
jag har startat tråden för att jag tycker att det är fel att allt för unga tjejjer som det handlar om i denna tråd har sex med allt för mogna män.
Barn är barn! Vet inte ens om jag skulle tycka att man är vuxen ens vid 18 års ålder. Snarare vid 23-25..
För övrigt så vill Magica att jag tar de saker som jag försökt hantera lite varligt direkt i denna tråd.
Magica, du har dragit slutsatser om mig som inte är korrekta, jag ber dig därför att du skall be mig om ursäkt! Inte bara för att de är felaktiga utan för att du kränkt mig grovt!
Visa att du är en medmänniska och tag ditt ansvar som en sådan!
Barn är barn och pedofiler skall avlivas (lite grovt uttryckt, men det sammanfattar min personliga åsikt om pedofilers beteende)
Magica du har lagt ribban på allt för låg nivå dessutom så det kan bara leda till fler slag under bältet!
En dementi är på sin plats!
JAG HAR INTE SOM MAGICADEHEX GENOM MÄRKLIG SLUTLEDNINGSFÖRMÅGA HAFT SEXUELLT UMGÄNGE MED MINDREÅRIGA!
Fan,, jag blir faktiskt rätt förbannad på Magicas jävla skitsnack!
Jag har inte slingrat mig, jag har inte ens uppfattat att du ifrågasätter om jag ser en 14'åring som barn!!
Det var någon som kom med ett plumpt inlägg om unga människors fria rätt till sex, men det var inte jag.
jag har startat tråden för att jag tycker att det är fel att allt för unga tjejjer som det handlar om i denna tråd har sex med allt för mogna män.
Barn är barn! Vet inte ens om jag skulle tycka att man är vuxen ens vid 18 års ålder. Snarare vid 23-25..
För övrigt så vill Magica att jag tar de saker som jag försökt hantera lite varligt direkt i denna tråd.
Magica, du har dragit slutsatser om mig som inte är korrekta, jag ber dig därför att du skall be mig om ursäkt! Inte bara för att de är felaktiga utan för att du kränkt mig grovt!
Visa att du är en medmänniska och tag ditt ansvar som en sådan!
Barn är barn och pedofiler skall avlivas (lite grovt uttryckt, men det sammanfattar min personliga åsikt om pedofilers beteende)
Magica du har lagt ribban på allt för låg nivå dessutom så det kan bara leda till fler slag under bältet!
En dementi är på sin plats!
JAG HAR INTE SOM MAGICADEHEX GENOM MÄRKLIG SLUTLEDNINGSFÖRMÅGA HAFT SEXUELLT UMGÄNGE MED MINDREÅRIGA!
Fan,, jag blir faktiskt rätt förbannad på Magicas jävla skitsnack!
-
Light Head
Magica hotar med att lämna tråden,,, kanske lika gott det, men jag tycker att det är synd och jag hoppas att "hon" tänker om
Välkommen att stanna kvar och välkommen att inte se mig mfl som fiender!
Jag hade säkert försökt ragga upp dig på krogen, trots att du ser ut som 40+ :wink:
Välkommen att stanna kvar och välkommen att inte se mig mfl som fiender!
Jag hade säkert försökt ragga upp dig på krogen, trots att du ser ut som 40+ :wink:
magicadehex skrev:
Jag anser att om en äldre herre har samlag med en 14 årig flicka så är det att utnyttja henne, särskilt som light head själv skriver så ångrar sig tjejerna ofta och känner sig utnyttjade. Det råder väl knappast något tvivel om varför.
Men det gör ofta dem som super lite för mycket på krogen också, alltså ångrar att de drack. Inte säger vi att de inte skall få dricka, eller att den som fortsatte sälja till berusade personer utnyttjade dem.
Jag förstår varför kvinnor känner sig utnyttjade titt som tätt i efterhand då samhällets normer förespråkar det ena och det andra. Det som väljs i en situation av lusta passar sen inte den "intellektuellt resonerande" som efteråt frågar sig varför, och om det var ok, att bete sig som gjort.
Är det samma sak om en äldre kvinna har samlag med en 14 årig pojke?
Har man ingen talan i den åldern?
Själv började jag känna mig vuxen vid 11 års ålder. I retrospektion så har jag tvingats erkänna mig mer barn än jag trodde genom hela livet. Så När blir känslan genuin? När skall man börja få ta ansvar för sina egna val?
Jag vet då med mig om fantasier jag hade i åldern 14 år som handlade om betydligt mycket äldre kvinnor. Om jag hade haft samlag med någon av dem, jag var ju på krogen och själva miljön kunde ju ha angett min ålder till högre än den var, skulle det då vara ett utnyttjande av mig?
Men jag vet inte, någon kanske kan peka på den stora skillnaden som ger att jag skall behandla andra annorlunda än mig själv?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Kanske bör tilläggas att jag bara är intresserad av varför inte en 14 årig tjej skulle kunna göra ett myndigt beslut som bör respekteras?
Denna andra konflikt, med spekulationer kring åldrar, och försök att svära sig fri från skuld avbedjer jag mig.
När jag var yngre skulle jag vällustigt tumlat runt med både den ena unga tjejen och den andra. Nu faller smaken något annorlunda, vad som tilltalar mig har förändrats. Och de som lockade då passerar mig obemärkt förbi. Allt är väl som det ska eller, skall påtvinga oss kyskheten som Gud av oss kräver?
Men att jag skulle skämmas för min lustas mål då nu låter helt befängt. Det verkar som ni har någon konstig "barngräns" där personerna inte riktigt är människor som vi andra.
Denna andra konflikt, med spekulationer kring åldrar, och försök att svära sig fri från skuld avbedjer jag mig.
När jag var yngre skulle jag vällustigt tumlat runt med både den ena unga tjejen och den andra. Nu faller smaken något annorlunda, vad som tilltalar mig har förändrats. Och de som lockade då passerar mig obemärkt förbi. Allt är väl som det ska eller, skall påtvinga oss kyskheten som Gud av oss kräver?
Men att jag skulle skämmas för min lustas mål då nu låter helt befängt. Det verkar som ni har någon konstig "barngräns" där personerna inte riktigt är människor som vi andra.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Det är förmodligen på samma sätt som det förhåller sig med kvinnlig könsstympning. Gamla kärringar håller i de slöa rakbladen riktade mot könet på de yngsta och runt omkring står de andra kvinnorna och ser på, hela skiten är ett kvinnoförtryck orsakat av just andra kvinnor. Låt människorna istället få leva sina liv, låt dem lära sig av sina egna erfarenheter, begå såväl bra som dåliga val, utan att höra de fördömande avundsjuka äldre kvinnornas ilskna protester, vars upphov ligger i att de själva har passerat bäst före datum för länge sen. Avundsjukan skapar social ångest hos de unga, detta behöver de verkligen inte.