Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 13 maj 2010 20:13

Det måste vara så här, Skogsälvan, att de rika ska traska ner i materian och lära sig tyngdlagen, meden de fattiga är på väg ut ur materian, de måste vara den sanna andliga gruppen...men något har gått snett..och de har blivit upphakade, hypnotiserade i nån slags galen materialism på grund av de rikas avundsjuka på de fattiga, fast de fattiga har frigjort sin sexualitet men inte genom att skjuta upp den, utan genom att leva ut den till 100 procent, medan de rika inte får ut sin orgasm, först genom ett glas alkohol efter ligget släpper spänningen.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 maj 2010 20:27

Ja, jag vet inte alls hur det förhåller sig mellan rika och fattigas sexualitet, men som jag har förstått det föds fler barn i krigstider, vilket rimligen tyder på ett ökat sexliv i farotider.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 13 maj 2010 20:36

lltså utan Gud vore inte världen... utan världen vore inte Gud.

Haraldavridsson gillar katter... och jag gillar kanariefåglar.

Krokigt är inte rakt... det man inte har kan man inte ge bort.

Att bajsa föregår att gå, detta vet även de små. skriver Seekare..

Haralds svar

i min trädgård sitter det ibland vilda kanariefåglar, hackspettar och jag har vilda påfåglar, på natten sitter dom i träden här och sover, jag kan höra deras speciella ljud då och då på natten, en 15 till 20 stycken, de ansees extremt andliga och jag har en jättestor uggla, mer än 2 meter mellan vingspetsarna som sitter och hoar på natten för att locka fram råttor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 13 maj 2010 20:45

Ja, jag vet inte alls hur det förhåller sig mellan rika och fattigas sexualitet, skriver skogsälvan

varför vet du inte det, är du inte intresserad av sex???

Folk som äter kött, det måste vara lömska typer.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 maj 2010 20:53

Jag är intresserad av mycket. Eftersom jag har pluggat psykologi känner jag mig extra försiktig med att komma med uttalanden av den typen. Har ingen aning om det finns någon korrelation sex/ekonomisk status. Folk som äter kött är primitiva och förstår inte att världens svält skulle kunna försvinna om vi solidariskt övergick till vegetarisk kost. För övrigt förstår jag inte hur man kan tycka en ko ser smaskig ut. Vuxna människor vet ju trots allt att den där brunstekta skivan på tallriken är en del av en kos kropp.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Re: Då Avantgardet lämnade FF dog det kvalitativa.

Inläggav seekeroftruth » 13 maj 2010 20:53

haralddavidsson skrev:Haralds svar

i min trädgård sitter det ibland vilda kanariefåglar, hackspettar och jag har vilda påfåglar, på natten sitter dom i träden här och sover, jag kan höra deras speciella ljud då och då på natten, en 15 till 20 stycken, de ansees extremt andliga och jag har en jättestor uggla, mer än 2 meter mellan vingspetsarna som sitter och hoar på natten för att locka fram råttor

Underbart skulle vilja uppleva det en dag. Skrev så bara för att jag kände att folk angagerar sig för mycket i denna tråd, istället för att bara konstatera att du tycker som du tycker.

En del är bättre än andra... och om nu du tycker att Avantgard var den som bidrog med kvalitet så förstår jag det.
må gud skydda dig från allt det onda... och skänka dig allt det goda i överflöd!

Justin Case

Inläggav Justin Case » 13 maj 2010 22:59

Justin Case skrev:
haralddavidsson skrev:haralds svar

hoppa över mina inlägg, ifall du upplever dem irriterande, [...]

Du säger att du känner 98 procent kontaktlöshet med mig. Kan det förklaras av att du väljer att bara ta in 2 procent av vad jag skriver? Du hakade upp dig på ordet "irriterande", som utgjorde ca 2 procent av det jag skrev. Resten av det jag skrev sket du fullständigt i, verkar det som. Tacka fan för att du upplever kontaktlöshet när du vägrar ta in vad folk säger till dig. Jävla översittarfasoner.

