Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
haralddavidsson skrev:
Och han sa till Sailaways,
Du mörkrets son,
vad har du gjort med dina vingar,
nu har du bara stenens tyngd kvar.
Kan du höra spadarna jobba
de gräver en grav
i hatets torra sand
Är det här sant om mig? skriver sailaway
Det vet jag inte, jag bara skrev så då jag läste din första text på denna sidan
Och han sa till Sailaways,
Du mörkrets son,
vad har du gjort med dina vingar,
nu har du bara stenens tyngd kvar.
Kan du höra spadarna jobba
de gräver en grav
i hatets torra sand
Är det här sant om mig? skriver sailaway
Det vet jag inte, jag bara skrev så då jag läste din första text på denna sidan
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Det är ändå lite märkligt, jag kunde irritera mig sagolikt på Avantgardets besserwisser stil, ändå känns det liksom tomt nu när han är borta. Sådana är vi, vi saknar inte kon i båset förrän den är borta!!
Jag saknar den humoristiska sidan han hade, som glimtade till allt som oftast.
Det finns andra glimtar här också
Ling skrev:Det är ändå lite märkligt, jag kunde irritera mig sagolikt på Avantgardets besserwisser stil, ändå känns det liksom tomt nu när han är borta. Sådana är vi, vi saknar inte kon i båset förrän den är borta!!
Jag saknar också hans name- och begreppsdropping.
Han har skön humor, bra knäppa låtar med...
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Efter över 6000 inlägg skulle nog de flesta av oss tröttnat redan halvvägs, som jag ungefär.
Det som jag saknar, är främst en högre nivå på argumenteringsretoriken, själv funkar jag lite som så att ju mer motstånd jag får, desto mer anstränger jag mig och tyvärr verkar ju nästan allt motstånd tämligen bettlöst, ungefär så som jag även uppfattar den politiska oppositionen just nu.
Det som jag saknar, är främst en högre nivå på argumenteringsretoriken, själv funkar jag lite som så att ju mer motstånd jag får, desto mer anstränger jag mig och tyvärr verkar ju nästan allt motstånd tämligen bettlöst, ungefär så som jag även uppfattar den politiska oppositionen just nu.
-
Justin Case
Justin Case skrev:Är det ingen mer än jag som känner sig förolämpad av den här trådens rubrik? Jag menar, skulle precis allt som postats på forumet sedan Avant försvann vara utan kvalitet? Vad är det för dumheter?
Visst är det kanske mycket skräp som postas, men en hel del bra också, tycker jag väl ändå.
Jag håller med dig. Kvaliteten försvann inte med Avantgardet. Varför skall vi sätta på tagelskjortorna och prata skit om oss som är kvar? Känner han för det skriver han väl här igen. Livet fortsätter ju.
Men jag känner mig inte förolämpad. Tycker bara det är lustigt hur olika status och rykte man nästan genast får här. En stämpel i pannan. Kvalitet eller trams, troll eller koll.
Låt tusen blommor blomma - även ogräset! Motsatsen till enfald är mångfald!
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Visst finns det många andra som har mycket att tillföra här. Själv är jag ju barnsligt förtjust i Algots ordvitsar, som tyvärr går mig helt förbi ibland (oftast är jag rädd), eller Skogsälvans väna ord, Zokrates underbara cynism om den kvinnliga delen av mänsligheten, bara för att nämna några. Alla har något. Något som lämnar avtryck i oss. Det som gör att man kommer tillbaka.
Jag gillar stället, även om jag inte tillhör de som skriver så mycket, men jag läser desto mer.
Jag gillar stället, även om jag inte tillhör de som skriver så mycket, men jag läser desto mer.
- Harald Davidsson
Varför är han borta då? skriver Kewee
Just för att kvaliten är död.
Just för att kvaliten är död.
