Omyndigförklarandet av sexarbetare
Moderator: Moderatorgruppen
-
suchanother
- Avstängd
- Avantgardet
matahari skrev:Men kära nån, ger du upp så lätt att du måste ta till lokala uttryck som löjd?
Här uppe är vi franka, här säger vi fåntratt om sådana som sitter
och super och skriver på en å samma gång!
?
I mitt tycke har det mesta av den bästa kulturen kommit till under drogpåverkan. Ha i åtanke att undertecknad (också känd som den stiligaste och mest begåvade djäveln på norra halvklotet) sällan, ytterst sällan, om nånsin, är vid sina sinnes fulla bruk. Men både läser och skriver gör jag för det. Faktum är, vilket många olyckliga satar fått känna på, så kan de inte ta mig, eller nå upp till mina höjder, ens när jag är på apstadiet och praktiskt taget bara förmår dregla. Men så är jag född och uppvuxen i missbruksmiljö. Har man inte garden uppe dygnet runt så blir man knullad, och sömn kan man inte kosta på sig - taktikvila är max tio minuter.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
- Avantgardet
matahari skrev:Okej, vi tar en ny, varför super du på en måndag mellan kl:21:00- 23:30?
Du verkar ha problem eller så är du hjärnhandikappad?
För att jag är alkoholiserad och ser ingen anledning att skuldbelägga mig själv, och har aldrig haft vett nog att skämmas. Sen har jag smått gjort upp planer på att bli en sån där lycklig djävel, och det kräver att jag dödar den övervägande delen hjärnceller jag har kvar - annars förmår jag aldrig slå i mig nåt så vedervärdigt som "lycka". "Lämpligt miserabel" klingar bättre i mina öron, men frågar mig varför jag skulle engagera mig i att uppnå något sådant ens.
Vad fan är det för ryggradslösa idioter till fårskock som hela tiden ska skuldbelägga oss som använder oss av rusmedel i stället för att köpa oss lyckliga på prylar eller löjliga semesterresor och slikt? Ge er på de feta för helvete! Varför äter du ditt äckliga kräk! "Du kan ju svälta dig själv i ett halvår och ändå inte ta dig genom ytterdörren" osv.
Lite högre krav ställer vi här Matahari. Det räcker inte med att rapa upp hjärdöda harranger av det där slaget. Ett minimum av originalitet kräver vi som bevis för någon typ av tankeverksamhet.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
matahari skrev:Alla varelser är givetvis fria att utforska sin sexualitet precis så som de önskar enligt mitt tycke, jag tyckte bara att du hade gjort en intressant observation och det förvånade mig att du reagerade mer på kornas sexuella beteende än på deras muterade egenskaper. Men det kanske var mer relevant i sammanhanget som presenterades här?
Du tillskriver det mer än det är befogat, däremot sagt att du inte får det
bara en aning inkonsekvent i pågående bajskastning mellan diverse FF
användare.
Om vi förbiser driften med Suchen och går an det underförstådda i min
utläggning så är det inte märkligt alls med homosexualitet in om andra
arter, om vi ens ska kalla det homosexualitet överhuvudtaget!
Dokumenterat om ank hanar som slagit följe med varandra, hingst
med en tjur, en tjur som slickar penis på andra tjurar, för att inte tala
om dvärg schimpansen beteende med att kopulera med alla inom sin
art synes mera accepterat inom sin art än hos homosapiens
beskådande detta! Märkligt?
Ja, uppenbarligen var det något märkligt med bögkor som slickade på varandras penisar, varför tog du annars upp det? Ville du bara skaka om vår borgerliga sexualmoral och chockera lite?
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND
Ja hur är det egentligen? Är det mer ok med bögar som är prostituerade? Jag menar en karl som slår en karl är väl inte något konstigt eller fel mer än vad våld i sig är, plus de kan ju slå tillbaks? Och eftersom vi vet att bögar ändå knullar runt lite hur som (annars hade vi ju inte sett sådan spridning på HIV) så kan väl inte detta med tillfälliga partners vara något som ligger dem emot, snarare får det väl tas som en förmån?
Och vad det gäller tvång och sådant så håller ju bögar ändå på med BDSM och spelar undergivna, så vad skillnad är det om de får vara lite undergivna då och då?
Kan vi åtminstone komma överens om att bögar skall få prostituera sig fritt?
Där ser åtminstone jag det som att vi har en källa till skattepengar, förstår ni vad de kopulerar och hur mycket mer det skulle ske om vi hade pojkhoror på gatorna öppet?
