Avantgardet skrev:Vem är folk?
Det är bra AV, men det lyckas nog inte.
Moderator: Moderatorgruppen
Kallekula skrev:Avantgardet skrev:Ja, och tvärtom: moral och civilkurage - inte nyliberalismens starka sida.
Men du tycks ju inte lyssna dock, jag säger ju att jag gladeligen går på anställningsintervjuer, men inte utan vidare faller in i formen utan använder den i eget syfte. Att få dela upp pekpinnar t.ex.
Du varierar ju bara på samma tema. Hur gammal är du? 15 år? Ingen går ju på vad du säger. Mitt svar blir detsamma.
Trist att du underminerar för de som verkligen har behov av samhällets stöd.
Avantgardet skrev:
Och om du saknar dräpande argument mot mitt sätt att agera, eller om de rinner av mig som vore jag impregnerad eller laminerad måhända,
Avantgardet skrev:Kallekula skrev:Avantgardet skrev:Vem är folk?
You lost me. Får man fråga hur det riktigt är fatt med herrn idag?
Kallekula skrev:Avantgardet skrev:
Och om du saknar dräpande argument mot mitt sätt att agera, eller om de rinner av mig som vore jag impregnerad eller laminerad måhända,
Argumentet är enkrlt som jag upprepat i hur många inlägg som helst. Tar du bidrag så ska du också ta jobb. Arbetslinjen. Alla politiska partier är överens om detta. Ifall du missat det. Vilket jobb som helst. Inte obstruera eller motverka detta. Detta är vad medborgarna anser är din plikt. Så enkelt är det. Du kommer inte runt det.
Detta tills ditt nya utopiska nya samhälle där alla får vad de vill när de vill uppenbarar sig.
Har du märkt vad tyst det helt plötsligt blivit. Svartrocken är tyst. Skogis tyst. De törs inte bara säga vad de egenligen tycker.
Kallekula skrev:Avantgardet skrev:Kallekula skrev:Avantgardet skrev:Vem är folk?
You lost me. Får man fråga hur det riktigt är fatt med herrn idag?
Bilfan är paj. Förbannad.
Du får göra vad du vill. Det skiter jag i. Jag har också fuskat med en helvetes massa bidrag när jag var yngre. Bidrag från a-kassan och försäkringskassan fast jag svartjobbat osv. Så det är lugnt. Kör på.
Klassisk psykologi. :)
Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Varför ger du dig på en enskild och inte systemet som det verkar nu?
Vad menas vad då?
Systemet? Att jag ska verka för vad? Att alla ska få bidrag utan motprestationskrav? Nu får du motivera vad du menar. Och minns nu att AV kan få jobb om han vill fast han heller går på bidrag.
Jag tror att du kan tänka själv och då behöver jag inte göra det åt dig. Låt dig inte förblindas av detaljer. Huvudfrågan är: Vill du att alla ska ha det bra?
Bra svar, sa precis...inget. Vad är det med folk idag.
Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Varför ger du dig på en enskild och inte systemet som det verkar nu?
Vad menas vad då?
Systemet? Att jag ska verka för vad? Att alla ska få bidrag utan motprestationskrav? Nu får du motivera vad du menar. Och minns nu att AV kan få jobb om han vill fast han heller går på bidrag.
Jag tror att du kan tänka själv och då behöver jag inte göra det åt dig. Låt dig inte förblindas av detaljer. Huvudfrågan är: Vill du att alla ska ha det bra?
Bra svar, sa precis...inget. Vad är det med folk idag.
Det är en enkel, direkt fråga till dig: vill du att alla ska ha det bra?
Kallekula skrev:Självklart tixar jag med skatten. Vi är lika goa kolsupare båda två. :)
Tog en redig GT nu. Satans servon. Man jag tror jag kan lura på bilen på någon. Glad igen. Hade egentligen funderat på att byta.
Ahaa.
Avantgardet skrev:miles davis skrev:Jag är kategoriskt a-politisk, i ordets snäva bemärkelse.
Går rent tekniskt inte vara, skulle jag säga.
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster