Var står de andra forumsmedlemmarna politiskt?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 08 jan 2009 21:51

Avantgardet skrev:Vem är folk?

Det är bra AV, men det lyckas nog inte.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 21:57

Kallekula skrev:
Avantgardet skrev:Ja, och tvärtom: moral och civilkurage - inte nyliberalismens starka sida.

Men du tycks ju inte lyssna dock, jag säger ju att jag gladeligen går på anställningsintervjuer, men inte utan vidare faller in i formen utan använder den i eget syfte. Att få dela upp pekpinnar t.ex.

Du varierar ju bara på samma tema. Hur gammal är du? 15 år? Ingen går ju på vad du säger. Mitt svar blir detsamma.

Trist att du underminerar för de som verkligen har behov av samhällets stöd.

Går på, hur då? Vilket tema? Och vad har du själv för teman? Jag gör det jag gör, och anser mig ha goda skäl till det. Jag vet inte vad du jobbar med, kanske försöker du snuva folk på deras pengar genom att kränga grejer till dem som de inte behöver, vilket skulle vara förkastligt som jag ser det. Vi måste alla rättfärdiga våra existenser, både inför oss själva och inför våra medmänniskor, men jag har inte sett tillstymmelsen till nåt från ditt håll som skulle göra din varastil mer rättfärdigad än min egen. Vill du berätta för oss?

Visst, jag hade väl kunnat kalla mig konsult, och tagit betalt av dig för dessa sejourer, eller terapisessioner, men jag ger gratis av mig själv. Det vi behöver sörja för är att vi har så vi lever. Och det gör endast en mycket liten del, den strikt produktiva sektorn. Du vet att i marxistiskt språkbruk så skulle du nog klassas som en samhällsparasit. Det beror alltså, som sagt, på vilken underliggande strävan man har.

Och om du saknar dräpande argument mot mitt sätt att agera, eller om de rinner av mig som vore jag impregnerad eller laminerad måhända, i namn av samhället (vars ärende du menar dig gå i kampen mot detta farliga element - alltså: jag), så är det väl knappast jag som skall lastas för det, eller?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 21:58

Kallekula skrev:

You lost me. Får man fråga hur det riktigt är fatt med herrn idag?

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 08 jan 2009 22:07

Avantgardet skrev:
Och om du saknar dräpande argument mot mitt sätt att agera, eller om de rinner av mig som vore jag impregnerad eller laminerad måhända,

Argumentet är enkrlt som jag upprepat i hur många inlägg som helst. Tar du bidrag så ska du också ta jobb. Arbetslinjen. Alla politiska partier är överens om detta. Ifall du missat det. Vilket jobb som helst. Inte obstruera eller motverka detta. Detta är vad medborgarna anser är din plikt. Så enkelt är det. Du kommer inte runt det.

Detta tills ditt nya utopiska nya samhälle där alla får vad de vill när de vill uppenbarar sig.

Har du märkt vad tyst det helt plötsligt blivit. Svartrocken är tyst. Skogis tyst. De törs inte bara säga vad de egenligen tycker.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 08 jan 2009 22:11

Avantgardet skrev:
Kallekula skrev:

Bilfan är paj. Förbannad.

Du får göra vad du vill. Det skiter jag i. Jag har också fuskat med en helvetes massa bidrag när jag var yngre. Bidrag från a-kassan och försäkringskassan fast jag svartjobbat osv. Så det är lugnt. Kör på.

Klassisk psykologi.  :)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 22:12

Kallekula skrev:
Avantgardet skrev:
Och om du saknar dräpande argument mot mitt sätt att agera, eller om de rinner av mig som vore jag impregnerad eller laminerad måhända,

Argumentet är enkrlt som jag upprepat i hur många inlägg som helst. Tar du bidrag så ska du också ta jobb. Arbetslinjen. Alla politiska partier är överens om detta. Ifall du missat det. Vilket jobb som helst. Inte obstruera eller motverka detta. Detta är vad medborgarna anser är din plikt. Så enkelt är det. Du kommer inte runt det.

Detta tills ditt nya utopiska nya samhälle där alla får vad de vill när de vill uppenbarar sig.

Har du märkt vad tyst det helt plötsligt blivit. Svartrocken är tyst. Skogis tyst. De törs inte bara säga vad de egenligen tycker.

Tystnaden tolkar jag annorlunda än vad du gör. Att och bör är helt skilda sfärer och vi kan aldrig, som David Hume redan påvisade, gå från att något är till att det också därför bör vara.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 22:17

Kallekula skrev:
Avantgardet skrev:
Kallekula skrev:

Bilfan är paj. Förbannad.

Du får göra vad du vill. Det skiter jag i. Jag har också fuskat med en helvetes massa bidrag när jag var yngre. Bidrag från a-kassan och försäkringskassan fast jag svartjobbat osv. Så det är lugnt. Kör på.

Klassisk psykologi.  :)

Tycker ju det är lite fel att beskylla mig för att fuska med bidrag. Om jag sen jobbar heltid åt kyrkan med gravvård, mot endast försörjningsstöd från soc, några månader under sommaren, vet jag inte ens om jag vill kalla att "leva på bidrag". Du snuvar garanterat staten på mer när du sitter och trixar och försöker slippa undan skatten. Brukar alltid bli lite på min vakt när nån sätter sig på de höga hästarna, för alltför ofta är det bara ett tecken på att deras egna ben inte bär dem (för att tala med Montaigne).

Misstänkte att nåt var galet, sällan du är så här uppeldad. Sök dig enklare njutning, som vi fattiga tvingas göra. "Om man inte har så höga pretentioner", brukar min far alltid sjunga.

Användarvisningsbild
miles davis

Inläggav miles davis » 08 jan 2009 22:22

Jag är kategoriskt a-politisk, i ordets snäva bemärkelse.
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Djävulskap.
Logos är Djävulskap.
Ett gyckelspel. Ett skämt. Ett självbelåtet skratt...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 08 jan 2009 22:23

Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:
Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:Varför ger du dig på en enskild och inte systemet som det verkar nu?

Vad menas vad då?

Systemet? Att jag ska verka för vad? Att alla ska få bidrag utan motprestationskrav? Nu får du motivera vad du menar. Och minns nu att AV kan få jobb om han vill fast han heller går på bidrag.

Jag tror att du kan tänka själv och då behöver jag inte göra det åt dig. Låt dig inte förblindas av detaljer. Huvudfrågan är: Vill du att alla ska ha det bra?

Bra svar, sa precis...inget. Vad är det med folk idag.

Det är en enkel, direkt fråga till dig: vill du att alla ska ha det bra?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 22:23

miles davis skrev:Jag är kategoriskt a-politisk, i ordets snäva bemärkelse.

Går rent tekniskt inte vara, skulle jag säga.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 08 jan 2009 22:23

Självklart tixar jag med skatten. Vi är lika goa kolsupare båda två.  :)

Tog en redig GT nu. Satans servon. Man jag tror jag kan lura på bilen på någon. Glad igen. Hade egentligen funderat på att byta.

Ahaa.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 08 jan 2009 22:25

Skogsälvan skrev:
Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:
Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:Varför ger du dig på en enskild och inte systemet som det verkar nu?

Vad menas vad då?

Systemet? Att jag ska verka för vad? Att alla ska få bidrag utan motprestationskrav? Nu får du motivera vad du menar. Och minns nu att AV kan få jobb om han vill fast han heller går på bidrag.

Jag tror att du kan tänka själv och då behöver jag inte göra det åt dig. Låt dig inte förblindas av detaljer. Huvudfrågan är: Vill du att alla ska ha det bra?

Bra svar, sa precis...inget. Vad är det med folk idag.

Det är en enkel, direkt fråga till dig: vill du att alla ska ha det bra?

Nej.

Dum fråga vem skulle inte svara ja?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 22:25

Kallekula skrev:Självklart tixar jag med skatten. Vi är lika goa kolsupare båda två.  :)

Tog en redig GT nu. Satans servon. Man jag tror jag kan lura på bilen på någon. Glad igen. Hade egentligen funderat på att byta.

Ahaa.

Nej, handen på hjärtat är du en mycket större skurk än vad jag är. Har aldrig blåst nån i hela mitt liv.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 08 jan 2009 22:25

Vad glad jag blir över att stå utanför er "gemenskap", för då slipper jag bli kategoriserad. :)

Användarvisningsbild
miles davis

Inläggav miles davis » 08 jan 2009 22:26

Avantgardet skrev:
miles davis skrev:Jag är kategoriskt a-politisk, i ordets snäva bemärkelse.

Går rent tekniskt inte vara, skulle jag säga.

I ordets snäva bemärkelse, jo. Faktiskt. Lovar.
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Djävulskap.

Logos är Djävulskap.

Ett gyckelspel. Ett skämt. Ett självbelåtet skratt...

Återgå till "Politik och samhälle"