Varför stämpla SD som rasistiskt?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
dokido
Kontakt:

Inläggav dokido » 07 sep 2010 19:25

varför det?

Såg att de ville ha in svenska kyrkan i skolan och om man inte ville vara med på det så behövde man inte vara där, i skolan?????????

Såg att de ville värna om den svenska kulturen. Undrar vad den svenska kulturen är? fotboll och kyrkan, bläh.

jo jag vet de fjäska för kyrkan förra valet också, blev väl lite konflikter där he he

ja ja, äckligt parti

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 sep 2010 19:34

sydman skrev:Invandringspolitiken som förs idag gör många människor olyckliga, detta är ett faktum.

Varför tror du att det är så? Ditt förslag på lösning?
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
sydman

Inläggav sydman » 07 sep 2010 20:02

Sverige är mer segregerat än förut. Jag tror att vi har tagit in fler invandrare än vad vi har kunnat hantera på ett bra sätt. Det som alla partier har sagt är att de vill motverka segregeringen, men trenden har fortsatt.

För mycket invandrare + för lite bostadsalternativ för fattiga + för lite krav på medborgarskap = Segregerat samhälle med olyckliga invånare. Jag vet inte alla faktorer men jag tror att jag inte är helt ute och cyklar.

Anledningen till att jag säger att många blir olyckliga av det beror dels på vad jag har läst och dels på de kompisar jag känner som bott i förorter, både invandrare och svenskar.

Jag vet inte vad som skulle vända trenden, men jag tror inte att det hjälper att sitta ner med armarna i kors och säga att om vi bara för en bra jobbpolitik så kommer segregeringsproblemet att lösa sig själv. Att rasiststämpla SD leder till att strängare invandringspolitik hamnar i samma kategori.
Den som inte finns, den syns inte.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 sep 2010 20:08

Sverige är mer segregerat än förut. Jag tror att vi har tagit in fler invandrare än vad vi har kunnat hantera på ett bra sätt.

Varför har vi inte kunnat hantera det på ett bra sätt? Vad i mängden har skapat detta problem dvs.

För mycket invandrare + för lite bostadsalternativ för fattiga + för lite krav på medborgarskap = Segregerat samhälle

Menar du att invandring skapar för lite bostadsalternativ för fattiga? Utveckla det i så fall

Eller menar du att invandrare som är fattiga har för lite bostadsalternativ? Varför är invandrarna fattiga då?

Vad skulle du vilja ha för krav på medborgarskap och varför dessa krav?
Fridens Liljor

matahari

Inläggav matahari » 07 sep 2010 21:05

"Kallekula"]Sverige är mer segregerat än förut. Jag tror att vi har tagit in fler invandrare än vad vi har kunnat hantera på ett bra sätt.
Varför har vi inte kunnat hantera det på ett bra sätt? Vad i mängden har skapat detta problem dvs.
För mycket invandrare + för lite bostadsalternativ för fattiga + för lite krav på medborgarskap = Segregerat samhälle
Menar du att invandring skapar för lite bostadsalternativ för fattiga? Utveckla det i så fall
Eller menar du att invandrare som är fattiga har för lite bostadsalternativ? Varför är invandrarna fattiga då?

Kallekula skrev:
Obalans är bara ett uttryck för att du har en annan ideologisk syn på det hela. Inte konstigare än så.
Men det är väl som vanligt med gråsossarna och de rödare än så. Klipp till företagen. Skippa solidaritet och stäng gränserna så blir det "balans".

Det är rädslan för det okända som du ska konfrontera dig själv med. Det handlar om humanitet, solidaritet och tro på människan.
Kalle, vi är alla solidariska och tror på människan, men alltid till en viss gräns, även du har gränser. Invandringspolitiken som förs idag gör många människor olyckliga, detta är ett faktum. Inget av de etablerade partierna har någon handlingskraftig plan för att göra något åt problemet. Det är synd att sverigedemokraterna som mer eller mindre har blivit rasiststämplade är de enda som driver frågan. Det är ett verkligt problem, inte bara ett knep för att bli av med främlingar.
Kalle, kan du på något plan förstå vad jag menar?

Sydman, du bör veta att Kalle trollar för det mesta, och det han kör nu är en gammal omvänd variant  från FF's
största troll biggen körde för nått år sedan. Du bör ochså veta att Biggen är Kalles nestor i detta med att trolla.