Hmm... Om jag postar samma inlägg 50 gånger, borde Harald logiskt sett läsa det i genomsnitt en av gångerna. Problemet är bara att resten av forumets användare kanske inte skulle bli så glada på mig...

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 14 maj 2010 11:56

haralddavidsson skrev:du pratar till mig som om jag vore en liten bebies, upplever du mig verkligern som en bebies

Ja ibland så.....Uttryckks i en viss uppfatad självcentrering.

Men sedan dyker det upp refart från någon bok på 60 talet...Få se nu det är ca 40 år sedan så en del har hänt inom vetenskaperna sedan dess.

Eller tycker du att vi skall vi ta till en av romantikens 1780 talets Vetenskapare William Banks som såg de första ballongflygningarna och yttryckte ungefär att "Ja nu vet vi hur vi kan flyga upp i luften, men vad skall vi med detta till, värdelöst".

Men dina metafysiska spörsmål är uppfriskande understundom.
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 14 maj 2010 12:23

T.o.m. kyrkan upplevde att Big Bang var en teori i deras smak.

Har att göra med den orörda röraren.

Men det brydde sig inte naturvetenskapen om, och bryr sig inte heller idag. Det finns en rågång. Vilket bla avspeglar sig i sektioner på detta forum.

Man kan mycket väl tala om universums uppkomst utifrån olika utgångsperspektiv. Jag är inte så intresserad av det religiösa, eftersom det är inget nytt som presenteras där, men visst finns det väl de som tycker det är givande så låt dem hålla på med det.

Detta kan illustreras av detta:

Om Gud är allsmäktig, och kan klara av vad som helst.Kan då Gud konstruera en sten som han själv inte kan lyfta?

Svaret på denna gåta är densamma som den varit i hundratals ja t.o.m  tusentals år. Gud står ovan teorin och mänskliga funderingar. Dvs jaha så där dog det.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 14 maj 2010 12:41

Harald

Sen måste jag bara säga om du nu vill ha sex så fixa en donna. Kvinnor gillar ju också sex. Inte svårare än så.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 maj 2010 12:51

Om Gud är allsmäktig, och kan klara av vad som helst.Kan då Gud konstruera en sten som han själv inte kan lyfta?  skriver Kallekula

HD. svar

Du menar att Gud ska frambringa någonting som är större än honom själv,
är det möjligt att från 100 enheters kraft kunna få 150 enheter

Du måste definiera vetenskapligt vad allsmäktig betyder. Inte försöka göra folk förvirrade med trolleri-trix,

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 14 maj 2010 12:54

Detta är inget som jag hittar på, och svaret ger jag ju.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Allsm%C3%A ... sparadoxen

Teorin. Den som människan skapat.

Thomas av Aquino har ju svaret så snacka länge sedan.

Som du ser handlar det om definitioner och hur man ska tolka dessa.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 14 maj 2010 13:07

Vad jag ville visa med detta är att gagga om Guds existens och skapare av atlet när frågorna och svaren funnits i tusentals år (på religiös basis) kan ju vara kul, men för mig är det mer intressant att se vad naturvetenskapen hittar på. Det är mer spännande. Man får väl tro på en högre makt eller skapare om man vill, men fan vet om det är så kul att snacka om, tycker jag i alla fall.

Tro och bli lycklig kan man väl säga. Själv tycker jag naturvetenskapen är mer spännande.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 maj 2010 13:15

Thomas av Aquino, hävdar att paradoxen uppstår från ett missförstånd gällande begreppet allsmäktighet.

Då skulle jag vilja säga, att Gud är en suverän makt.

men du menar att kapitalism är en mera suverän makt?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 14 maj 2010 13:19

t.o.m. kyrkan upplevde att Big Bang var en teori i deras smak. skriver kallekula

HD.SVAR

big bang är ingen teori, men en anti-teori.

Återgå till "Psykologi"