Svarta moln från Island, är domedagen nära?
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Men Seekeroftruth, att du och exempelvis Harald ser på världen så olika gör det ju så intressant (välkommen hit förresten!) !
Jag har också läst massor med studier som tyder på att folk föredrar likasinnade. Det är ju bara att kolla på folk som åker på semester utomlands - träffar de landsmän där så umgås de gärna med dessa.
Själv tycker jag att mulatter är sötast och män med motsatt ögonfärg som mig, gärna med lockigt hår som jag inte har. Lite mer opposites attract från min sida alltså.
Jag har också läst massor med studier som tyder på att folk föredrar likasinnade. Det är ju bara att kolla på folk som åker på semester utomlands - träffar de landsmän där så umgås de gärna med dessa.
Själv tycker jag att mulatter är sötast och män med motsatt ögonfärg som mig, gärna med lockigt hår som jag inte har. Lite mer opposites attract från min sida alltså.
- seekeroftruth
Skogsälvan skrev:Men Seekeroftruth, att du och exempelvis Harald ser på världen så olika gör det ju så intressant (välkommen hit förresten!) !
Jo absolut är det så. Och hur skall man veta vem som har rätt? Man måste ändå hålla fast vid någon världsbild om man skall kunna leva från dag till dag.
Sedan kan du fråga dig själv om du tycker om mulatter för att dina gener på något sätt vill detta eller om du tycker om mulatter för du på något sätt har blivit indoktrinerad att tänka så. Alltså är orsaken till det du tycker medfött eller är det något som har med din uppväxt och dina tankar att göra osv... Naturligt eller Kulturligt?
För mig är det väldigt intressant att människor med närmast identitiska gener utvecklas helt olika övertygelser beroende på var dom växer upp... min slutsats är att få människor tänker för sig själv.
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Ja du, seeker... hur skulle jag kunna uttala mig om mina gener och eventuell indoktrinering? Det går ju inte. Iallafall är det inget jag är medveten om. Däremot antar jag att det finns en viss olikhet, men ändå en likhet. Jag kan jämföra det med att min bäste vän är ordning med underliggande kaos och jag är kaos med underliggande ordning.
- seekeroftruth
Skogsälvan skrev:Ja du, seeker... hur skulle jag kunna uttala mig om mina gener och eventuell indoktrinering? Det går ju inte. Iallafall är det inget jag är medveten om. Däremot antar jag att det finns en viss olikhet, men ändå en likhet. Jag kan jämföra det med att min bäste vän är ordning med underliggande kaos och jag är kaos med underliggande ordning.
Vad är dessa kaos ordning? Hur menar du? Jag får en känsla av att jag förstår men är inte säker...
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Det handlar ju om flera plan, men för att ge ett par exempel, jag strör grejer runt mig, glömmer bort tider, påbörjar projekt jag inte fullföljer osv. Han är tvärtom. Men när något rubbar våra "rutiner" är det jag som blir kyligt rationell och organiserar i soppan, medan han blir... ja, jag hittar inget bra ord nu, men typ handlingsförlamad.
- Harald Davidsson
ag tror vi ser på världen på helt olika sätt Harald.
Min är mycket i stil med såsom Einstein tänkte tex. skriver seek..
Tala för dig själv, din lustiga knäppgök.
nästa gång säger du väl att du är einstens Guru, jag tycker att du ska beställa tid på psyket och tala ut om dina problem med någon psykiater.
Du är också en såndär som hänger sig på, som man inte vet hur man ska bli av med, det är just det där hänger sig på som är motivet till ditt diskuterande
du skyr då inga medel för att använda begrepp helt bedrägligt och precis som Justin använder du begreppet gener - då ditt argumenterande brakar ihop - , som en slags universialförklaring, och varken du eller Justin vet ett smack om vad gener är, ni använder detta begrepp lika slappt som Darvin som istället pratade om att genom avel kan man förändra och manipulera, Darvin har inte en enda klar tanke i sina påståenden, därför är det helt omöjligt att kritisera honom, det finns liksom inget att ta på.
nästa gång säger du väl att du är einstens Guru, jag tycker att du ska beställa tid på psyket och tala ut om dina problem med någon psykiater.
Du är också en såndär som hänger sig på, som man inte vet hur man ska bli av med, det är just det där hänger sig på som är motivet till ditt diskuterande
du skyr då inga medel för att använda begrepp helt bedrägligt och precis som Justin använder du begreppet gener - då ditt argumenterande brakar ihop - , som en slags universialförklaring, och varken du eller Justin vet ett smack om vad gener är, ni använder detta begrepp lika slappt som Darvin som istället pratade om att genom avel kan man förändra och manipulera, Darvin har inte en enda klar tanke i sina påståenden, därför är det helt omöjligt att kritisera honom, det finns liksom inget att ta på.
- seekeroftruth
Re: Svarta moln från Island, är domedagen nära?
haralddavidsson skrev:ag tror vi ser på världen på helt olika sätt Harald.
Allahs makt omfattar allt kanske klingar bättre?
Eller Jesus ljus omfattar alla hans barn?
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Harald Davidsson
haralddavidsson skrev:
Allahs makt omfattar allt kanske klingar bättre? skriver seeke....
Eller Jesus ljus omfattar alla hans barn? skriver seeker..
Ditt svar här visar att du inte kan relatera dig till verkligheten, men associerar begreppet gener med Jesus eller Allah, som om du befinner dig i ett krig, sjukt låtsaskrig, mellan gen-modellen och Guds-modellen, när det inte finns någon motsättning mellan dessa olika fenomen, för motsatsen till Gud är djävulen, inte gener, knäpp,skalle.
Allahs makt omfattar allt kanske klingar bättre? skriver seeke....
