Zokrates skrev:Går det kommunicera alls?
Inte här.
what was the meaning of life and this world?
you were there, and you played a part!
just a word from the wise..
Moderator: Moderatorgruppen
Zokrates skrev:Går det kommunicera alls?
Inte här.
lynx skrev:1. Visst går det att kommunicera, men det är inte alltid helt enkelt. Visst är det lätt hänt att bli bitter eller nedlåtande av, i grunden, sårade känslor för att kommunikationen inte fungerar.
Jag tittade på dina videos, Algot. Jag blev helt ärligt djupt berörd av några bildsekvenser (kunde t o m finna det förskräckliga ljudet du kallar musikpå sin plats i sammanhanget). Det är någonting där, framförallt med fåglarna och träden som... Ludde får säga vad han vill. Jag är rätt säker på att jag förstår även om det är för mycket för att kunna säga bara.
lynx skrev:Klart jag tycker att du ska fortsätta med din musik!
Din Wood Anemone fick mig dessutom (det förstår du väl bara av titeln) - ja, det här låter totally wacko, att googla runt på fakta kring vitsippor. Jag visste inte ens att de hette så på engelska. På ett barndomsfotografi tittar jag väldigt fokuserat på en sådan.
Inte alltid enkelt för mig att avgöra vad som rör en själv eller den andre eller när det är ett gemensamt "förstånd". Perspektivfråga kanske? Igår pratade jag med en vän som flinade till plötsligt och sa att han fick en bild i huvudet, sa (ungefär): "Jo, du vet såna där stolpar, ja, om du tänker dig som i bröderna Dalton och därinnanför går en figur ensam i buren, gnuggandes händerna med ett belåtet leende "Ha! Nu har jag låst in dem allihop!" " Så kan man ju också se på saker och ting
Algotezza skrev:Är kommunikation bara möjlig genom att vi suggererar oss att tro det och genom att samtalet ibland kan få synliga, materiella konsekvenser?
Är filosofiska samtal kring metafysik möjliga utan att man hamnar i diskussioner om definitioner som ju riskerar bli utan ände för när har man definierat färdigt? Och vem bestämmer det och utifrån vilka kriterier?
Filosofi kanske mest bara är ett alternativ som omväxling till sudoku och dataspel... Eller till fia med funk. Eller därför att man är impotent eller frigid...
/Algotezza
klorofyll skrev:Zokrates
Sanningen säger ingenting om vad vi skall göra...
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster