Allt sämre i USA....

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Jbig
Avstängd på en månad

Funkar de inte?......

Inläggav Jbig » 14 aug 2008 17:20

Hejsan!

Jodå Levee, visst funkar länken, men du måste klicka på den också! Eller är det rädslan som hindrar dig? Sajten är ju från USA:s regering och den visar priserna (netto). Förresten, är du säker på att dina reklamblad, dem du hittade efter tre-fyra dagars letande på nätet, visade bruttopriserna? Och är skattepåslaget gjort? Sales Tax? :D

Ho ho ho ho......nå, hittade du några högre priser i Willys eller?
Köpte nötkött på Willys nyss, kostade 49,50 för 0,56 kg. Nu när vi har möjlighet att se priserna, fortfarande netto, från USA:s regerings sajt, så ser det mörkt ut för Levee. Priserna på mat äro skyhögt ovan de svenska.
Liknande köttbit som jag köpte på Willys kostar i USA i medeltal, enligt regeringens lista, fortfarande netto, kostade $3.988, för 0,45 kg.(27 SEK)
Notera att här tillkommer "Sales tax". Denna hoppades nog Levee att vi inte skulle upptäcka!  :D

Levee skriver:
"...Sedan vore det bra om du kunde strukturera upp dig lite. Valj ett amne och borja dar....."

Jodå, jag har min linje klar, men du vågar ju inte kommentera det!  :lol:

Här är den igen:

25 procent av amerikanerna har en månadsinkomst på högst $1500-$2000 i månaden, eller ungefär 9600 (SEK före skatt) och 12 800 SEK (före skatt).
Matkassen per månad kostar cirka cirka $650 - $2200.......
Boendekostnaden ligger kring $500-$2000 per månad......

Hur går det ihop?  :D

MVH
bigj
Att verka för det goda...

Levee

Re: Funkar de inte?......

Inläggav Levee » 14 aug 2008 17:44

Namen Jbig igen. Vilken overraskning ! Hej, hej.

Jbig skrev:Jodå Levee, visst funkar länken, men du måste klicka på den också! Eller är det rädslan som hindrar dig? Sajten är ju från USA:s regering och den visar priserna (netto). Förresten, är du säker på att dina reklamblad, dem du hittade efter tre-fyra dagars letande på nätet, visade bruttopriserna? Och är skattepåslaget gjort? Sales Tax?

Nix, gar ej att klicka pa den. Testa sjalv. Jag har forsokt fyra ganger. Lagg upp hela adressen istallet, utan lank.

Du forsoker visst pa alla satt komma undan nu, de priser du ser ar exakt vad du betalar. Skriver ni andra priser pa affarsinformationen i Sverige nufortiden eller ? Da blir nog kunderna riktigt forbaskade. Priserna stammer som alla sjalva kan se, har du ett rabattkort till den affaren sa betalar du annu mindre. Men det tog jag inte upp, jag ville ge dig alla fordelar. Visst ar jag snall ?

Vad kul att du tog upp detta med sales tax. Antligen, som Gert Fylking brukade saga. Det har jag vantat pa ett bra tag. Vi har ju ingen dar jag bor. Inte i manga andra stater heller forresten. Skatt pa mat, det later ju inget kul. Las mer har :

http://www.taxadmin.org/FTA/rate/sales.html

Daremot i Sverige, dar har ni skatt pa mat. Moms heter det visst.

Jbig skrev:Ho ho ho ho......nå, hittade du några högre priser i Willys eller? Köpte nötkött på Willys nyss, kostade 49,50 för 0,56 kg. Nu när vi har möjlighet att se priserna, fortfarande netto, från USA:s regerings sajt, så ser det mörkt ut för Levee. Priserna på mat äro skyhögt ovan de svenska. Liknande köttbit som jag köpte på Willys kostar i USA i medeltal, enligt regeringens lista, fortfarande netto, kostade $3.988, för 0,45 kg.(27 SEK)
Notera att här tillkommer "Sales tax". Denna hoppades nog Levee att vi inte skulle upptäcka!

Tvartom. Levee har vantat pa detta. Sa nu ser vi har att samma kottbit, enligt dina egna ord, kostar 50 SEK pa Willys och 30 SEK i USA. Det var din fjarde version av priserna. Du verkar ha svart att bestamma dig ?
Det tillkommer ingen sales tax har, for vi har ingen.  Du kanske skulle kollat upp detta lite battre forst ?

Jbig skrev:Jodå, jag har min linje klar, men du vågar ju inte kommentera det! Här är den igen:

25 procent av amerikanerna har en månadsinkomst på högst $1500-$2000 i månaden, eller ungefär 9600 (SEK före skatt) och 12 800 SEK (före skatt).

Hur går det ihop

Da borjar vi med boendekostnaden. Far jag da be att du atergar till mina lankar om the governmental housing, section 8 och laser pa lite forst. Las noga om boendekostnaden och 30 % av inkomsten, vad ar jag ute efter ? Ar det nagot du undrar over sa far du fraga. Nar du har forstatt hur det funkar, da borjar vi.

Sag bara till nar du last klart.

/Levee

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 14 aug 2008 18:16

Hejsan!

Se där, Levee börjar mjukna! Erkänner eller erkänner han inte att det finns sales tax på varorna i USA? Vi uppfattade att han påstår att det ej fanns det, men det gör det, och de är visserligen olika stora i olika delar, men de finns, nästan, överallt i USA :D

Ho ho ho.....jag väntade just på denna:

"....Priserna stammer som alla sjalva kan se, har du ett rabattkort till den affaren sa betalar du annu mindre...."

Priserna gäller bara om man har rabattkortet, annars hade det inte varit utsatt i annonserna.....och så var det sales tax.... den försökte du undvika också.....men bigj ser dig........det var kanske inte så snällt, men effektivt...... :D

Köttbiten i USA är ju mindre vägandes än den svenska också, dessutom full av färgmedel och gifter....... :wink:

Levee har erkänt att var fjärde arbetande individ tjänar extremt dåligt i USA, utöver dessa finns det arbetslösa också! De har knappt något alls! De får tigga utanför kyrkor och stå i soppköer...... :lol:

Finns inga hjälpmedel till boendekostnader i USA, mer än från religiösa samfund, i övrigt är det olika varianter av lån. I vissa delstater kan det förekomma en del hjälp från månad till månad, men det är undantag från regeln!  :)

Är det något du inte förstår, fråga någon där du bor som kan engelska........ho ho ho ho..... :wink:

Konstigt, jag kommer då in direkt på sajten, men här är adressen:
Address
Economic Research Service
1800 M Street NW
Washington, DC
20036-5831 USA

http://www.ers.usda.gov/Data/MeatPriceSpreads/

Här är den som knäcker Levee.......

Tala om fattigdom alltså...... 8)

P.S. För den som vill se skatteträsket USA, se exempelvis denne:

http://www.revenue.alabama.gov/salestax/staterates.html

Go tur....... :lol:

MVH
bigj

Levee

Inläggav Levee » 14 aug 2008 19:26

Jbig, vad roligt ! Valkommen.

Jbig skrev:Se där, Levee börjar mjukna! Erkänner eller erkänner han inte att det finns sales tax på varorna i USA? Vi uppfattade att han påstår att det ej fanns det, men det gör det, och de är visserligen olika stora i olika delar, men de finns, nästan, överallt i USA

Ibland onskar jag att du fragde mig om saker istallet for att skena ivag och dra dina egna slutsatser. Men jag forklarar det igen. Sales tax pa goods ar en sak. Sales tax pa food ar en annan sak. De tva ar olika i USA, laste du inte lanken jag klippte in ? De allra flesta stater har ingen sales tax pa food.

Dina kunskaper om det amerikanska samhallet ar kanske inte sa omfattande som du trodde ? Du missar enkla saker hela tiden.

Jbig skrev:Priserna gäller bara om man har rabattkortet, annars hade det inte varit utsatt i annonserna.

Ja ? Alla har anvander rabattkort i affarerna. Tar 10 minuter att fixa ett i kundtjansten, kostar inget, enkelt att anvanda. Du far dubbelrabatt, forst pa vissa varor och sedan i kassan nar du betalar tillkommer massa kombinationsrabatter. Sa allt ar egentligen annu billigare an vad det star i annonserna.

Jbig skrev:utöver dessa finns det arbetslösa också! De har knappt något alls! De får tigga utanför kyrkor och stå i soppköer.

Jo, alla arbetslosa i hela USA star utanfor kyrkorna och tigger soppa. Vilken fantasi du har, det maste du ha cred for.

Jbig skrev:Finns inga hjälpmedel till boendekostnader i USA, mer än från religiösa samfund, i övrigt är det olika varianter av lån. I vissa delstater kan det förekomma en del hjälp från månad till månad, men det är undantag från regeln!.

Alla som kan lasa min lankar vet att du ar ute och cyklar, sa innan jag satter mig ner och forklarar hur detta funkar for dig, en fraga :
Forstar du inte lankarna darfor att du inte forstar spraket i dom, eller valjer du medvetet att inte acceptera vad som star dar ? Vilken av dom ar det ? Jag maste veta, sa jag kan forklara det enklast mojligt.

Jbig skrev:och sa samma sak igen

Ta det lugnt. Vi tar det sakta men sakert framat. Du langtar efter fattigdom och elande, men du maste ha lite talamod. Jag skall beratta lite intressanta saker for dig, det kommer sa smaningom. Hall i hatten.

/Levee

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 14 aug 2008 20:27

Hejsan!

Levee börjar bli desperat, nu skenar det iväg, se bara här:

"...De allra flesta stater har ingen sales tax pa food...."

Njae, Levee, du får nog bättra på dina kunskaper om någon skall tro att du vet något om USA mer än vad TV visar! Här lite fakta om de många skatterna i USA när man handlar:

http://www.salestaxinstitute.com/sales_tax_rates.php

Denne är go i sin glansiga dumhet:

"....Tar 10 minuter att fixa ett i kundtjansten, kostar inget, enkelt att anvanda. Du far dubbelrabatt, forst pa vissa varor och sedan i kassan nar du betalar tillkommer massa kombinationsrabatter. Sa allt ar egentligen annu billigare an vad det star i annonserna....."

Ho ho ho ho ho ho......om det är så bra, varför ska de då ha kortet till? Den var riktigt förnöjsam...... mera sådant.....ho ho ho ho.....:lol:  

Det tar tydligen tid att att hitta alla de där sociala inrättningarna som ger de fattiga boende trots att de inga kosingar har - vi väntar Levee.......är det nya husvagnar de delar ut månne? Ho ho ho ho..... :wink:

Här har vi det som mest oroar Levee, det är därför han undviker det:

Vi väntar fortfarande på hur det går ihop....... :lol:

Många skatter i Alabama:
http://www.revenue.alabama.gov/salestax/staterates.html

Fast de är inte dåliga i New York heller:
http://www.photobooksonline.com/books/salestax.html

Och så klagar de på Sverige!  :arrow:  :wink:  :D  :lol:

MVH
bigj

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 14 aug 2008 20:28

Ja detta är ju roligt. Biggen, som alla kan se, är ju helt sänkt vad det gäller matpriser. Men han hittar på och som det verkar verkligen själv tror på vad han hittar på. Humor. Idag matpriser, i annat fall hittas det på om hur många USA dödar, kapitalismens verkningar eller något annat tossigt.

Det är därför biggen är läst Levee. Underhållningsvärdet (detta fattar han inte heller). Biggen likt en plakatjesus på stan. Ifall du inte känner till det.

Levee

Inläggav Levee » 14 aug 2008 20:50

Jbig, you're back again !

Jbig skrev:Levee börjar bli desperat, nu skenar det iväg, se bara här:
"...De allra flesta stater har ingen sales tax pa food...."
Njae, Levee, du får nog bättra på dina kunskaper om någon skall tro att du vet något om USA mer än vad TV visar! Här lite fakta om de många skatterna i USA när man handlar

Du maste skilja pa sales tax on GOODS kontra sales tax on FOOD. De allra flesta stater har ingen sales tax pa FOOD. Forstar du ?

Las min lank igen, det finns fyra kolumner.

http://www.taxadmin.org/FTA/rate/sales.html

Den forsta visar sales tax on GOODS, den andra visar sales tax on FOOD. Det ar inte samma sak. jag kan inte forklara det enklare.

Jbig skrev:Ho ho ho ho ho ho......om det är så bra, varför ska de då ha kortet till? Den var riktigt förnöjsam...... mera sådant.....ho ho ho ho.

Kunderna tjanar pengar pa extra rabatter, affaren far information via kortan sa dom kan kartlagga vad som kops vilket leder till minskade kostnader, enklare lagerhallning och battre koll pa affarsverksamheten vilket leder till annu lagre priser for konsumenterna. Alla tjanar pa det. Enkelt.  

Jbig skrev:Det tar tydligen tid att att hitta alla de där sociala inrättningarna som ger de fattiga boende trots att de inga kosingar har - vi väntar Levee.......är det nya husvagnar de delar ut månne? Ho ho ho ho.

