Bor alla på FF i Fjollträsk?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Bor alla på FF i Fjollträsk?

Inläggav Algotezza » 21 dec 2009 23:12

Känner alla varandra på detta forum? Bor de flesta av er i Fjollträsk? Alla tycks veta vem som står bak olika nick... bigj t.ex.

Alla utom jag och Skogsälvan för vi bor i Skaune och är därför lite bakom. Jag åtminstone....

GJ o GNÅ!

Alko- och GlöggTesta
Algotezza aka Algotezza

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 dec 2009 23:29

Don’t just dream it. Be it!

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 22 dec 2009 00:28

Skaune åsså. (fast nu inte fullt så aktiv)

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 22 dec 2009 01:03

How many glögg Fication?

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 22 dec 2009 02:01

Jag finns på riktig, det finns vittnen, flera stycken, åsså glögg.

Levee

Inläggav Levee » 22 dec 2009 02:23

Nej, alla bor inte i Fjolltrask. Nog har jag bott dar men det var ett tag sedan. Ar heller inte sa aktiv nu men det har sina forklaringar. Kopte ett nytt hus for ett tag sedan och har snickarbyxorna pa hela tiden. Lagg till massvis med jobb, julen pa ingang och smabarn sa blir det inte sa mycket tid kvar pa dagarna.

God Jul onskar Levee !

Fundra

Inläggav Fundra » 22 dec 2009 12:18

God jul från Fundra i Göteborg!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 22 dec 2009 16:21

Befinner mig i närheten av Kramfors just nu, men om några dagar blir jag pitebo igen. Apropå gäller julen:

Luis Buñuel skrev:Inför julen 1930 anordnade Tono och hans hustru en middag för ett dussin spanjorer, skådespelare och författare, Chaplin och Georgia Hale. Var och en hade med sig en present och dessa presenter hängdes upp i en julgran.
Vi började dricka – spriten flödade ymnigt trots förbudet – och en skådespelare vid namn Rivelles, som var mycket känd på den tiden, reciterade på spanska ett ganska högtravande poem av Marquina, som hyllade veteranerna i Flandern.
Dikten fyllde mig med avsmak. Jag fann den gemen, liksom alla former av patriotiskt prål och skryt. Under middagen satt jag mellan Ugarte och en annan vän, en ung, tjugoettårig skådespelare, Peña. Till dem sade jag med låg röst:
– När jag snyter mig är det en signal. Jag reser mig upp, ni följer efter mig och vi förstör den där eländiga julgranen.
Och så blev det. Jag snöt mig, vi reste oss upp alla tre och under gästernas uppspärrade ögon började vi förstöra granen.
Tyvärr är det mycket svårt att slita sönder en julgran. Vi rispade och flådde våra händer men utan framgång. Då tog vi tag i presenterna, kastade dem på golvet och trampade sönder dem.
Stor tystnad rådde i rummet. Chaplin såg på utan att fatta något. Léonor, Tonos hustru, sade till mig:
– Luis, detta är verkligen oanständigt.
– Inte alls, svarade jag. Det är allt utom oanständigt. Det är en akt av vandalism och uppror.
Kvällen slutade tidigt.

Så vackert att man nästan blir tårögd, om man inte skrattar ihjäl sig innan.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
TekheeTaiteilijan

Inläggav TekheeTaiteilijan » 22 dec 2009 18:57

Värmeland du sköna!

...eller inte

Hatar't faktiskt, fattigt...

vill flytta :D
To attain knowledge add something every day....
...to attain wisdom remove something every day

Man kan inte få allt...;)

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 22 dec 2009 21:13

Avantgardet skrev:Befinner mig i närheten av Kramfors just nu, men om några dagar blir jag pitebo igen. Apropå gäller julen:

Luis Buñuel skrev:Inför julen 1930 anordnade Tono och hans hustru en middag för ett dussin spanjorer, skådespelare och författare, Chaplin och Georgia Hale. Var och en hade med sig en present och dessa presenter hängdes upp i en julgran.
Vi började dricka – spriten flödade ymnigt trots förbudet – och en skådespelare vid namn Rivelles, som var mycket känd på den tiden, reciterade på spanska ett ganska högtravande poem av Marquina, som hyllade veteranerna i Flandern.
Dikten fyllde mig med avsmak. Jag fann den gemen, liksom alla former av patriotiskt prål och skryt. Under middagen satt jag mellan Ugarte och en annan vän, en ung, tjugoettårig skådespelare, Peña. Till dem sade jag med låg röst:
– När jag snyter mig är det en signal. Jag reser mig upp, ni följer efter mig och vi förstör den där eländiga julgranen.
Och så blev det. Jag snöt mig, vi reste oss upp alla tre och under gästernas uppspärrade ögon började vi förstöra granen.
Tyvärr är det mycket svårt att slita sönder en julgran. Vi rispade och flådde våra händer men utan framgång. Då tog vi tag i presenterna, kastade dem på golvet och trampade sönder dem.
Stor tystnad rådde i rummet. Chaplin såg på utan att fatta något. Léonor, Tonos hustru, sade till mig:
– Luis, detta är verkligen oanständigt.
– Inte alls, svarade jag. Det är allt utom oanständigt. Det är en akt av vandalism och uppror.
Kvällen slutade tidigt.

Så vackert att man nästan blir tårögd, om man inte skrattar ihjäl sig innan.

:)

Så där borde man ju ha gjort på jobbjulfesten för några år sedan efter alla hyllningstal till företagaren som drev friskola i ett av Stockholms fattigaste områden i princip utan elevhälsovård. Men Buñuel kunde nog lättare kosta på sig sina protester....
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Re: Bor alla på FF i Fjollträsk?

Inläggav Skogsälvan » 26 dec 2009 19:41

Algotezza skrev:Känner alla varandra på detta forum? Bor de flesta av er i Fjollträsk? Alla tycks veta vem som står bak olika nick... bigj t.ex.

Alla utom jag och Skogsälvan för vi bor i Skaune och är därför lite bakom. Jag åtminstone....

GJ o GNÅ!

Alko- och GlöggTesta

Ja, du jag har lämnat skaune, dock ej rymt till fjollträsk. Jag har chattat med några stycken härifrån, träffat tre IRL. Tycker mig ha bildat en vag kontur av en del. Ungefär på den nivån.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 27 dec 2009 01:47

suchanother skrev:How many glögg Fication?
Designated driver hela julhelgen... I get my kicks on philosophy.

En öl med Algo hade varit trevligt, dock. Vi kan dränka våra sorger över att skaune förlorat en skogsälva.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 27 dec 2009 15:45

Naah, så sött sagt, Fication  *love* Tack.

Återgå till "Tankar och känslor"