scirocco skrev:Vind,du är inte värd ditt namn,fråga indianerna. Markus du är ute och reser.Frågan är helt befängd.Inget skiljer oss åt från någonting.Vi är ett med naturen
Varför känner man sig då så djävla ensam ibland?
undrar Algotezza
Moderator: Moderatorgruppen
scirocco skrev:Algotezza. Jag är din vän,träden är dina vänner,isbjörnen är din vän ,solen lyser för din skull,rådjuret kommer till dig om du vill. Kvinnan är din om du vill....
Varför känner man sig då så djävla ensam ibland?
Adam stod väl till tjänst med ormen också... :oops:
Vind skrev:Vi är helt klart annorlunda än resten av naturen, men vad är det som gör oss annorlunda?
Anders skrev:Tänkte lite på det här idag. Det är rätt märkvärdigt att vi inte känner till några varelser som är smartare än oss. Jaja man kan definiera "smartare" lite hit och dit, men ändå.
Det är lite skrämmande och högtidligt på något vis.
Möjligen känner alla djur på samma sätt. Och har fog för det, på sin arts vis. Men jag tror inte det.
Man kan undra om djur med nära relation till människor, som kor och hundar, ser oss som rasande smarta.
Men såvitt jag vet finns det inget smartare i hela universum än mig, mer än möjligen en och annan professor. Det är onekligen nåt religiöst över det. I morgon känner jag mig nog dummare än en vattenspridare, men idag så är jag på toppen.
Bara jag skriver det ser jag hur suspekt det ser ut. Varför skulle jag födas som toppen?
Vind skrev:Vi är helt klart annorlunda än resten av naturen, men vad är det som gör oss annorlunda?
Algotezza skrev:Vind skrev:Vi är helt klart annorlunda än resten av naturen, men vad är det som gör oss annorlunda?
Språket, hjärnan, händerna; vi går på två ben vilket frigör händerna. Att vi inte har särskilda brunstperioder utan kan idka sexuell aktivitet året om.
Men vi har sämre instinktbetingad moral än andra djur - vi har inga inbyggda spärrar att döda medlemmar av vår egen art.
Med vänlig hälsning Algotezza
Magister Rolf skrev:Regerar vi världen? På riktigt eller bara till namnet? Någon som har koll på om myrorna betalar skatt?
Användare som besöker denna kategori: 39 och 0 gäster