Och vad det gäller tvång och sådant så håller ju bögar ändå på med BDSM och spelar undergivna, så vad skillnad är det om de får vara lite undergivna då och då?
Kan vi åtminstone komma överens om att bögar skall få prostituera sig fritt?
Där ser åtminstone jag det som att vi har en källa till skattepengar, förstår ni vad de kopulerar och hur mycket mer det skulle ske om vi hade pojkhoror på gatorna öppet?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- teoretikern
J R Auk skrev:Ja hur är det egentligen? Är det mer ok med bögar som är prostituerade?
En synnerligen relevant fråga, t ex i och med att hälften av Bangkoks horor är män. Ett annat bra exempel: För några år sedan i Sverige visade det sig att en polis skulle köpa vad han trodde var en kvinna. Men det visade sig vara en utklädd man, när prostitutionsroteln tog paret på bar gärning. Men bara för att det var en man lades fallet ned, det var inte intressant längre.
Ska vi inte passa på att analysera detta inträffade ur ett maktperspektiv? Kvinnor är vassast i tungan, de har bäst sätt att uttrycka sig och avläsa känslor, de vet hur man för samtal och hur man ska lägga ord. Det somliga kvinnor nu försöker göra är att hindra män från att köpa sig en enkel lösning en fredagkväll. Ska en man ha en kvinna, ja då ska det ske på hennes villkor. Dvs, de kvinnor som försöker utnyttja mäns svagare talförmåga försöker täppa till den enda flyktväg som finns.
Men för h-vete teoretikern, har du inte ens funderat på vad som händer med männens självkänsla, när de köper sex?
Är det verkligen så illa att man som man skall ha sex till varje pris, betala för sex? Jag har inget emot att folk har sex, men lär er ragga om ni är så jäkla desperata, finns säkert en hel del dejtingssajter även för den mest avskyvärdaste bland er alla, lycka till och håll hårt i pengarna, de lär behövas till medicinerna som kommer att krävas för att bota era nya könssjukdomar.
Det somliga kvinnor nu försöker göra är att hindra män från att köpa sig en enkel lösning en fredagkväll.
Är det verkligen så illa att man som man skall ha sex till varje pris, betala för sex? Jag har inget emot att folk har sex, men lär er ragga om ni är så jäkla desperata, finns säkert en hel del dejtingssajter även för den mest avskyvärdaste bland er alla, lycka till och håll hårt i pengarna, de lär behövas till medicinerna som kommer att krävas för att bota era nya könssjukdomar.
- teoretikern
Zokrates skrev:Men för h-vete teoretikern, har du inte ens funderat på vad som händer med männens självkänsla, när de köper sex?Det somliga kvinnor nu försöker göra är att hindra män från att köpa sig en enkel lösning en fredagkväll.
Jag känner några som köpt, och deras självkänsla stärktes snarare.
Nå, lite maktperspektiv nu kanske?
Lite högre krav ställer vi här Matahari. Det räcker inte med att rapa upp hjärdöda harranger av det där slaget. Ett minimum av originalitet kräver vi som bevis för någon typ av tankeverksamhet.
Vilket enastående förmanande från en kommunist som själv inte uppfyller de kriterier han själv vill pådyvla andra! Hörru lillpojken, du har inte ens haft din 30års kris än så vänta ett tag med dina grandiosa förmaningar och predikande. Suchens hjärndöda fylle dille kring nollor är inte en harang menar du då? Ja i så fall är du i sanning en idiot Avanten!
Är det synd om knarkare som dig som använder ditt knarkande som ursäkt för just knarkande?
Men vad nudå? Har suchens fylledille smittat av sig?
Om du problem med att två kor slickar varandras penisar
så har du problem helt klart.
Vems borgerliga sexualmoral? Merparten av de som skriver
på den politiska delen är Vänster, har du helt missat det?
Trodde du var intresserad av att seriöst diskutera arters sexualitet
men antar att jag misstog mig?
"Logos"
Ja, uppenbarligen var det något märkligt med bögkor som
slickade på varandras penisar, varför tog du annars upp det?
Om du problem med att två kor slickar varandras penisar
så har du problem helt klart.
Ville du bara skaka om vår borgerliga sexualmoral och
chockera lite?
Vems borgerliga sexualmoral? Merparten av de som skriver
på den politiska delen är Vänster, har du helt missat det?
Trodde du var intresserad av att seriöst diskutera arters sexualitet
men antar att jag misstog mig?
Hejsan!
