Finns en absolut frihet?
Moderator: Moderatorgruppen
Nu först börjar du tala begripligt harald, något metalliskt skriver du..
När jag var 7 år, blev jag ju nedslagen och fick skallen krossad, jag har ju nämnt detta ett antal gånger redan i olika trådar, men samtidigt så är det som om någonting inom mig för alltid är dött sedan dess, jag är inte samma person som innan händelsen, min själ är inte densamma. Jag var glad och lycklig inom mig innan denna händelse, men efteråt är jag som ett svart hål med ett outgrundligt kvävande djup som aldrig kan känna lycka, tillfredsställelse, harmoni.
Jag är på sätt och vis en död vandrare. Denna "metalliskhet" är platsen där min OSKADADE själ tidigare fanns.
Ja, vi har väl alla våra ursäkter för våra brister.
När jag var 7 år, blev jag ju nedslagen och fick skallen krossad, jag har ju nämnt detta ett antal gånger redan i olika trådar, men samtidigt så är det som om någonting inom mig för alltid är dött sedan dess, jag är inte samma person som innan händelsen, min själ är inte densamma. Jag var glad och lycklig inom mig innan denna händelse, men efteråt är jag som ett svart hål med ett outgrundligt kvävande djup som aldrig kan känna lycka, tillfredsställelse, harmoni.
Jag är på sätt och vis en död vandrare. Denna "metalliskhet" är platsen där min OSKADADE själ tidigare fanns.
Harald Davidsson skrev:Jag är tillbaka efter ett besök uppe i bergen, jag kan se 15 poster tror jag nyskrivna, de har så låg kvalitet att jag ej orkar läsa dem, läser nåt ord här och där, känner inget samband till mig, och det är ju också en aspekten av ett av testen, att nu har jag nått en total relations-löshet till dem som postar här på denna tråden, det är ej något fel i det, för det är ett faktum, det finns så många konstiga människor här på jorden, det känns som texterna, som jag inte direkt läst verkar vara något slags stångande av geta-bockar,
Ja, herr HARALD DAVIDSSON drar sig inte undan för att såra, håna, kränka, förnedra, manipulera andra
men själv är han HELT opåverkad utav andras inlägg och åsikter
DETTA ÄR OCH LÅTER SOM ETT TYPISKT PSYKOPAT BETEENDE
jag visste inte att det ingick i att vara en KALKI AVATAR att man samtidigt också är en PSYKOPAT
, man lär sig något nytt varje dag
UTRAG WIKIPEDIA
Psykopaten karakteriseras utifrån tre distinkta fasetter:
Fasett 1 Interpersonell - motsvarar kriterierna för narcissistisk personlighetsstörning.
Fasett 2 Affektiv - motsvarar kriterierna för borderline personlighetsstörning.
Fasett 3 Livsstil - motsvarar kriterierna för antisocial personlighetstsörning.
"Många personer uppfyller kriterier för en eller två av de tre facetter som ingår i psykopatisyndromet. Diagnosen psykopati skall enligt psykiatriprofessor Sten Levander reserveras för de personer som som når kriterienivå i alla tre facetterna."
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Jag förstår att du är ledsen, nuddle.
tack skogsälvan, du har vid flera tillfällen visat vänlighet mot mig, det är en vacker sak, att vara vänlig mot andra som man inte känner så väl, eller har så stor nytta av, jag kommer ihåg att du var vänlig mot mig i början när jag hade blivit medlem, och du gav mig en bra länk till en hemsida om kabbala, och du berömde mig för vissa saker, då vi pratade på chat, sedan har jag väl varit lite knasig, du har också gett mig råd angående min fru, och även vårt barn, allt det visar på att du bryr dig, jag tror den största fejden mellan mig o dig var om det där med att man skall vara stolt över ett land, och det kanske är så att jag inte är tillräckligt vidsynt för att förstå sådana saker, eller så kanske det är så att jag själv aldrig riktigt utvecklat en sådan identitet eftersom jag vid 9års ålder flyttat än hit än dit, ja nästan iafall, och om jag åker ner där jag föddes ser dom mig inte som "deras" och ifall jag är här i Sverige säger ju nästan ingen att jag är svensk, vem vet vad det handlar om, men jag tänker att eftersom du visat på snälla sidor, och verkar snäll, att dina tankar kring nationalitets känsla kanske är sunda, vad vet jag, du är vegetarian, bryr dig om människor osv... sedan har jag tänkt på varför du mått dåligt som du skrivit i dina texter, nu känner jag inte dig mer än det du skrivit här, men det är ju inget kul om du mår som du skriver, jag försöker förstå varför du mår på detta sätt, det kan ju finnas massa orsaker, men min tanke är att du åtminstonde skall må bra, kanske genom att sova mer, idag frågade jag min pappa om receptet på pasulj, han skrev ner det på bosniska, jag tror jag har det i fickan, får översätta det bara,
Allt lov o pris tillkommer Gud, den allsmäktige, den som inget kan liknas vid,
den som enbart vill väl hela sin skapelse, som allt beror utav, men som själv är oberoende allt.
den som enbart vill väl hela sin skapelse, som allt beror utav, men som själv är oberoende allt.
