Jodå Levee, visst funkar länken, men du måste klicka på den också! Eller är det rädslan som hindrar dig? Sajten är ju från USA:s regering och den visar priserna (netto). Förresten, är du säker på att dina reklamblad, dem du hittade efter tre-fyra dagars letande på nätet, visade bruttopriserna? Och är skattepåslaget gjort? Sales Tax?
Ho ho ho ho......nå, hittade du några högre priser i Willys eller?
Köpte nötkött på Willys nyss, kostade 49,50 för 0,56 kg. Nu när vi har möjlighet att se priserna, fortfarande netto, från USA:s regerings sajt, så ser det mörkt ut för Levee. Priserna på mat äro skyhögt ovan de svenska.
Liknande köttbit som jag köpte på Willys kostar i USA i medeltal, enligt regeringens lista, fortfarande netto, kostade $3.988, för 0,45 kg.(27 SEK)
Notera att här tillkommer "Sales tax". Denna hoppades nog Levee att vi inte skulle upptäcka! :D
Levee skriver:
"...Sedan vore det bra om du kunde strukturera upp dig lite. Valj ett amne och borja dar....."
Jodå, jag har min linje klar, men du vågar ju inte kommentera det! :lol:
Här är den igen:
25 procent av amerikanerna har en månadsinkomst på högst $1500-$2000 i månaden, eller ungefär 9600 (SEK före skatt) och 12 800 SEK (före skatt).
Matkassen per månad kostar cirka cirka $650 - $2200.......
Boendekostnaden ligger kring $500-$2000 per månad......
Hur går det ihop? :D
MVH
bigj