Esther skrev:Det är väl bara inte en enda person som uppfostrar en människa? Vad är det för ett märkligt påstående? Tvärtom --- brukar det vara så att när fadern är våldsam och begår övergrepp och annat - brukar sonen välja att inte bli som sin far. När och om denne son är en anständig människa (det är ju där valet är).
Att sedan människor som kommer hit med intentionen att begå brott här - tex terrorbrott och annat - eller uppvigla till detta via statsunderstödd undervisning till muslimska barn i skolor via statsunderstödd skolundervisning och skolmaterial där man uppviglar till hat mot judar, död av judar och att utplåna Israel - från klass ett till nio --- så tycker i alla fall jag att mina skattepengar inte ska användas till sådant.
Det är redan vidrigt att vi via skattepengar ger stöd till terrororganisationer som inget annat anständigt land vill stödja - men att vi dessutom utbildar dem till terrorister med våra skolsystem är väl lite VÄL... att ta i? Svenska staten räknar väl inte med att de ska döda oss - men att utbilda dem här för att döda judar --- tycker jag är vidrigt.
Eller?
Att hata judar är verkligen världsfrånvänt, fullständigt orealistiskt. Vad beror det på? Människan är mycket feg skulle jag säga... Tror du att människor var bättre förr?
Min granne är jude. Han har studerat vid Harvard.