Avantgardet eller någon annan musikalisk person
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag är antaglgen en av de minst teknikkunniga här...
1. Ser du smilies till vänster om rutan du skriver i när du svarar på mitt inlägg nu?
2. I så fall för muspekaren (så heter det väl? den här pilen som dyker upp på skärmen när man förflyttar musen) och klicka på en av smiliesarna. Posta sedan meddelandet så får vi se :)
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Avantgardet
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Har inte hört den förr, gjorde en melodi och lyssnade sen på Dylans. Tycker min spöar hans med hästlängder. Men det är jag det, en boogie-blues-man. Men en text i den klassen hade jag inte svängt ihop på en kafferast, och inte heller på två.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Juli 2026
- Avantgardet
Skogsälvan skrev:Ojdå! Då blir jag nyfiken. Lägger du ut det sedan? Jag gillar den musik som jag har hört dig komponera, men jag tycker inte att texterna håller samma nivå. Är det ett instrumentalt stycke kanske?
"Vilket fult typsnitt!"... Jag gör väl som jag vill. Säg du det du vill, så säger jag det jag vill. Säger vad jag har på hjärtat, varken mer eller mindre, och har jag inget på hjärtat så håller jag käft. Andra kanske tycker om att snacka massa substanslös skit som de slår in i vackert presentpapper, men inte jag.
Har dock aldrig gillat Dylan, tycker han är tillgjord och omständlig. Tror egentligen bara du är ute efter att bli insvept i nån sliskigt sockervadd. Sån är inte jag. Jag är en prosaisk realist. Helt uppenbart ljuger ju Dylan. Hade han enbart velat vara vän med den där så hade han sagt det, rakt upp och ned, utan krusiduller. Nu är det snarare så att den där "vännen" bara är ett svepskäl för honom att stå i rampljuset och känna sig märkvärdig. Mig imponerar han inte på, tycker bara det är falskt.
Tror visserligen den här tråden bara var ett försök av dig att nästla dig in hos mig...
Det är inte min egen grej jag lägger ljud på, så jag kommer inte lägga ut det. Just nu har jag helt slut med tid, måste sätta igång med annat istället, tyvärr. Men ska plocka upp det igen så fort jag får lite tid över.
Så här ska det göras (1986).
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Skogsälvan skrev:Få höra, Anders :)
Hur? Har ingen hemmastudio....
Så här jäkligt blir det om man använder mobilkameran...
http://www.youtube.com/watch?v=xVN6AE-nUHo
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Juli 2026
Juli 2026
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Återgå till "Tankar och känslor"