Hans åsikt är redan färdig, det han letar efter en öppning för att trolla med dig, han kommer naturligtvis
att lugna ner sig nu när jag skrivit detta med nån kul kommentar i vanlig ordning för kommentera det bara
måste han. Men nu när jag sagt det kommer han att köra tystvarianten.

Hänger du med? Matar du trollet utan att vara medveten om det så............!

Bara så du vet, 80% av Kalles inlägg är inte ens värda att ta i tång ens på grund av allt inlindande av trollningar han gör i dem..

Ska ge dig exempel , nu markerar vi upp hans trollningar. Ganska menlöst exempel men det låg närmast till hands.
Obalans är bara ett uttryck för att du har en annan ideologisk syn på det hela. Inte konstigare än så.
Men det är väl som vanligt med gråsossarna och de rödare än så. Klipp till företagen. Skippa solidaritet och stäng gränserna så blir det "balans".

]Sverige är mer segregerat än förut. Jag tror att vi har tagit in fler invandrare än vad vi har kunnat hantera på ett bra sätt. [/i]
Vad skulle du vilja ha för krav på medborgarskap och varför dessa krav

Du vet så här kan du hålla på med Kalle i evigheters evigheter därför att han älskar att spela orakel.
Kalle å sin tur kommer ganska snart att skriva nått seriöst för att motverka detta själv epiterande och
bilden av honom.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 sep 2010 21:06

Men M jag trollar inte. Jag har bara en annan åsikt än vad du har snälla du. Det finns faktiskt de som inte tycker som du men för det vännen så behöver man inte trolla. Tror man det har man inte lämnat sandlådestadiet. Det finns olika sätt att se på saker och ting. Utifrån det för vi en diskussion där vi inviger vår debattör med andra synsätt som förhoppningsvis leder till en mer större och vidgad bild av samhällets komplexitet. Jag debatterar gärna sakligt med dig M men du är tyvärr inte intresserad av det. Jag tycker det är synd. Varför kan vi inte inspirera varandra från olika håll.

Det är en seriöst ämne. Låt oss nu hålla en seriös saklig och givande debatt. Du kan börja med att besvara mina frågor/idéer med egna vinklingar, teorier etc. Bollen hos dig.

ser du när jag skickade in inlägget. Ditt svar var givet så jag skrev det för ett litet tag sedan. Överaska lite istället.  :)
Fridens Liljor

matahari

Inläggav matahari » 07 sep 2010 21:12

5 sekunder!   :lol:

Hahaha, börja du med att behandla din egen arbetslinje tråd utan trollningar så kan vi därifrån börja snacka seriöst!
Du har en helvetes massa  jobb fram för dig i så fall, stolle! :lol:

er du när jag skickade in inlägget. Ditt svar var givet så jag skrev det för ett litet tag sedan. Överaska lite istället.

Det är inte det som är det väsentliga, det väsentliga är att du plattpundar ner dig själv med att svara på allt
och allting. Du får det du efterfrågar.Så pass enkelt är det och detta har jag sagt åt dig redan för 3 år sedan
att får du för dig att köra pubertalt retarderande/stil kommer den i retur med vändande post men
som vanligt undgick det din radar.

Till ock med när jag körde en påföljande spöknick på dig! I stället blev du sur och lack
och trodde det var Biggen som jävlades. Andra gången trodde du det var Zokkan...:)

Vilken överraskning du! ;)

matahari

Inläggav matahari » 07 sep 2010 21:27

Sydman!
Han är helt underbar Kalleankan våran!
Vi kan ta och markera han senaste trollning! :)

Kallekula"]Men M jag trollar inte. Jag har bara en annan åsikt än vad du har snälla du. Det finns faktiskt de som inte tycker som du men för det vännen så behöver man inte trolla. Tror man det har man inte lämnat sandlådestadiet. Det finns olika sätt att se på saker och ting. Utifrån det för vi en....

Äh, vad fan, lika bra att dra en svart tusch penna över resten! :)
diskussion där vi inviger vår debattör med andra synsätt som förhoppningsvis leder till en mer större och vidgad bild av samhällets komplexitet. Jag debatterar gärna sakligt med dig M men du är tyvärr inte intresserad av det. Jag tycker det är synd. Varför kan vi inte inspirera varandra från olika håll.
Det är en seriöst ämne. Låt oss nu hålla en seriös saklig och givande debatt. Du kan börja med att besvara mina frågor/idéer med egna vinklingar, teorier etc. Bollen hos dig.