Nej, det ar jag som vantar pa dig. Jag har gett dig de kallor som du behover lasa, nu vill jag se om du klarar av att ta till dig informationen pa ett korrekt satt. Hittills sa ar svaret nej.

Jbig skrev:Här har vi det som mest oroar Levee, det är därför han undviker det

Varfor skulle dina fantasier oroa mig ? Jag vet att du vill ha fattigdom och elande i massor, lugn och fin bara. Forst maste du forsta informationen som du behover for att forsta grunderna, sen kan vi borja. Jag hoppas du klarar mina krav bara, annars har jag overskattat dig. Det vore synd.

/Levee

Levee

Inläggav Levee » 14 aug 2008 20:59

Kallekula skrev:Ja detta är ju roligt. Biggen, som alla kan se, är ju helt sänkt vad det gäller matpriser. Men han hittar på och som det verkar verkligen själv tror på vad han hittar på. Humor. Idag matpriser, i annat fall hittas det på om hur många USA dödar, kapitalismens verkningar eller något annat tossigt.

Det är därför biggen är läst Levee. Underhållningsvärdet (detta fattar han inte heller). Biggen likt en plakatjesus på stan. Ifall du inte känner till det.

Ja, underhallande ar han definitivt. Forstar inte hur han har ork att slingra sig sasom han gor. Det tar tid och kraft fran diskussionen, om jag nu kan lyckas baxa honom dit nagon gang. Hittills har han bara mudslingat vilt omkring sig, andrat sina standpunkter jag vet inte hur manga ganger,  och skrikit om fattigdom, elande och misar.

Jag kanner fortfarande inte igen den bild av USA som han vill framhalla. Och jag bor i ett ganska fattigt omrade, relativt sett. Men jag kor ett par sidor till sa far vi se om jag kommer nagonstans med honom. Just nu kanns det som att prata blodtransfusioner med Jehovas Vittnen.

Laste forresten din grej om matpriser i Europa. Snart maste svenska konsumenter saga ifran. Smartgransen ar nadd. Jag far ju magsar nar jag handlar mat i Sverige de fa veckorna jag ar dar per ar.

/Levee

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 14 aug 2008 21:00

Kalle, onödigt att dra till med lögner. Biggen är mänsklig, visst, det måste man inse, men det förringar inte det faktum att han har rätt i djävligt mycket.

För mig som faktiskt socfall är det dock mindre intressant huruvida det finns "Housing programs", mer intressant är huruvida hyresvärdarna måste hyra ut eller inte, om de kan neka en blott och bart för att man är den man är.

Löjligt att sitta och söka skönmåla USA. Visst kan det väl vara på ett visst sätt, men det trollar ju på inga sätt bort det faktum att där faktiskt svälter ihjäl folk på gatorna. Varför ens börja snacka matpriser när det gäller nåt så oerhört mycket mer angeläget, som det att folk dör helt i onödan - kanske just för att ni ska få era låga matpriser. Puckon! Hela högen!
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 14 aug 2008 21:00

Hejsan!

Är du bitter ännu för att den ekonomiska demokratin funkade, och att det fanns löntagarägda/styrda företag även i USA, kallekula?  Ho ho ho ho....går det aldrig över? Det har ju snart gått två år sedan du blev överbevisad! Ho ho ho ho.... :D

Lite info om vad det kostar att handla i USA och Sverige! Matkasse per vecka år 2008:

Sverige c:a 900 SEK

USA
(enligt http://www.time.com/time/photogallery/0 ... 19,00.html )

North Carolina: c:a 2200 SEK
California: c:a 1000 SEK

MVH
bigj

Levee

Inläggav Levee » 14 aug 2008 21:10

Avantgardet skrev:För mig som faktiskt socfall är det dock mindre intressant huruvida det finns "Housing programs", mer intressant är huruvida hyresvärdarna måste hyra ut eller inte, om de kan neka en blott och bart för att man är den man är.

Löjligt att sitta och söka skönmåla USA. Visst kan det väl vara på ett visst sätt, men det trollar ju på inga sätt bort det faktum att där faktiskt svälter ihjäl folk på gatorna. Varför ens börja snacka matpriser när det gäller nåt så oerhört mycket mer angeläget, som det att folk dör helt i onödan - kanske just för att ni ska få era låga matpriser. Puckon! Hela högen!

Hej Avantgardet. Brukar lasa din filosofiska alster i forumet med stort noje. Du ar en oerhort duktig skribent. Verkligen.

