Light Head skrev: Jag skulle vilja utgå från de fakta som i vilket fall jag kan bidra med. Att detta händer och att det är ett problem för inblandade parter och även närstående till de som hamnar i situationen.
Fakta.
Mycket unga tjejer förför äldre män där mannen inte på något sätt uppmuntrat till det.
Det uppkommer heller inget läge under resans gång där den äldre mannen kan backa ur, eller är han så styrd av sitt könsorgan, gemenligen kallad kuk efter den kända fågelns lockrop, att det är en omöjlighet? Han tänker alltså aldrig: Detta kan leda till obehagligheter både för henne och mig, så det är bäst att sätta stopp nu. Utan har väl den unga kvinnan börjat förföra honom sker det helt på hennes ansvar.
Light Head skrev: Kanske kan den bisarra historia som jag sett på nära håll kan kasta lite ljus över det hela? Eller så är det helt fel väg??
En ung tjej, som hade ett sexuellt förhållande med sin mors kille. Hon var 15 när HON inledde detta. Han var 45. Helt klart så är killen obehagligt ansvarslös! Men det var ändå tjejen som inledde detta. Detta förhållande har pågått i 3 år! Och tjejens mor vet ingenting!!
Det är jäkligt komplicerat för en utomstående att veta vad man skall göra. Min ringa insats har varit att se till så att den stackars tjejen får stöd från rätt håll.
Tankar som jag vridit och vänt på kretsar kring "varför".
Varför gjorde hon detta?
Vad är det som är fel?
Är det avsaknad av pappan?
Varför har hennes mor inte märkt någonting?
Det värsta är att det inte känns som om det är bristen på pappa som är problemet. Tjejen är mycket självständig och "stark", med en attityd av självsäkerhet och hon visar tydligt vad hon vill.
Är det ett problem för huvudaktörerna i dramat eller ett problem för dem runtomkring, ett socialt-kulturellt betingat problem?
Frågan är också om denna typ av förförelse egentligen handlar om sex och åtrå. Eller om något annat. Liksom att våldtäkt inte handlar om sex. Utan om makt.
MVH
Algotezza