Magnet terapi vid nedsatt beteende repertoar

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Phileas Fogg
Avstängd

Magnet terapi vid nedsatt beteende repertoar

Inläggav Phileas Fogg » 11 mar 2009 19:24

jag satt och tänkte och jag kom fram till att det kanske skulle vara möjligt att bota personlighetsstörningar som kännertäcknas av nedsatt beteende repertoar med hjälp av järnpiller och magneter. jag vet inte om upptäkten redan är uppfunnen, jag tror att jag har hört om det någonstans.

Ok. Vid vissa tillstånd så försämmras aktiviteten i frontal cortex. Om man då äter järn piller och låter en magnet mot panloben dra till sig järnet i blodet så kanske blodet följer med och aktiviteten ökar.

Vad tror ni?

Tobias Israelsson

Inläggav Tobias Israelsson » 20 mar 2009 02:04

Tror inte på magneter och ändrat blodflöde. Alldeles för lite järn, kraften blir obetydlig jämfört med de andra faktorer som påverkar blodflödet.

Alla de terapier med detta inslag är bluff och fungerar endast tack placeboeffekt.

Användarvisningsbild
Kulle

Inläggav Kulle » 21 mar 2009 15:35

Det går inte att höja järnhalten i blodet till den grad att du kan styra det med magneter, men låt oss anta att det vore möjligt. Skulle inte det innebära att du berövar andra delar av hjärnan blod?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Magnet terapi vid nedsatt beteende repertoar

Inläggav Algotezza » 21 mar 2009 15:53

Phileas Fogg skrev:jag satt och tänkte och jag kom fram till att det kanske skulle vara möjligt att bota personlighetsstörningar som kännertäcknas av nedsatt beteende repertoar med hjälp av järnpiller och magneter. jag vet inte om upptäkten redan är uppfunnen, jag tror att jag har hört om det någonstans.

Ok. Vid vissa tillstånd så försämmras aktiviteten i frontal cortex. Om man då äter järn piller och låter en magnet mot panloben dra till sig järnet i blodet så kanske blodet följer med och aktiviteten ökar.

Vad tror ni?

Käkar man hjärnpiller ändrar man definitivt personligheten, med eller utan magneter. Äckliga djur de där maneterna. Mest gelé. Skall man äta dem?

undrar Algotezza, för dagen ringrostigt järndöd
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Naturvetenskap"