Var står de andra forumsmedlemmarna politiskt?
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Avantgardet skrev:Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Se prällen är här och ska försöka trycka ned p.g.a en felstavning. Spännande. :) Och motivet kring det?
Så svartrocken vad anser du om saken.
Jag antar att Kyreus har en HUMAN livsåskådning.
Säkerligen har prällen det. Vilket betyder att det viktigaste är att älska alla alltid. Oavsett frågeställning blir det svaret. Det betyder allt och inget. Men vi får väl se vad han säger om detta:
Nå Kyreus AV kan ta jobb men vill inte jobb utan gå på bidrag. Vad anser du om det..
Om det enda jobb som erbjuds en är att avrätta småbarn enligt order uppifrån så är det enda rätta att gå till företagaren och jaga honom i landsflykt. Om sen soc betalar mig för det, men så mycket bättre, se där att förena nytta och nöje!
Vänsterflummsnack.
- Avantgardet
Varför vill du inte låta mig studera Kalle? Jag fattar inte det. Varför tjatar du om att jag ska ta jobb som slaktare (som vegetarian) istället för att studera? Trots att du är fullt medveten om vilken snedrekrytering som förekommer vid universiteten.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
- Avantgardet
Kallekula skrev:Avantgardet skrev:Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Se prällen är här och ska försöka trycka ned p.g.a en felstavning. Spännande. :) Och motivet kring det?
Säkerligen har prällen det. Vilket betyder att det viktigaste är att älska alla alltid. Oavsett frågeställning blir det svaret. Det betyder allt och inget. Men vi får väl se vad han säger om detta:
Nå Kyreus AV kan ta jobb men vill inte jobb utan gå på bidrag. Vad anser du om det..
Om det enda jobb som erbjuds en är att avrätta småbarn enligt order uppifrån så är det enda rätta att gå till företagaren och jaga honom i landsflykt. Om sen soc betalar mig för det, men så mycket bättre, se där att förena nytta och nöje!
Vänsterflummsnack.
Vadå flumsnack? Ingen ska väl inbilla sig att arbetslösheten inte är strukturellt nödvändig i ett kapitalistiskt system, det vore höjden av inbilskhet. Så om jag då slår två flugor i en smäll, vem kan klandra mig?
- Avantgardet
Har ingenting emot att jobba, om det är ett jobb som är rättfärdigt. I annat fall så spelar det ingen roll om det heter jobb eller inte, det ska överhuvudtaget inte utföras! Det är vår moraliska skyldighet! Och den är alltid överordnad vår politiska skyldighet (skyldigheter gentemot staten sas.).
Avantgardet skrev:Kallekula skrev:Avantgardet skrev:Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Se prällen är här och ska försöka trycka ned p.g.a en felstavning. Spännande. :) Och motivet kring det?
Vänsterflummsnack.
Vadå flumsnack? Ingen ska väl inbilla sig att arbetslösheten inte är strukturellt nödvändig i ett kapitalistiskt system, det vore höjden av inbilskhet. Så om jag då slår två flugor i en smäll, vem kan klandra mig?
Samhället. Om du missat det.
Då tar vi det igen:
Visst vi kan alltid säga: Vad jag än gör (eller inte gör) så beror det på att jag inväntar det stora dundret, att den stora utopin ska slå in. När alla får vad som helst när helst de vill det.
Tills dess så lever vi i verkligheten.
Accepterar du inte demoktiskt tagna beslut?
Du sa:
"Har ingenting emot att jobba, om det är ett jobb som är rättfärdigt. I annat fall så spelar det ingen roll om det heter jobb eller inte, det ska överhuvudtaget inte utföras! Det är vår moraliska skyldighet! Och den är alltid överordnad vår politiska skyldighet (skyldigheter gentemot staten sas.)."
Svaret är detsamma. <Det ovan. Med den tvisten att vill du inte jobba fine gör inte det, men gå för fan då inte på bidrag. Vänsterhykleri.
- Avantgardet
Jag accepterar endast rättfärdiga beslut, om de kommit till stånd genom demokratisk process eller inte är irrelevant.
Som sagt, jag skulle aldrig ställa mig bakom ett demokratiskt beslut att utrota en minoritet. Tycker det här är självklarheter. Men du har aldrig fått odla någon ryggrad.
Som sagt, jag skulle aldrig ställa mig bakom ett demokratiskt beslut att utrota en minoritet. Tycker det här är självklarheter. Men du har aldrig fått odla någon ryggrad.
- Avantgardet
Varför skulle det vara hyckleri? Arbetslösheten är strukturellt nödvändig! Om jag går på bidrag får nån annan jobbet, någon som kanske gör det bättre än den som har skrupler? På så sätt måste vi säga att samhället tjänar på att sätta mig på bidrag. Det är emellertid endast ett skäl för mig att göra det jag gör ännu bättre, för att väga upp detta faktum.
- Avantgardet
Ja, och tvärtom: moral och civilkurage - inte nyliberalismens starka sida.
Men du tycks ju inte lyssna dock, jag säger ju att jag gladeligen går på anställningsintervjuer, men inte utan vidare faller in i formen utan använder den i eget syfte. Att få dela upp pekpinnar t.ex.
Men du tycks ju inte lyssna dock, jag säger ju att jag gladeligen går på anställningsintervjuer, men inte utan vidare faller in i formen utan använder den i eget syfte. Att få dela upp pekpinnar t.ex.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Varför ger du dig på en enskild och inte systemet som det verkar nu?
Vad menas vad då?
Systemet? Att jag ska verka för vad? Att alla ska få bidrag utan motprestationskrav? Nu får du motivera vad du menar. Och minns nu att AV kan få jobb om han vill fast han heller går på bidrag.
Jag tror att du kan tänka själv och då behöver jag inte göra det åt dig. Låt dig inte förblindas av detaljer. Huvudfrågan är: Vill du att alla ska ha det bra?
Skogsälvan skrev:Kallekula skrev:Skogsälvan skrev:Varför ger du dig på en enskild och inte systemet som det verkar nu?
Vad menas vad då?
Systemet? Att jag ska verka för vad? Att alla ska få bidrag utan motprestationskrav? Nu får du motivera vad du menar. Och minns nu att AV kan få jobb om han vill fast han heller går på bidrag.
Jag tror att du kan tänka själv och då behöver jag inte göra det åt dig. Låt dig inte förblindas av detaljer. Huvudfrågan är: Vill du att alla ska ha det bra?
Bra svar, sa precis...inget. Vad är det med folk idag.
- Avantgardet
Avantgardet skrev:Ja, och tvärtom: moral och civilkurage - inte nyliberalismens starka sida.
Du varierar ju bara på samma tema. Hur gammal är du? 15 år? Ingen går ju på vad du säger. Mitt svar blir detsamma.
Trist att du underminerar för de som verkligen har behov av samhällets stöd.
Återgå till "Politik och samhälle"