LSD

Moderator: Moderatorgruppen

Christian
Kontakt:

LSD

Inläggav Christian » 16 jul 2009 16:37

"...allt handlar om vårt begränsande medvetande.
När vi tar LSD görs vårt medvetande obegränsat
och vi ser då igenom begränsningarna.

Det finns ingenting att dölja.
There is nothing to hide..."

Tanken är att citatet ovan ska rikta in en diskussion kring LSD (och liknande substanser) och dess effekt. Samt effekten av denna effekt. För att göra diskussionen intressantare har jag gjort valet att bara skriva i denna tråd under påverkan av just LSD. Eventuella frågor till mig blir då relevanta som "frågor till LSD:n". Jag önskar att denna tråd skall syfta till en positiv inriktning till medvetandet samt lyfta fram fördelarna med obegränsat medvetande! För det är det som är själva poängen - att gå från ett begränsat tillstånd till ett obegränsat. Och utifrån det obegränsade skall jag ämna tala i denna begränsade tråd.

Tack och på återseende...

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 16 jul 2009 17:18

"LSD har som effekt att den skapar panikattacker och känslomässigt avståndstagande hos de som inte tar den." -eller hur det nu var Thimoty Leary uttryckte sig. Som effekt av effekten är att du river upp andras oro och får en input av andras oro, särskilt när du skriver så här på forumet om det under påverkan av LSD. Rimligen borde du känna av denna oro. Gör du det och vill du beskriva hur det uttrycker sig?

Christian
Kontakt:

Inläggav Christian » 16 jul 2009 20:27

Andreas skrev:"LSD har som effekt att den skapar panikattacker och känslomässigt avståndstagande hos de som inte tar den." -eller hur det nu var Thimoty Leary uttryckte sig. Som effekt av effekten är att du river upp andras oro och får en input av andras oro, särskilt när du skriver så här på forumet om det under påverkan av LSD. Rimligen borde du känna av denna oro. Gör du det och vill du beskriva hur det uttrycker sig?

Leary hade väl delvis rätt i det. Men min upplevelse är att allting i min närvaro blir extra levande. Allting blir mer synkroniserat. Och lätta fjädermoln uppstår (nästan) alltid där jag går. I mig skapar LSD en harmoni som sprider sig i omgivningen. Det förstärker den naturliga organisationen i den levande verkligheten. Med andra ord förstärks naturens egna princip då organismen låter sig lösas upp. Fjärilseffekt. Kvantmekanik. Livsenergi :D Svaret på din fråga om oro: vill du att jag ska känna oro? I så fall varför? Känner du själv oro? För vad i så fall? :)

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 17 jul 2009 07:40

Det finns ett spektrum av intressanta orsakssamband som genomtränger samhällsstrukturen bakom denna oro. Att återkommande påminnas av nyanser av detta spektrum är viktigt. Eller kortare; jag vill att du ska respektera denna oro. I övrigt blir jag glad att se att du fortsätter utstråla fasthet och styrka i kärlek och det är vad jag vill att du ska fortsätta med.

Användarvisningsbild
Ohm

Inläggav Ohm » 18 jul 2009 00:29

Dock, det begränsade i det obegränsade medvetandet, är de begränsningar det medvetande som är skapat i det begränsandets universum. En hjärna utan "styrelseskick" vet inte alla gånger vad det ser. Därför behövs en utomordentligt klarsynt människa som närvarande, för att psykonauten ska kunna se det sanna obegränsade universumet, vilket alla gånger inte är mer än bara ännu ett perspektiv på allt som sker runt omkring oss.

Det är svårt att urskilja sanningen från osanning i nyktert tillstånd. I påverkat tillstånd är förhållandena omvända. Det är svårt att urskilja osanningen från sanningen. I denna fördömda kalibration är vi för evigt förbannad i! Stackars oss människor....

Lägervall

Re: LSD

Inläggav Lägervall » 18 jul 2009 17:05

Christian skrev:För att göra diskussionen intressantare har jag gjort valet att bara skriva i denna tråd under påverkan av just LSD.

Vilket torde begränsa din möjlighet till aktivitet i denna tråd nämnvärt, såvida du inte trippar abnormt ofta.

Ohm skrev:Det är svårt att urskilja sanningen från osanning i nyktert tillstånd.

Är det? Hur då?

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 22 jul 2009 20:29

Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=lbJEc1a7 ... re=related

Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=Gr5CNQtz ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Y8knnO38JAw (finns fler delar sen)

Sen tycker jag Stanislav Grof är den mest läsvärda, man kan ladda ner några av hans böcker.

Jag tror att vår instinkt innebär att det kollektiva blir viktigare, att utgå ifrån. Gjorde ett lektest på facebook med någon fråga om "högsta önskan".. och det stod bl a "möta gud", samt "legalisera droger", och jag skulle nog välja det sistnämnda. Vår utvecklingspotential ligger i det mentala.

Vi behöver en psykadelisk comeback.

Återgå till "Filosofi"