Vad håller du med Avantgardet? Jag sitter och är mig själv hela tiden.. agerar utifrån något sant i mitt hjärta, för jag vet att människan inte kan söka något annat, utifrån något redan "tänkt".. vilket skulle göra syftet deterministiskt, sin egen inåtvändhet och cyniska bort-förklaring av sig själv. (Jag tror att du nu, snart börjar förstå vad det var jag faktiskt menade i mina tidigare inlägg i denna tråd.) Du behöver inte ens svara på denna "dialognärvaro".. du behöver ingenting. Det har ingen BETYDELSE. För vet du vad Avantgardet?? Du har INGET IDEAL. Du skiter i det.. det har du ju själv "sagt".. inte sant.. allihopa..? Observera istället..
Och vet ni vad? Jag har FÖRSTÅELSE för PSYKSJUKDOM.. jag SER människan, dess Sanningen ..i illusionerna, "psykoserna", etc. Och jag vet att detta endast agerar rökridå. Jag har idag insett att jag har uppnått den "medvetenhet" som omöjliggör ett avvisande av någonting sprunget av människan, som "avvikande", eller "sjukt".. Jag förstår "vad det handlar om", vad än fallet rör.. Men detta visste du kanske inte?
Varför tänder unga tjejer på äldre män?
Moderator: Moderatorgruppen
- Åkes granne
- Kontakt:
- Åkes granne
- Kontakt:
- Åkes granne
- Kontakt:
sex är meningen med livet. se bara på de som inte får ha sex, de har inget liv, eller så tar de deras liv, eller någon annans. freud hade rätt, allt handlar om sex.
Den yttersta formen av kreativitet (meningen med livet): är att DÖ ifrån sin (gamla) sexuella natur.
Evolutionärt syfte är inte att skapa ett barn; utan att SKAPA ett NYTT LIV, vilket uppstår då vi från botten av HJÄRTAT erkänner att det bara finns EN kärlek -och först då kan vi ÄLSKA på riktigt.
Svaret är: KÖNET är en GÅTA. "Myten", "frågan". Det är inte den verkliga passionen.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
Åkes granne, hur dör man från sin gamla sexuella natur? och vad blir det kvar?
sedan den andra meningen med EN KÄRLEK...precisera närmare dina tankar...vad meanr du med EN KÄRLEK...många liv har skapats utan kärlek så vitt jag vet....
älska på riktgit vam, vad? livet, maman, barnet, alltet?
sedan den andra meningen med EN KÄRLEK...precisera närmare dina tankar...vad meanr du med EN KÄRLEK...många liv har skapats utan kärlek så vitt jag vet....
Ab igne ignem.
- Åkes granne
- Kontakt:
Xinea skrev:Åkes granne, hur dör man från sin gamla sexuella natur? och vad blir det kvar?
1. Se mina tidigaste inlägg på formuet -och processen innan nyår 06 -om du är intresserad av vad jag menar, syftar på.
2. EN kärlek. Ingenting konstigt. Den ENDA. Själva kärleken, den vi är och känner -utan fragment (precis så som du själv uttryckte det tidigare till mig i en annan tråd.)
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
- Åkes granne
- Kontakt:
Xinea skrev:tack för ditt svar...det gr inte just nu at gå tillbaka...vilken tid det tar att leta...du som vet var du har dina svara, kan du inte bara klsitra in på nytt?
det jag tycker att man definierar kärlek på många olika sätt...hjälp ig med definitionen EN KÄRLEK...
Här: (mådde initialt MYCKET DÅLIGT -ett livs stagnerade depressions maximum) -inläggen är ganska korta/tydliga:
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... ght=#49145
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... ght=#49221
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... ght=#49416
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... ght=#49377
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... ght=#49375
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... ght=#49295
PS. Jag har ..aldrig, delat upp kärleken -det kanske är det som varit mitt problem, jag tror att det är jag som har ett problem, när det är mänskligheten som har det, vilken jag söker en relation i.. Jag inser nu, att detta ev. är "ovanligt" -men jag har aldrig sett det så. Jag känner EN kärlek, ja. Jag är intensivt intresserad av människor, och har stora emotionella 'drifter', har mer eller mindre löst upp min "sexualitet" -till något helt annat, den personliga alkemin, inget annar -i en fas av återskapande behov. DS.
Definiering? Jag skrev ett inlägg ..alltså, på en personlig blogg jag har, jag citerar mig här nu, det ger lite nya perspektiv. Okej?
Föreställ er
..att man var ett med en annan persons hjärta. Då pratar vi inte om något klassiskt "romantiskt", för detta skulle transcenderna och föra livet bortom alla definitioner. Med hjärtat menar jag förstås det innersta heliga, det personliga: själva kreativiteten -"det som skapar" / syftet med allting bekräftat av sig själv, i en obegränsad oförutsägbarhet. Världens största passion, och port till den 'moderna' sanna kärleken, fri från gamla religioners förutfattningar. Det skulle vara att skapa gud som sin egen natur, en fri önsking befriad från dess onåbara ..illusionsstatus.
Saker utvecklas ju faktiskt hela tiden nytt något nyare.
Tänk om alla skulle börja hitta sina jämlikar, i grupper, och så vidare, och sedan tillsammans inse sin samlade potential som mänskligheten själv, allihopa, och dess innersta värdefulla önskan.
Allting som rymmer allting (whatever vad..) handlar om kärlek, det är mycket mer mystiskt och dolt än vi tror, för just nu lever i vi allt det som INTE är kärlek, just genom vår önskan/längtan/behov -av, den, och speglar oss i det som faktiskt aldrig kan försvinna eller dö. För att bli ärliga.
Vi skulle kunna skriva andra meningar också -förstås. Det är ju precis det jag säger.
Förstår du detta?