Eller Jesus ljus omfattar alla hans barn? skriver seeker..
Ditt svar här visar att du inte kan relatera dig till verkligheten, men associerar begreppet gener med Jesus eller Allah, som om du befinner dig i ett krig, sjukt låtsaskrig, mellan gen-modellen och Guds-modellen, när det inte finns någon motsättning mellan dessa olika fenomen, för motsatsen till Gud är djävulen, inte gener, knäpp,skalle.
- Harald Davidsson
Harald ta dig an din värdighet och vänd andra kinden till om det svider för mycket. Alltså, din aggression *gör en uppgiven gest* tror jag grundar sig i missförstånd (har ju själv drabbats av den) och så blir det en ond cirkel - det är inte värt det. Sila lite. Please. skriver skogsälvan
Jesus menade inte att vi skulle slicka Satan i röven, du harhört sången turn, turn, turn, en tid för barmhärtighet, en tid för destruktion, en gång tog Jesus och välte borden i ett temple och sa gör ej affärer i min Faders hus. I indiska termer, jag använder min Shiva destruktion emot någonting, alltså seeker..som jag upplever som ett oönskat fenomen i världen som behöver destrueras och omvandlas för att kanske resa sig senare i bättre form och innehåll. Jag vill inte ha någon värdighet och jag lever som alltid i vanära, det är mitt självvalda liv ifall jag vill prata från hjärtat.
Jesus menade inte att vi skulle slicka Satan i röven, du harhört sången turn, turn, turn, en tid för barmhärtighet, en tid för destruktion, en gång tog Jesus och välte borden i ett temple och sa gör ej affärer i min Faders hus. I indiska termer, jag använder min Shiva destruktion emot någonting, alltså seeker..som jag upplever som ett oönskat fenomen i världen som behöver destrueras och omvandlas för att kanske resa sig senare i bättre form och innehåll. Jag vill inte ha någon värdighet och jag lever som alltid i vanära, det är mitt självvalda liv ifall jag vill prata från hjärtat.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- seekeroftruth
Ingen speciell upplyst typ jag träffat på hittils direkt. Framför allt inte Mr.Harald Arvidsson eller kanske mer korrekt Mr.Andlig som trots allt inte ÄR psykotiker utan NEJ religiös, men han går igenom faser som kan te sig som detta. Och ingen mindre än Gud den allsmäktige är hans ledsagare. Ingen Guru, ingen mentor behövs. För Mr.Arvid är så speciell att Gud själv ledsagar honom. Detta är en väldigt viktigt distinktion kära folk. JA absolut. Och Mr.Andlig drar sig inte undan för att tydliggöra skillnanden mellan dessa två saker. För HAN är trots allt RELIGIÖS. Observera med stor nytta... R E L I G I Ö S.
- Harald Davidsson
Du talar om objektivt förnuft, det är också ett sådant där gummi-ord som kläms hit och dit, de tyska filosoferna, Hegel, Kant. osv, de är system-byggare, de var computer-people. programmerare,då de byggde sina stora perfekta system upptäckte de vid en viss tidpunkt, ifall de ville göra färdigt sitt system måste de gå emot sig själva, och faktiskt de började öppet ljuga för sig själva för att bygga sitt färnäma hus, sitt BABEL TORN, för de visste inte var de skulle göra av sig själva i sitt fina system, det fanns inte plats för någon skapare, och det ska vi tänka på att varje människa är en skapare,så de började ljuga med sina system och det objektiva förnuftet som skulle komma som ett gratiserbjudande för alla som upptog deras system, t.ex. Hegels om världsanden, det var ett system utan ARETE, utan phi, så ingen kunde hitta in i deras system och de själva, subjektet, som var själva nyckeln till deras system, de fattade ej hur använda det, de förstod aldrig subjektets essens, att det var GUD.
- Harald Davidsson
Skogsälvan skriver. Nu är jag gravt besviken. Hacka på mig istället. Religionens essens är att föra människor samman och det är här man har hakat upp sig på djävulen osv. som fördröjer skeendet. Är ju lika idiotiskt som att säga att yin eller yang är djävulen.
Min religion är kärleken, det är den essensiella religionen, men jag har bara sett den tydligt hos Jesus, Sokrates, Krishna, Rama, Appolonius, som det påstås aldrig rörde en kvinna, det är sådana personer vi kan tycka om, inte sådana som kommer för att hjälpa fast egentligen bara är ute efter sex, efter sinnesnjutning, vi gillar Fantomen, därför han inte är en sex-jägare, men dessa människor dödades av RELIGIONEN, eller som i Krishnas och Ramas fall bekämpade den svart magiska religionen.
Var ser jag kärleken idag? den sanna religionen., då jag träffar mina kära markatter som sitter efter vägen upp emot kodaikanal, och jag sitter bredvid dem och matar dem med mjukt bröd och kex.
Gå till djuren, djuren, djuren, de har kärlek att ge
Min religion är kärleken, det är den essensiella religionen, men jag har bara sett den tydligt hos Jesus, Sokrates, Krishna, Rama, Appolonius, som det påstås aldrig rörde en kvinna, det är sådana personer vi kan tycka om, inte sådana som kommer för att hjälpa fast egentligen bara är ute efter sex, efter sinnesnjutning, vi gillar Fantomen, därför han inte är en sex-jägare, men dessa människor dödades av RELIGIONEN, eller som i Krishnas och Ramas fall bekämpade den svart magiska religionen.
Var ser jag kärleken idag? den sanna religionen., då jag träffar mina kära markatter som sitter efter vägen upp emot kodaikanal, och jag sitter bredvid dem och matar dem med mjukt bröd och kex.
Gå till djuren, djuren, djuren, de har kärlek att ge
Återgå till "Religion och andlighet"