"Du är så söt när du är arg"
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
"Du är så söt när du är arg"
Jag har hört det några gånger genom åren av olika killar. Varför säger killar så? Har du gjort det själv någon gång eller varit med om det? Jag blir så vansinnigt arg om jag hör den kommentaren.
- freddemalte
Re: "Du är så söt när du är arg"
Det finns nog ganska många anledningar till detta, men två, för mig, tydliga torde ju vara följande: 1. För att förringa den arges ilska och därmed skydda sig bakom denna kommentar och få den arge att känna sig maktlös och tanig etc. 2. Att personen faktiskt tycker att den arge är söt när den är arg. Kan inte minnas att jag verkan har sagt det eller att någon har sagt det till mig.Skogsälvan skrev:Jag har hört det några gånger genom åren av olika killar. Varför säger killar så? Har du gjort det själv någon gång eller varit med om det? Jag blir så vansinnigt arg om jag hör den kommentaren.
Vänligen
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Johan Ågren
- Administratör
-
transversal
Återgå till "Tankar och känslor"