- Harald Davidsson
är det ingen mer än jag som känner sig förolämpad av den här trådens rubrik? Jag menar, skulle precis allt som postats på forumet sedan Avant försvann vara utan kvalitet? Vad är det för dumheter?
Visst är det kanske mycket skräp som postas, men en hel del bra också, tycker jag väl ändå. skriver justin
att känna sig förolämpad är en värdering, men det är det ingen som tagit upp. För då handlar det om kvalitet.
jag tog upp två viktiga ämnen från "materialism till symbolism" och "vad är det religösa", det är två högkvalitetiva ämnen..men ingen ville diskutera dem, ifall avant.. varit här skulle han som enda spontana tänkare på FF tagit upp ämnena.
Visst är det kanske mycket skräp som postas, men en hel del bra också, tycker jag väl ändå. skriver justin
att känna sig förolämpad är en värdering, men det är det ingen som tagit upp. För då handlar det om kvalitet.
jag tog upp två viktiga ämnen från "materialism till symbolism" och "vad är det religösa", det är två högkvalitetiva ämnen..men ingen ville diskutera dem, ifall avant.. varit här skulle han som enda spontana tänkare på FF tagit upp ämnena.
Dina trådar var inte i närheten av så intressanta som mina haraldbragenetiskbärare.
Och Avantagardet spottade på allas gemensamma ansträngningar. Han sa som du, ni duger inte. Så kanske skall du gå samma väg?
Du har rätt i att att bli förolämpad är en värdering. Det är en värdering av den som ger en utsaga som sägs förolämpa. Tills ett värde står att finna hos den finns inget som lämpar sig för att förolämpa.
Fan vad såna här förtäckta maktanspråk suger.
Ni duger inte, får vi veta. Ni har ingen kvalitet i era skrifter eller ert tänkande får vi veta. Hur löser man det? Implicit anges att om man övertar värderingar från den som klagar så når man det som saknas.
Det roliga är ju att om man antar det som här sägs och den förklaring som Avantgardet gav så ser vi att det kvalitativa flydde bristen på kvalitet.
Och Avantagardet spottade på allas gemensamma ansträngningar. Han sa som du, ni duger inte. Så kanske skall du gå samma väg?
Du har rätt i att att bli förolämpad är en värdering. Det är en värdering av den som ger en utsaga som sägs förolämpa. Tills ett värde står att finna hos den finns inget som lämpar sig för att förolämpa.
Fan vad såna här förtäckta maktanspråk suger.
Ni duger inte, får vi veta. Ni har ingen kvalitet i era skrifter eller ert tänkande får vi veta. Hur löser man det? Implicit anges att om man övertar värderingar från den som klagar så når man det som saknas.
Det roliga är ju att om man antar det som här sägs och den förklaring som Avantgardet gav så ser vi att det kvalitativa flydde bristen på kvalitet.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Harald Davidsson
Du har rätt i att att bli förolämpad är en värdering. Det är en värdering av den som ger en utsaga som sägs förolämpa. Tills ett värde står att finna hos den finns inget som lämpar sig för att förolämpa. skriver Auk..
Gunnar Ekelöf skrev som man talar till ett barn, du saknar RAKHET i ditt språk, för det du skriver ..... Tills ett värde står att finna hos den finns inget som lämpar sig för att förolämpa...jag tog också upp det tre-dimensionella tänkandet..men det var det ingen som kunde nosa sig in i med sin nyfikenhet.. alltså det blir en värdering på grund av Newtons andra sats...alltså på att vederbörande befinner sig i högmod..
Gunnar Ekelöf skrev som man talar till ett barn, du saknar RAKHET i ditt språk, för det du skriver ..... Tills ett värde står att finna hos den finns inget som lämpar sig för att förolämpa...jag tog också upp det tre-dimensionella tänkandet..men det var det ingen som kunde nosa sig in i med sin nyfikenhet.. alltså det blir en värdering på grund av Newtons andra sats...alltså på att vederbörande befinner sig i högmod..