Det är ingen som tager dig seriöst, matahari, du ligger i samma klass som kallekula - forumtrollens! Ni är i stort sett pinsam utfyllnad mellan av oss som inlagerade texter, vi kan föra debatter, och även komma med egna initiativ vad gäller skrivningar! Du och kallekula reagerar bara, något eget tänkande har vi inte sett till, därav många forumskribenters behandling av er! Ho ho ho ho ho....
:lol:
MVH
bigj
Det är ingen som tager dig seriöst, matahari, du ligger i samma klass som kallekula - forumtrollens! Ni är i stort sett pinsam utfyllnad mellan av oss som inlagerade texter, vi kan föra debatter, och även komma med egna initiativ vad gäller skrivningar! Du och kallekula reagerar bara, något eget tänkande har vi inte sett till, därav många forumskribenters behandling av er! Ho ho ho ho ho....
MVH
bigj
Den goda sidans försvarare
biggj skrev:Hejsan!
Det är ingen som tager dig seriöst, matahari, du ligger i samma klass som kallekula - forumtrollens! Ni är i stort sett pinsam utfyllnad mellan av oss som inlagerade texter, vi kan föra debatter, och även komma med egna initiativ vad gäller skrivningar! Du och kallekula reagerar bara, något eget tänkande har vi inte sett till, därav många forumskribenters behandling av er! Ho ho ho ho ho....:lol:
MVH
bigj
Oss som i ni? Nej du ni gjorde vi oss av med för länge sen, så som de apologetiska utsugarlagren av avskum anno 1940 brukar säga.
Egna inititiativ? Hur kan upprapning av en bok vara eget initiativ. Nej du Jbig, slå dig inte för bröstet det skapar vibrationer som avslöjar toppens densitet.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
J R Auk skrev:Och här avslöjar han sig helt och fullt ut.
fostrar vi vuxna & barn till att sälja sig på alltmer sjuka sätt
Det är en stigande skala alltså, prostitutione är som cannabis, det leder till tyngre förfall. Att uppmärksamma att det kan ha att göra med vilken arena, vilket utrymme vi ger det i samhället verkar ingen intresserad av att göra. Nej mystiken uppväcks med någon hinsides kraft som styr de förtappade.
Så det är mer sjukt att sälja sin kropp än det är att sälja sin tjänst där man lurar andra? Stå som ansikte för en produkt man inte har anknytning till, använda sina insikter i psykologi för att motverka "fria val"?
Ni är ju troende, och ni måste visa upp det intrisikalt onda för att kunna göra de här påståendena.
Varför är det mer sjukt att sälja sig som prostituerad än som soldat? Exemplen kan göras otaliga.
Ska vi då analogt förbjuda någon att sälja sitt överblivna fett från säg en fettsugning så att det inte skall skapas en markand där folk dödar varandra för att få tag på fett?
Kan vi inte istället säga att vi inte skall döda? Eller fråga oss vilka förhållanden som måste råda för att någon skall tycka att risken, för mord är väl alltid förbjudet i världens lagar, är värt vinsten. Det där är bara ekonomi och den personliga moralens förfall, vilken inte kan institutionaliseras för att ersätta den personliga. Det är ju fan genom institutionerna som den personliga moralen gått i graven.
ARGUMENT! Kom med argumentation. Vad håller ni på med liksom.
Kapitalismen drivkraft är att den främst tilfredställer en maktkänsla (Mao en auktoritär hållning). Med stora inkomstskillnader blir så utfallet. Pengar i vår värld ger auktoritet, och ger oss en känsla av trygghet.
Inget annat yrke efter slaveriets förbud, tillfredställer maktkänslan så bra som att köpa någons annans kropp för ett sexuellt utnyttjande. Det finns många yrken som fostrar auktoritär hållning ja, tex Läkare och psykologer är fortfarande auktoritets bundna.
Att förbjuda prostitution blir därför ett steg i rätt riktning i att minska den autoritära fostran.
When you play the fiddle at the top of the state, what else is to be expected but that those down below dance?
Karl Marx
Karl Marx
Hejsan!
Nej då, J R Auk, jag räknar ej in dig i detta sällskap, du har ju själv deklarerat att du är sverigedemokrat! Klart man då skall försvara sina polare, J R Auk, det är ju vackert så! Att man sedan försvarar ett troll är ju bara ironistiskt. Men denna svada var nog mer ett försvarstal av J R Auk när han ansåg att pedofiler har rätt att utnyttja minderåriga prostituerade! Men det är inte bigj:s fel J R Auk, det var ju du själv som skrev det! Skall du vara arg på någon, använd spegeln!
:lol:
"För övrigt för att reta upp er patetiska meningsmotståndare, jag är helt för att tillåta sex med minderåriga!"
