förstår mig själv skrev:Egentligen blir meningen med livet en icke fråga.
Viljan är inte fr. Därmed är det bevisat att meningen med livet är en onödig fråga.
Betraktar man kropparna så ser man självbevarelsedriften(HUNGER, TÖRST, ORGASM OSV) som det ALLA GÖR. Existerar. I så fall blir existensen meningen med livet. Blir man GLAD och LYCKLIG så existerar man "bättre". Då blir lyckan och resten av KÄNSLORNA meningen med livet. Är man "fri" så uppnår man detta lättare.
Man kan vara lycklig medans man faller från ett flygplan 8000 m upp i luften hela vägen ner. Fallet kan ske perfekt och i enlighet med GLAD och LYCKA.
Om viljan inte ÄR fri kanske jag håller med om (eller har tvingats hålla med om) att meningen med livet är en icke-fråga!
Så ge gärna ett bevis för att viljan inte är fri
Under tiden kanske jag borde lägga ut mitt kort på bordet:
Livet ingår i universums fortplantningsprocess!
Livets mening är att föra vårt universums naturlagar vidare... och DET kanske inte lindrar våra själs-smärtor
eftersom vi själva bara är en länk i kedjan... eller kanske ännu värre: en länk i en kedja som aldrig får chansen att befrukta något...
Men även om den stora meningen med livet inte bryr sej om oss småttingar så kanske det finns en liten mening kvar åt oss ändå ... men det tar vi nån annan gång!