Ja du Sydman! Så här funkar Kalle, ett slags trollande/retarderande som går ut på att han
reagerar och anpassar sig till andras stilar fast vi sagt åt honom att det är uppenbart!

Egentlig mening betyder det att det är hans original stil och ingen annans.
Du förstår säkert komplikationen bakom den sortens beteende.:wink:

(vi kan leta upp det inlägget om du vill, nemas problemas?)Till detta kör han varenda punkt på
argumentations/retorikens logiska fellista han kan hitta för att manövrera sig runt, det är också
i sig en slags trollning.

Egentlig mening är allting han gör en trollning till ock med när han blir arg och retarderar som nu t.e.x!

Kalle:
En sak ska du ha eloge för och det är din förmåga till efterhandskonstruktioner där är du ett strå vassare än Biggen.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 sep 2010 21:42

ajabaja M. Jag förstår att jag inte har åsikter som du hyser eller sympatiserar med,men denna insikt hos dig verkar inte riktigt fallit in. Vi kan ha olika syn på saker och ting, utan att för den delen den andra är djävulen. Det har skapat någon slags låsning hos dig, men läs om läs rätt. Låt oss ta ett ämne och därifrån utveckla det hela. Om du inte känner att du har något att tillföra så skriv inget. Bli inte krafsande desperat och döda debatten genom oväsentligheter. Att inte gör så är en del av ett moget sätt att föra en diskussion. Så. Backa några steg. För en seriös debatt och jag kommer att replikera (ha nu i minnet att man kan ha andra åsikter än vad du har utan att vara ett troll, allt kretsar inte kring dig M). Så kan vi inspirerar varandra. Det låter väl bra eller vad säger du?
Fridens Liljor

matahari

Re: Varför stämpla SD som rasistiskt?

Inläggav matahari » 07 sep 2010 21:44

"sydman"]Sverigedemokraterna gör väl som man ska göra egentligen. Även om sverigedemokraterna skulle vara helt rasistiska så gör de väl ändå som man ska. Istället för att gå och slå ner folk på stan så har de skapat ett parti och pratar om saken.

I den meningen så gör dom rätt att dom sen för en politik som är defakto segregerade tillhör sakens natur.
Det blir dock aldrig någon riktig debatt då de andra partierna anser att de inte behöver ta SD och invandrarpolitiken på allvar. Lars Ohly vägrar att överhuvudtaget diskutera med "rasister". I den debatt jag såg mellan Mona Sahlin och Jimmy Åkersson, märkte man att hon inte lyssnade på vad han hade att säga och sa "ni tycker inte att Zlatan är svensk" typ 20 ggr.

Detta är en av de snällaste saker Åkersårken hitintills har kört med.
Anledningen till att SD under de senaste åren har blivit så mycket starkare kan inte bero på att vi långsamt blir mer och mer rasistiska. Jag tror att det beror på att de har en viss poäng och de blivit uteslutna ur debatten trots detta. Invandrarpolitiken som förts under de senaste 15 åren har inte varit lyckad. Alla vet att Sverige är otroligt segregerat, i många förorter så är situationen helt bedrövlig. Detta är till stor del ett resultat utav den invandringspolitik som förts, trots detta så är det inget av de större partierna som vill ta tag i problemet. Jag kan inte förstå varför.

Orsaken till att Svergie är seggat är mycket enkel också varför de etablerade partierna inte vill peta i sin egen skit.
Men låt kalle berätta detta för dig han kan detta bra faktiskt. han tillhör ju numera Centern, ja se detta härliga
urmoderliga Sve'a nazze parti.

PS : Han kör den tråden för att trolla bara så du vet. Ungefär som när han körde igång Arbetslinje tråden, han
är så härligt förutsägbar våran kvackande gestapo figur! :)

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 sep 2010 21:47

M på vilket sätt trollar jag i denna tråd?

Vad anklagar du mig för nu? Och hur leder du detta i bevis för denna tråd? En allvarlig anklagelse från din sida.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
sydman

Inläggav sydman » 07 sep 2010 21:56

Jag har anat att det rör sig om en medveten missuppfattning från Kalles sida, enbart för att kunna ha något att kritisera. Jag är övertygad om att jag inte kommer få Kalle på rygg med mina argument för han verkar inte ta de för vad de är. Själv så uppskattar jag hela iden med att debattera även om en eller båda parterna missuppfattar varandra, men jag kan hålla med om att jag har blivit lite trött på Kalle.

Men det är bra att du berättar lite Matahari. Nu vet jag att Kalle inte på riktigt tror att han är rättvisans kämpe utan att han istället bara är en skämtare.

Kom och tänka på en grej i från pangbulle föresten http://www.youtube.com/watch?v=Z00ap8pllk0

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 sep 2010 22:02

Sydman, M är bara sur för jag inte jag har samma åsikter som han. Du ser ju hans sk svar på att jag vill fortsätta debatten. Klassisk bortförklaring. Det kallas för trolla om något. Jag bjuder in. Han ger inget svar.

Glöm nu M och låt oss istället fortsätta en seriös debatt. Jag kommer inte trolla, om du är seriös dvs.

Var va vi, jo:

Sverige är mer segregerat än förut. Jag tror att vi har tagit in fler invandrare än vad vi har kunnat hantera på ett bra sätt.

Fridens Liljor

Användarvisningsbild
sydman

Inläggav sydman » 07 sep 2010 22:32

Kallekula skrev:Sverige är mer segregerat än förut. Jag tror att vi har tagit in fler invandrare än vad vi har kunnat hantera på ett bra sätt.

Svaret på detta är i min lilla ekvation, eller min gissning. I all enkelhet tror jag att den i alla fall har någon poäng.
Kallekula skrev:För mycket invandrare + för lite bostadsalternativ för fattiga + för lite krav på medborgarskap = Segregerat samhälle

Min tanke var att du skulle läsa min ekvation såhär: För mycket invandrare, tillsammans med lite bostadsalternativ för fattiga och för låga krav på medborgarskap leder till ett segregerat samhälle.

Jag menar att eftersom att många invandrare inte har råd att flytta in i städer eller villaförorter så blir de samlade på samma ställe där det är billigast att bo. Det finns med andra ord för lite alternativ om man är fattig och söker bostad utan det är förorter fyllda med invandrare där det är billigast.

Angående krav på medborgarskap så tycker jag att det inte skulle gå att flytta in i Sverige inte lära sig svenska, flytta in i en förort och leva på socialbidrag. Jag kan inte säga vad det skulle vara för krav mer precist, men jag tycker t.ex. att det är ok att ställa kravet att om man är äldre än 18 år så ska man behöva lära sig svenska för att få svenskt medborgarskap.

Jag hoppas att jag har varit tillräckligt tydlig nu.

matahari

Inläggav matahari » 07 sep 2010 22:52

sydman skrev:Jag har anat att det rör sig om en medveten missuppfattning från Kalles sida, enbart för att kunna ha något att kritisera. Jag är övertygad om att jag inte kommer få Kalle på rygg med mina argument för han verkar inte ta de för vad de är. Själv så uppskattar jag hela iden med att debattera även om en eller båda parterna missuppfattar varandra, men jag kan hålla med om att jag har blivit lite trött på Kalle.

Men det är bra att du berättar lite Matahari. Nu vet jag att Kalle inte på riktigt tror att han är rättvisans kämpe utan att han istället bara är en skämtare.

Kom och tänka på en grej i från pangbulle föresten http://www.youtube.com/watch?v=Z00ap8pllk0

Tänkte att det var lika bra för han kör det här med alla oavsett nykomlingar eller inte.

Det handlar delvis om att hans normer ifrågasätts, då måste han bara reagera, de allra flesta
andra inser att man inte bör göra så. Du ser ju nu hur han försöker projicera över det på mig
allt han hade behövt göra är att inte besvara , så där har du en del bevis.

Det är som jag sa till honom redan för 3 år sedan, ganska enkelt, men han lyssnade inte då och inte nu!

Visst det finns visst vett och sans i Kalle problemet han har är att han kan inte låta bli att köra dubbla rejs b.l.a

Han är spak nu när han ser att han blir än mer exponerad, det är en naturlig reaktion.

Återgå till "Politik och samhälle"