neo skrev:människa, hur kan man definera människa, djurmänniska, den tänkande människan, den sociala människan, den egoistiska människan, den sjuka människan, den hormonella människan, den korrupta människan, den manipulerande människan, den allting måttliga människan, den dualistiska människan, den psykotiska människan, den psyko analytiska människan, den filosofiska människan, den schizofreniska människan, d.v.s. den speciella relativistiska människan eller den allmänna relativistiska mäniskan, hur kan vi definera människa?
Jag har lite svårt att förstå vart du vill komma med din uppräkning av människotyper. Vill du poängtera att människan är mångfacetterad eller att det finns många olika sätt att beskriva människor? Problemet är att jag inte riktigt ser hur en uppradning av alla dessa typer hjälper oss att besvara din fråga. Hur menar du egentligen?
neo skrev:Människan är som själva universum, oändligt och mystisk, med många världar och sjärnor som lever tills de dör, samtidigt som några dör, föds andra med sina individuella världar eller sjärnors identitet.
Nu måste jag nog säga att det blir ännu mer obegripligt. "Människan är" börjar du med och det är en bra början. Men sedan fortsätter du med rena nonsensfloskler som inte förklarar någonting. Det belyser inte heller något specifikt utan verkar bara vara uttryck för din vilja att sprida aforismer omkring dig, oavsett sammanhang. Kan du kanske fokusera något på den fråga du själv ställer?
neo skrev:Människan och världen och allt som finns i den är som en stor orgi av födelse, liv och död, allt går runt i detta oändliga sfär av, ätande, överlevande, tänkande, kamuflerande, jordiska existens.
Tja, inte heller här finner jag något resonemang kring den fråga du ställer. Vad vill du egentligen med dina inlägg?