Zokrates skrev:Central universal time, (CUT), klockan är, 13,7miljarder år..Pip...

Moderator: Moderatorgruppen
Zokrates skrev:Central universal time, (CUT), klockan är, 13,7miljarder år..Pip...

SigurdV skrev:Vi har en hink med målarfärg av diverse färger ihällt på måfå och vi doppar en boll i smeten och låter den torka. När färgen är torr är första ögonblicket i VÅR tid färdigt och det är dax att skapa nästa ögonblick...lägg märke till att det inte spelar någon roll hur länge vi väntar med att doppa bollen för andra gången! Ur vår synpunkt ( noga räknat finns vi inte i färgen än annat än som markerade ställen i färgen vår tid (och vår värld) har inletts men det har inte hänt nåt än.)har inget hänt än. Vår tid är således en serie färglager där varje lager färg är ett ögonblick i tiden. Det som hände mellan färglagren har (nästan) inget med vår tid att göra! Men klart är att det bör finnas minst två sorters tid enligt modellen. Och intressant speciellt är frågan vad som händer i färglagret under dess "torkningsprocess" det är väl en slags tredje tid som KANSKE ändå har lite med vår förmåga att uppfatta tid att göra? Vad säger ni?
klorofyll skrev:Det får mig att tänka på ljus, ljuset eller fotoner är som ögonblick, de har ingen massa, jag tolkar det som att de hoppar från solen till jorden utan att någonsin krocka med varandra, om de ens har form, vad jag inte riktigt förstår är vad som händer däremellan eller som du beskriver att det inte spelar någon roll hur lång tid det dröjer mellan målningarna, hur kan man mäta ljusets hastighet, vad är vakum, jag börjar luta åt att tidsbegreppet bara är processers hastigheter i förhållande.
klorofyll skrev:Det här kan vara intressant: http://sv.wikipedia.org/wiki/Effekt
scirocco skrev:Jag och min flamma dansar runt. Slutligen kastar hon sig i soffan med orden -Åhh,nu har vi dansat en hel timma,nu måste jag slå mig ner.
Nej min kära,det är en minut kvar.Vi snurrade för mycket åt samma håll,så att vår tid gick sakta.
-Har tiden gått sakta?
Jag är ledsen min kära,det är mycket tråkigt.
SigurdV skrev:Från ett fönsterlöst lab kan man alltså detektera jordaxelns orientation... man kan detektera rotationshastighet (har jag väl inte visat än) så frågan är hur långt man kan komma med att notera interferensfenomen.
SigurdV skrev:Kan man upptäcka sol och måne? (Alltså innefrån labbet utan att titta utanför!)
Pilatus skrev:SigurdV skrev:Från ett fönsterlöst lab kan man alltså detektera jordaxelns orientation... man kan detektera rotationshastighet (har jag väl inte visat än) så frågan är hur långt man kan komma med att notera interferensfenomen.
Foucaults pendel bevisar att jorden roterar ett varv på 24 timmar. Jordaxelns förhållande till solen, årstidsväxlingar.SigurdV skrev:Kan man upptäcka sol och måne? (Alltså innefrån labbet utan att titta utanför!)
Månens samband med tidvattnet. Beräkningar utfördes av Kant. Solen då? Temperaturvariationer.
SigurdV skrev:Pilatus skrev:SigurdV skrev:Från ett fönsterlöst lab kan man alltså detektera jordaxelns orientation... man kan detektera rotationshastighet (har jag väl inte visat än) så frågan är hur långt man kan komma med att notera interferensfenomen.
Foucaults pendel bevisar att jorden roterar ett varv på 24 timmar. Jordaxelns förhållande till solen, årstidsväxlingar.SigurdV skrev:Kan man upptäcka sol och måne? (Alltså innefrån labbet utan att titta utanför!)
Månens samband med tidvattnet. Beräkningar utfördes av Kant. Solen då? Temperaturvariationer.
Tack! Jag blir så glad när någon hakar på mina tankar!![]()
Min ide är att göra detektioner med klockor som är mycket precisare instrument än pendlar:
Att jämföra stationära fotonklockor med system av roterande fotonklockor
för att kunna upptäcka otroligt svaga interferensfenomen!
Egendomligt nog verkar ingen tänkt på att dessa verktyg kanske
kan upptäcka gravitationsvågor ... studera objekt på mycket stora avstånd
och tränga igenom dimmorna i närheten av Big Bang...
Illusionen skrev:
Vad är det som säger att gravitationsvågor inte är imaginära till sin natur ?
Undrar
Illusionen
SigurdV skrev:Två vågor genereras kontinuerligt av två våggeneratorer vågorna utsläcker varandra: HAR vi då två icke existerande objekt som existerar samtidigt vid generatorerna?
Du ser motsägelsen? Hur upplöser man den tycker DU? (Jag går förstås MIN väg.)
Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster