Sprid kapitalismen, säger liberalerna...

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 15 okt 2009 13:26

hejsan!

Det finns nog ett hemligt nätverk, men det är bara till för de brunblå! Det är ej första gången det sluter sig samman i sin jugend för att dyfta uteslutningar! :lol:  :lol:  :lol:

MVH
bigj
Den goda sidans försvarare

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 15 okt 2009 13:28

Fan biggen gå på så lätta.  :)

Ingen som vill kasta ut dig. Kör på du. Det är kul.
Fridens Liljor

matahari

Inläggav matahari » 15 okt 2009 13:32

Biggen är rädd! :)

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 15 okt 2009 14:13

Hejsan!

Ho ho ho....se där, blev det stopp nu igen? Precis som sist våra totalitära försökte stoppa det fria ordet! Vill minnas att det blev ett himla liv och bland andra kallekula fick krypa till korset och göra avbön! Det måste ha varit tungt! :arrow:  :lol:

Vad vi njuter av de nazitroendes ständiga försök att stoppa den goda demokratiska sidan! Det bevisar att våra ansträngningar att avslöja den brunblå dyngans egentliga anledning på sajten, giver frukt! Men vart tog Jimmy A vägen? Har den nye Fürhern för brunblåa hopen redan givit upp sin kamp? Ho ho ho ho ho ho..... :D

MVH
bigj

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 15 okt 2009 14:15

... som sagt kul...
Fridens Liljor

matahari

Inläggav matahari » 15 okt 2009 15:39

Länge leve vänsterhöger fhurern!   Vem de än må vara! :)

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 15 okt 2009 17:00

biggj skrev:hejsan!

Det finns nog ett hemligt nätverk, men det är bara till för de brunblå! Det är ej första gången det sluter sig samman i sin jugend för att dyfta uteslutningar! :lol:  :lol:  :lol:

MVH
bigj

Japp, när jag började skriva här så fick jag flera PM om att deltaga i att göra narr av dig, men som nykomling så visste jag ju inte vem du var eller vad du skrev, men efter att ha läst på lite så insåg jag att det var ett drev som for fram på forumet mot dig, något jag inte vill deltaga i.

En del kämpar då på i det dolda.

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 15 okt 2009 17:17

Hejsan!

Det har jag misstänkt länge, och det är ju inte svårt att räkna ut vilka det är! Men så är det, människor med dåligt självförtroende, och rätt oklara insikter i samhällsfrågor, brukar ju alltid på något sätt försöka markera att de också existerar!  :)

Men det verkar som mina faktainlagor inte så sällan gör dem frustrerade och därmed än mer benägna om att störa debatter och annat på forumet! Det är därför sådana som Kallekula, Matahari, Loke, Jimmy A och några andra nonsensnötter då och då framträder utan att vilja annat än att störa debatter och utlagor om det ena och andra!  :wink:

Tackar för dessa uppgifter trots allt, Zokrates!

MVH
bigj

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 15 okt 2009 20:27

biggj skrev:Hejsan!

Det har jag misstänkt länge, och det är ju inte svårt att räkna ut vilka det är! Men så är det, människor med dåligt självförtroende, och rätt oklara insikter i samhällsfrågor, brukar ju alltid på något sätt försöka markera att de också existerar!  :)

Men det verkar som mina faktainlagor inte så sällan gör dem frustrerade och därmed än mer benägna om att störa debatter och annat på forumet! Det är därför sådana som Kallekula, Matahari, Loke, Jimmy A och några andra nonsensnötter då och då framträder utan att vilja annat än att störa debatter och utlagor om det ena och andra!  :wink:

Tackar för dessa uppgifter trots allt, Zokrates!

MVH
bigj
Jag syftar naturligtvis inte på dina faktauppgifter (som jag uppskattar) utan att underliggande problem som du inte tar upp utan istället försöker kompensera för.
forgiveness to guilt, acceptance to rejection, love to hate, listening to talking, allowance to resistance, peace to disharmony

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 16 okt 2009 12:10

Hejsan!

Med beaktande av det Zokrates skrev, så kan man nog fråga sig vilka det är som har "underliggande problem"? Jimmy Aberg, Kallekula, Loke och övriga inom den totalitära hopen här på forumet bör ju ha våldsamma problem av underliggande art när de med PM sätter igång sina kampanjer genom att trigga mot andra skribenter! Varför de gör detta är ju glasklart, de är frustrerade för att de inte räcker till, då tager man till sådana åtgärder. Men det säger en del om hur dessa borgare är funtade, och hur opålitliga dessa är i demokratiska sammahang!
Det riktigt pinsamma är ju att en moderator sysslar med sådant, eller låter det ske. Därmed kan man ju fråga sig vad mer som läcker ut från moderatorn? Kanske hemadresser och gud vet vad! Allt stridandes mot forumets egna uppsatta regler! Avskyvärt är ordet!  :(  

MVH
bigj

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 okt 2009 12:33

Nu fick jag iofs PM från 2 stycken, ingen av dem du nämner dock, men enligt dem var de redan ett gäng mot dig, vilka fler som var med bakom honom, det vet jag dock inte.
Den som jag svarade på pm:et har inte varit aktiv under sitt nick här på forumet sedan 09 Aug 2007. Visst är det beklagligt att vissa gaddar ihop sig och medvetet går in för att sabba trådar, nonchalera eller på annat sätt mota bort någon, sådana mobbingfasoner ogillar jag starkt.

Orsaken att jag nämner detta är att folk annars skulle kunna tro att du var paranoid, vilket inte stämmer i detta fallet.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 16 okt 2009 13:34

Så det finns ett nätverk, ser man på. Jag som bara drämde till med det för att få biggen att spotta och hybrisfräsa, eftersom just den responsen är rolig att betrakta. Om det nu är så, vad är vitsen med det, kasta ut biggen dvs? Förstår jag inte. Det är ju t.o.m. kontraproduktivt om man står till höger tex. Bryr man sig icke om det som jag så tycker jag det vore trist att mista en underhållande  tomte.

Att moderatorer sinsemellan generellt sätt gör avstämmningar är ju en sak, och fullt naturligt, men det är ju en helt annan femma.

Så vad ska du nu tro biggen.  :)
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 16 okt 2009 16:24

Hejsan!

Vågar du inte stå för dina åsikter och det du sysslat med Kallekula? Typiskt den dynga som ständigt stör på olika forum! Inget har de att säga, de vill bara söka bekräftelse genom nätet, i det privata livet är de förmodligen socialt hämmade!  :D

MVH
bigj

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 16 okt 2009 16:32

Självklart står jag för mina åsikter. Jag lite olika åsikter här, andra åsikter där, osv. Förstår inte vad du menar.

Här en klassiker:

Dessa är mina principer. Men om du inte gillar dem har jag andra. Groucho Marx

Finfint.  :)

Står du för dina åsikter biggen?  Tycker du att arbeterna ska överta företagen  (vinst/produktion) även om det sker mot ägarnas vilja, och att ägarna inte bryter mot någon lag, eller har misskött sig?
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 16 okt 2009 16:40

Hejsan!

Sådu erkänner din delaktighet i dessa PM då? Där du tillsammans med den övriga dyngan här förde en kampanj mot bigj bara för att ni inte kunde mäta er med bigj kunskaps- och textmässigt? Är det rätt uppfattat?

Visst tycker bigj att arbetarna har rätt att ta över företagen i de länder som inte är helt demokratiskt styrda och/eller där demokratin inte tillåts genomsyra hela samhället! Lagar i sådana stater kan man helt strunta i, eftersom de är fascistiska till sin natur, och införda under fascism/nyliberalism! I sådana stater missköter sig arbetsgivarna mer eller mindre alltid! :wink:  

MVH
bigj

Återgå till "Politik och samhälle"