Argumentationsträning - för eller emot bananer

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Argumentationsträning - för eller emot bananer

Inläggav Skogsälvan » 13 maj 2010 18:20

Det här går ut på att ta ställning för eller emot bananer och motivera sitt ställningstagande. Varsågod!

Själv är jag för bananer eftersom gul är en uppiggande färg.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 maj 2010 19:10

Jag är definitivt emot bananer, dels i sympati med de många män som stått med sina fruar framför bananlådorna och där hånats av sina kvinnor då dessa ofelbart letat upp den största bananen och därefter triumferande jämfört den med killens egna böj.
-Se den här är större än din, eller oj, påminner inte denna om något?
Och skall skam dras upp på torra land, hur många bananer har inte fått ikläda sig en kondom för att därefter massakreras fullständigt på bekostnad av att någon man fått vara utan sex?

Detta är bananmissbruk på högsta nivån och jag har svårt att se på bananer utan att uppleva denna skuld, vad säger man till de små förväntansfulla bananerna i lådan, akta er för baklystna kvinnor eller? Inte heller finns det någon som tillvaratar utsatta bananers rättsskydd, nej det är tydligen fritt fram för dessa övergrepp trots att det finns en organisation som kunde gjort något, B.R.I.S, bananernas rätt i samhället.

Av samma skäl som nämnts skall även gurkor bort, man borde införa gurkaförbud på allmänna platser och det omedelbart! :roll:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 maj 2010 19:23

Föregående uttalanden kommer uppenbarligen från en heterosexuell man som härnäst vill avskaffa squash, flaggstänger och kanske t o m pennor. Ett sådant kontrollbehov/mindervärdeskomplex måste dessvärre få ta ett steg tillbaka då bananernas nyttighet, bl a vitaminmässigt, gagnar folket.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 maj 2010 19:32

Ja, men först och främst är ju alla odlade bananer asexuella och att då tvinga in dem i sexlivet blir ju bara så fel, vad gäller näringsinnehållet så kan man gott och väl med rent samvete ersätta bananen med en kall öl. :)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 maj 2010 19:39

Zokrates, jag tar för givet att du har fått någon sorts sexualundervisning i skolan. Bananer är praktiskt nog försedda med en naturlig kondom och befruktar således inte kvinnan.  :wink:

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 13 maj 2010 20:35

Tunnelbana-Banan-Komplex:
(har förresten världigt lite att göra med Baader-Meinhof Komplex)

Om varför kvinnliga människor ej bör äta banan när de åker tunnelbana:
- det väcker helt enkelt för mycket associationer med offentlig sex.
- frågan är mera kompicerat än vad man först tror.

Jag ställer mig neutral för tillfället,
jag tror det beror nog på situationen.

Om man diskret åt den tyst bakom en burka, helt okej!
Om man vällustigt sög på den fnittrandes, till medpassagerarnas irritation, inte riktigt okej.

Jag ska tänka efter nu..

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 maj 2010 20:42

Vadan denna velighet, Jörgen? Att äta och skala bananer är bra träning för motoriken, vilken är fundamental för de flesta vuxna, eller hur?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 maj 2010 20:54

Sexualundervisning, jag minns ett UR program som handlade om kvinnor i Afrika, de skulle få lära sig att använda kondomer. Kvinnan som undervisade trädde kondomer på just bananer, detta är ingen tillfällighet anser jag, tvärtom är det ett mycket utstuderat koncept som syftar till att succesivt lära kvinnorna att deras män inte behövs, vilket tydligen en del nördar redan bittert upptäckt, vilket får illustreras med detta korta klipp.
http://www.youtube.com/watch?v=fnyfvDDgSdI

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 maj 2010 21:17

Omedelbart inser man att män i högre grad behöver bananer så de själva klarar av att trä på en kondom.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 13 maj 2010 21:25

Alltså bananer lämpar sig mindre bra som frukt... den passar bättre in bland örter.

Och vem äter örter för jämnan?

http://www.ne.se/banan
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 maj 2010 21:30

Absolut, bananen är ju en ört som kallas frukt. Mångfald förespråkar det svenska folket.

Justin Case

Inläggav Justin Case » 13 maj 2010 22:30

Zokrates skrev:Inte heller finns det någon som tillvaratar utsatta bananers rättsskydd, nej det är tydligen fritt fram för dessa övergrepp trots att det finns en organisation som kunde gjort något, B.R.I.S, bananernas rätt i samhället.

Av samma skäl som nämnts skall även gurkor bort, man borde införa gurkaförbud på allmänna platser och det omedelbart! :roll:

Jag föreslår att du bildar G.R.I.S. - gurkornas rätt i samhället!

Justin Case

Re: Argumentationsträning - för eller emot bananer

Inläggav Justin Case » 13 maj 2010 22:38

Skogsälvan skrev:Det här går ut på att ta ställning för eller emot bananer och motivera sitt ställningstagande. Varsågod!

Själv är jag för bananer eftersom gul är en uppiggande färg.

Gul är falskhetens färg! Allt skådespeleri är ju en sorts falskhet, även kvinnans låtsande att hon i bananen har ett fullgott substitut för äkta vara. Men det behöver inte vara något fel på falskhet; det är ju inget fel på bra skådespel, bra filmer, bra drama, bra teater. En vacker kvinna ätandes en banan på ett sexuellt upphetsande sätt på tunnelbanan är en estetiskt tilltalande syn. Jag föreslår att Stockholms Lokaltrafik börjar tillhandahålla gratis bananer till alla vackra kvinnor på tunnelbanan, som ett konstprojekt. (De mindre vackra kvinnorna kan få ta med sig bananskalen hem efteråt och slicka insidan av dem.)

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 maj 2010 22:49

Bild

Skådespelande bananer som
lockar fram bananbannibalen
i dig.

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 13 maj 2010 23:09

Jag är mot bananer eftersom de uppenbarligen uppmuntrar till menlösa retoriska lekar. Mindre sånt tack.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Återgå till "Lekstugan"