Som svar pa din fraga, de privata hyresvardarna hyr ut till staten. Staten satter sedan in familjer i husen och subventionerar deras hyra enligt section 8. Hyresvarden kan inte bestamma over vilka staten valjer. Sa nej, dom kan inte neka dig nar dom val hyrt ut det.

Som svar pa ditt andra stycke, det ar dit jag har forsokt att komma ganska lange nu. Jag vill inte halla pa och alta massa priser och skit, jag vill diskutera de riktiga samhallsproblemen i USA. Det var darfor jag hoppade in i denna trad. Men jag tror inte att Jbig kan diskutera detta, tyvarr. Han har sin bild, och den gar inte att rubba pa. Da blir det liksom inget kul, jag vill ha flexibilitet och respekt i diskussionen, ideer hit och dit, berom nar det ar fortjanat och sa vidare.

Jag har forsokt att baxa Jbig ditat, men han ar svar att tamja. Som jag sa till Kallekula, jag kor ett par sidor till, sedan skiter jag i det. That's it.

/Levee

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 14 aug 2008 21:26

Avantgardet skrev:Kalle, onödigt att dra till med lögner. Biggen är mänsklig, visst, det måste man inse, men det förringar inte det faktum att han har rätt i djävligt mycket.

Är du riktigt säker på det?  :)  

Ja fattar vad du säger. Du anser att biggen har fel angående matpriserna ( ja ja det ser alla ....så du behöver inte säga det). Varför tror du han själv inte ser det?

Menar du att jag ska inse det eller biggen? Säg nu inte biggen. Det är ju just det som gör biggen så läst. Påhittade fakta om ditten och datten som alla ser är just påhittade, fast biggen hävdar motsatsen (han är överbevisad men lyssnar inte på vedertagna uppenbara sanningar/fakta) . Ser du inte detta själv? Sen kan man ju uppröras av  biggens världsbild, eller skratta åt spektaklet. Just denna tråd visade jag för arbetskollegorna. De hade riktigt kul åt biggen.....som alla andra som läser denna tråd. Biggens troga läsarskara. (det finns några på jobbet som läser biggen då och då när de vill läsa något kul. Jag lovar dig det är sant... och det finns många fler)

Ljuger jag? Citat gällande det i så fall. Du kan ju läsa själv gällande matpriserna i denna tråd. Vad anser du själv?

Resten av ditt inlägg, något var löjligt men ingen fakta i fallet. Du kan ju alltid göra som din idol biggen. Hitta på lite.  :)

Ja just det biggen 3 företag som ska störta det kapitalistiska samhället den var också bra (också fler som haft kul åt)  :)

Fsst nu kanske du ska koncenterar dig på vad ägg, mjölk och kött heter på engelska. Du vet uttrycket man ska inte jämföra äpplen med päron? I detta fall är det just det du gör. Nästan bokstavligen. Riktigt roligt. Du kan ju också passa på att plugga på om måttenheter.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 14 aug 2008 21:52

Levee,

Ja, det är ju den inställningen man på nåt sätt vill hoppas på, men sällan får uppleva. Men det är ett fenomen som börjar bli allt mer synligt här i väst, vad jag kan se. Samma som detta med "traditionella värden", det finns inte längre. Det är en produkt, vilken som helst. Man är lite trendigt retro istället. Alla värderingar är lika främmande i sig, istället spelar andra värden in som "gemenskap" och "status". Värdena har blivit värdelösa, och vi står inför ett nytt problem. Hur går vi vidare, förbi postmodernismen? Biggen gör det inte utan stannar vid det att för honom finns inget egentligt framåtskridande - vilket ingen utav oss kommer runt -, och emedan han vet - kanske bara intuitivt, men ärligt - att han har "rätt", så bryr han sig inte heller om att gå vidare. Problemen intresserar honom inte i sig. Varken teoretiskt - där han "köper" sin åsikt, för att äga den och till skillnad mot att vinna den, trots att han guidas av ett riktigt patos, och som tjänar honom väl, vilket vi ser i hans faktiska kunskaper, men något han är långt ifrån ensammen om i sin samtid -, eller praktiskt - detta vet jag inte svaret på, och riktar därför här min frågan till honom själv. Eller det är felaktigt formulerat, snarare är det så att problemet visst intresserar honom men då är det frågan om en ur en specifik synvinkel. Jbig är nåt slags perverterat sadistisk djävel som håller fast vid den "pedagogik" som tillfredsställer pedagogen själv allra mest, och vars faktiska resultat (huruvida den producerar frigjorda, eller revolutionära, medvetanden) bara är sekundärt. Det är en cynism som tyvärr hindrar honom från att bli en storslagen litteratör.

