Tatjana skrev:Det är egoistiskt och själviskt att ha trekanter eller förhållande med flera samtidigt.
Klart att det är själviskt. Därmed inte sagt att någon mår dåligt. Blir något ont då någon skadas, eller redan när någon är självisk eller rationell?
Tatjana skrev:Att gifta mig med två män skulle vara absurdt, varför skaffa två halvkassa när man kan hitta en helbra?
För att det är lättare att hitta en man som är bra på ditt och en annan man som är bra på datt, än att hitta en som är bra på allt. Slutsatsen blir alltså att den som är tillräckligt fri från svartsjuka (ångest av att andra mår bra, samt behov av att äga och styra sin partner) för att kunnat tänka sig polygami, sannolikt blir lyckligare av två partners än av en, i de fall då inte andra omständigheter talar emot det.
Tatjana skrev:Det enda det handlar om är egoism-egen sexuell njutning.
Vilket har blivit ett mantra. Jag tycker inte min välfärd=min sexuella tillfredställelse går över allting annat.
Tycker du självspäkning och avhållsamhet är ett bättre mantra? "Jag är inte värd att ha kul", "världen blir nog bättre om jag är olycklig", är inga logiska tankar.
Självklart kan man hitta fall då det uppstår motsättningar, dvs att andra skadas på saker som jag tycker är kul, men det måste inte definitionsmässigt vara så att andra förlorar bara för att någon tjänar. Det är bara inom "den kommunistiska personlighetsstörningen" som den vanföreställningen existerar.
Tatjana skrev:Jag behöver inte ryckas med av varenda mode-nyck som går i samhället och förmedlas genom söndagsbilagan.
(jag läste en fruktansvärd check-lista i tidningen Solo.
30 saker att göra innan du fyller 30, du ville inte ha moralaspekter... svårt.)
Men de sexuellt överförbara sjukdomarna har ökat, aborterna har ökat,
tonåringar som skadats i sexlekar ökar. HIV ökar. Nya STD utan botemedel dyker upp...
Vad skall du göra när det blivit vardag att ha sex med tjejen och hennes kompis då?
Leta nya kickar?
porrbranchen ökar, sex säljer som aldrig förr, våldtäkterna ökar, gruppvåldtäkter....våldtäkter på kvinnor och män...tidelag... pedofili... name it
Vilken är din poäng? Jag uppfattar ovanstående bara som raljerande.
Själv tycker jag inte det är fel att människor strävar efter egen lycka, jag anser att sex kan vara en effektiv väg till kickar, och om två tjejer vill ha gruppsex ser jag inget självändamål att tacka nej. Är jag en hemsk "psykopat" då, som inte delar sextabuet och andra inlärda normer som inskränkta människor lärt sig att man "ska" ha för att vara som alla andra och därmed få acceptans?