Sagt av våran sverigedemokrati i frustration månne, men där döljer sig även ett tyckande! :D
MVH
bigj
Nej då, J R Auk, jag räknar ej in dig i detta sällskap, du har ju själv deklarerat att du är sverigedemokrat! Klart man då skall försvara sina polare, J R Auk, det är ju vackert så! Att man sedan försvarar ett troll är ju bara ironistiskt. Men denna svada var nog mer ett försvarstal av J R Auk när han ansåg att pedofiler har rätt att utnyttja minderåriga prostituerade! Men det är inte bigj:s fel J R Auk, det var ju du själv som skrev det! Skall du vara arg på någon, använd spegeln!
"För övrigt för att reta upp er patetiska meningsmotståndare, jag är helt för att tillåta sex med minderåriga!"
Sagt av våran sverigedemokrati i frustration månne, men där döljer sig även ett tyckande! :D
MVH
bigj
Den goda sidans försvarare
biggj skrev:Hejsan!
Det är ingen som tager dig seriöst, matahari, du ligger i samma klass som kallekula - forumtrollens! Ni är i stort sett pinsam utfyllnad mellan av oss som inlagerade texter, vi kan föra debatter, och även komma med egna initiativ vad gäller skrivningar! Du och kallekula reagerar bara, något eget tänkande har vi inte sett till, därav många forumskribenters behandling av er! Ho ho ho ho ho....:lol:
MVH
bigj
Egentligen har jag inte tid att svara dig, är på jobbet och har jour men gör det för saken skull med att säga, och ändå bryr DU dig om att konstant kommentera oss! Det säger väll en del om ditt mentala tillstånd?
Och som Auk mycket riktigt påpekar, det enda du gör är att klippa och klistra från de erbarmliga Stalinist böcker du skrev för 40 år sedan. Du tänker alldrig nått nytt för du har tänkt klart, så nu är din agenda att springa omkring på alla internetforum och hiva ut lösryckta sidor och använda dessa historieförfalskningar som förtäckta argument. Men det sket sig förr och det skiter sig nu igen för dig. Om detta är ditt sätt att marknadsföra dina böcker så är det synnerligen en dålig metod!
Hör här vad Flashback moderatorn så exakt konstaterade:
Det handlar om att det inte är något debatterande trots att det kan se så ut. Det är inkopierade inlägg utan något debattsyfte, och detta styrks av att användaren är ett känt debattförstörande internettroll. En googling på utvalda fraser i inläggen bekräftar detta för den intresserade.
admin4
Apropå detta med seriöst, dina försök till att starta alternativa filosofiska och politiska forum verkar samtliga varit totala fiaskon med det resultatet att ingen i hela Sverige besöker dem och tar någon som helst debatt med dig och de få som gjort det har du bannat! Det om nått är igen talande.
Om man googlar lite på Jbig, biggen, Jan Laul forum, blogg etc får vi fram en mängd sidor och vad ser man där? Jo ett jätte troll som knatar omkring på internet och trollar, mer behövs inte sägas egentligen. Jo, du ser ju faktiskt ut en del som ett litet troll, med finne och allt!
http://lennartregebro.wordpress.com/200 ... alism-iaf/
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat ... 0001167461
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat ... 0001167952
http://www.infoom.se/mysite/index.php?user=5372
Verkar som om grabben din också lyckats gör sig känd,tydligen var det han som satte in en sliskig kontaktannons i Zlatans namn! Sådan far sådan son heter det ju.
http://www.sportal.nu/sport/print/90880/?page=0
Men men, allt detta är ju bara gammal allmängiltig skåpmat , eller hur?
Men Jan, jag förstår faktiskt inte varför du är så himla skraj för två så små och obetydliga figurer som mig och Kalle, inte vill vi dig nått ont inte vill vi att du ska lämna FF , vem ska vi då ha lite roligt med? :) (och bara för att klargöra så att du inte får för dig nått som flera andra i denna tråden redan har gjort så var den raden flera insinuationer i multipla lager, du får själv räkna ut vad som åsyftas.)
Och en annan sak, varför envisas du med att alltid starta alla dina inlägg med Hejsan och avsluta med ett Mvh? Tycker det är lite väl infantilt!
Och än en gång säger jag att din förbuds mentalitet på intet sätt hjälper din så kallade lyckliga hora och tycker det återspeglar dina patriarkala
nu-ska-jag-JBIG-tycka-nått-över-huvudet-på-dej-knark-horan. Du ger dig på svaga grupper medelst förbud och trycker ner dem än mer i skiten och det påtalar vilket stalinistiskt rövhål du egentligen är.
Återgå till "Politik och samhälle"