Fast bakom allt detta. Ideologiernas stormaknad - vilka bara tjänar till att beslöja den egentliga politiken som försigår på arbetsplatser, i det offentliga rummet, med våra barn och våra gamla, överallt omkring oss. Bakom denna skrud av lögner kvarstår ändå faktum. Folk som varken vill eller hade behövt dö, ändå gör det. Detta skall tillrättas. Det är prio ett. Sen får ni springa runt med eran populistiska dynga bäst fan ni vill. Det är ändå bara sktsnack, och det vet ni. Själv trivs jag med att påminnas om både nöden och döden ibland. Döden är inget som jag strävar efter, av förklarliga skäl, men som gör sig påmind ändå på mer eller mindre regelbunden basis. Nöden hälsar jämt och ständigt på hos mig. Det är en obarmhärtig slavdrivare. Det är något som borgarbrackan inte begriper, och aldrig kan begripa - dess sociala situation tillåter det inte, det är helt främmande dess värld. Man ifrågasätter inte nöden. Man följer slaviskt dess minsta vink.

Sen kan Kallekula fara med osanning också. Han drivs ju i grund och botten av sin rädsla. Chefrädd. Konflikträdd. Kärringrädd. You name it. Så. Tycker helt klart jbig ska sträcka till lite. Så att man ger ett handtag och tar tag i skiten själv. Nu inbillar jag mig att din inställsamhet hade en del inverkan på min skrivakt. Men riktigt så enkelt är det inte, då jag sitter och parallellskriver en analys av en nåt skitskumt, och därför söker hålla en någorlunda sträng inställning till skrivakten som sådan.

Vad gäller litteraturen, och litteratörer, så kan jag inte annat än instämma med Kurt Vonnegut, i det han summerar sin syn på dessa företeelser på följande sätt:

Kurt Vonnegut skrev:This is what I find most encouraging about the writing trades: They allow mediocre people who are patient and industrious to revise their stupidity, to edit themselves into something like intelligence. They also allow lunatics to seem saner than sane

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 14 aug 2008 22:30

Avantgardet skrev:Levee,

Sen kan Kallekula fara med osanning också. Han drivs ju i grund och botten av sin rädsla. Chefrädd. Konflikträdd. Kärringrädd. You name it. Så. Tycker helt klart jbig ska sträcka till lite. Så att man ger ett handtag och tar tag i skiten själv. Nu inbillar jag mig att din inställsamhet hade en del inverkan på min skrivakt. Men riktigt så enkelt är det inte, då jag sitter och parallellskriver en analys av en nåt skitskumt, och därför söker hålla en någorlunda sträng inställning till skrivakten som sådan.

Inte far jag med osanning. Det får du visa på i så fall. Se du.

Visst fan drivs jag av rädsla, visst så kan man se det. Jag gör kalkylerade beslut. Har inte så mycket på dra åt helvete kontot se du.....men det dröjer inte så många år så är det tillräckligt fullt  :)

Nåväl inget nytt i det. Så är vi alla. Själv går du ju på socbidrag fast du hatar systemet. Inte så mycket stake där inte. Minns hur du på håll skita på dig för att du höll på få ett riktigt jobb Jag gav dig lite tips hur du skulle behandla sockärringarna. Glashuset ständigt detta glashust.

Själv gömmer du ju dig bakom dina teorier och törs inte ta steget ut i världen, som du anser vara full av ondska, fast det egentligen är rädsla för densamma som du ger uttryck för.

Nåväl vi horar alla. Då kan man ju lika gärna se till att sälja sig dyrt. Något annat vore ju korkat.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 14 aug 2008 22:47

Du förstår helt enkelt inte detta med etik, Kalle. Du är en kappvändare, en rövslickare, och inget mer med det. Jag är faktiskt imponerad av dig att du erkänner detta helt öppet, och inte har vett att skämmas för det. Men i detta är du så lik biggen. Jag, å andra sidan :wink: , jag gör allt det som ska göras, jag horar inte för nån eller nåt. Sen att min teori och min praktik sammanfaller, det är ingen slump Kalle.

Vad gäller det där med att fara med osanning så var det mest ett "go ahead, I don't care". Vet ju att du har oärlig inställning till det hela ändå.

Återgå till "Politik och samhälle"