Zokrates skrev:När jag var 7 år, blev jag ju nedslagen och fick skallen krossad, jag har ju nämnt detta ett antal gånger redan i olika trådar, men samtidigt så är det som om någonting inom mig för alltid är dött sedan dess, jag är inte samma person som innan händelsen, min själ är inte densamma. Jag var glad och lycklig inom mig innan denna händelse, men efteråt är jag som ett svart hål med ett outgrundligt kvävande djup som aldrig kan känna lycka, tillfredsställelse, harmoni.
det är väldigt intressant det du skriver Zokrates, och ovanligt, nästan som taget från en bok, du skriver om din far, må han vila i frid, ett geni, ibland arg, ibland rättvis, gick utanför sin kropp, trodde inte på gud, kommunist, och du är också kool, för även om jag inte tycker om din hygien idé, så är den ändå riktigt kool, vågat, bra, sedan tänker jag, du har skrivit ibland om dina andliga upplevelser, och jämfört med mig, är det som, ja vad skall man säga, typ jag har bara smakat på sand och du har smakat på humle dumle o massa annat, men vad har jag som inte du har, det är ju en bra fråga, enligt mig iafall, kan det finnas något som jag kan lära dig Zokrates, som du kan ha nytta utav, och vad skulle det isåfall vara, nu har ju inte du svarat innan på mina inlägg, inte alla iafall, vad vet jag, vad det beror på, du kanske inte läser detta... jag kommer ihåg en gång då du undrade ifall jag verkligen hade lämnat forumet på grund av att jag skulle vara rädd ja för du vet men detta var inte fallet och jag tänker detta var en omtänksam handling och en annan gång ville du förklara dig för mig fast jag hade hånat dig för att som du skrev jag agerade svans åt harald vilket var fult av mig ja angående din tro och om att tänka positivt också en fin tolerat handling en annan gång gav du mig stödjande ord då jag kände mig sårad också en fin handling
Allt lov o pris tillkommer Gud, den allsmäktige, den som inget kan liknas vid,
Ja du nuddle, vad kan jag säga, vi är inte mer än människor och i grund och botten är vi alla lika inför helheten, även om det förefaller svårt för en del att förstå och i ett ännu större perspektiv är vi alla ett.
Allt som vi ger och får av varandra av godhet är en akt av kärlek, men viktigast är fysisk beröring, tyvärr verkar det mest enkla vara omöjligt för en del att begripa, vad är godhet? blir frågan och ingen läser resten, vems godhet är nästa följdfråga och sammanhanget är bortblåst, därefter kommer det bara fram elakheter. När ingen verkar vilja eller ens kan begripa skillnaden på gott och ont, då har eländet verkligen gått långt. Kärleken är i grund och botten allt vi har och utan den är vi fattiga, våra liv blir som en utdragen abort och då hjälper inga pengar eller droger i världen, ta vara på kärleken om du finner den, vårda den nuddle som vore den ett litet barn. Har du väl kärleken så kommer resten av behoven av sig självt och du behöver inte bekymra dig om någonting mer och är du väl omgiven av kärlek så är alla dina problem lösta.
En etnolog kom till ett urfolk som levde väldigt isolerat, med hjälp av en tolk som talade ett närbesläktat språk började han filma dem. Etnologen frågade en man hur många barn han hade, varpå mannen började namnge sina barn, antalet barn var inte en siffra för honom, utan barnens namn. Etnologen försökte få fram ett tal, men det var omöjligt för denna man att förstå hur en levande människa kunde vara ett tal, eftersom de bara räknade saker som de hade för att byta med andra stammar. Räknetal gällde inte människor, eftersom de var inga saker, inga föremål, ingen handelsvara.
Det är genuin omtanke det och det är också vad vi har själva har glömt bort.
Allt som vi ger och får av varandra av godhet är en akt av kärlek, men viktigast är fysisk beröring, tyvärr verkar det mest enkla vara omöjligt för en del att begripa, vad är godhet? blir frågan och ingen läser resten, vems godhet är nästa följdfråga och sammanhanget är bortblåst, därefter kommer det bara fram elakheter. När ingen verkar vilja eller ens kan begripa skillnaden på gott och ont, då har eländet verkligen gått långt. Kärleken är i grund och botten allt vi har och utan den är vi fattiga, våra liv blir som en utdragen abort och då hjälper inga pengar eller droger i världen, ta vara på kärleken om du finner den, vårda den nuddle som vore den ett litet barn. Har du väl kärleken så kommer resten av behoven av sig självt och du behöver inte bekymra dig om någonting mer och är du väl omgiven av kärlek så är alla dina problem lösta.
En etnolog kom till ett urfolk som levde väldigt isolerat, med hjälp av en tolk som talade ett närbesläktat språk började han filma dem. Etnologen frågade en man hur många barn han hade, varpå mannen började namnge sina barn, antalet barn var inte en siffra för honom, utan barnens namn. Etnologen försökte få fram ett tal, men det var omöjligt för denna man att förstå hur en levande människa kunde vara ett tal, eftersom de bara räknade saker som de hade för att byta med andra stammar. Räknetal gällde inte människor, eftersom de var inga saker, inga föremål, ingen handelsvara.
Det är genuin omtanke det och det är också vad vi har själva har glömt bort.
- Harald Davidsson
skriver Zokrates
Jag måste ju tro på vad du säger,ja, alltså en slags inkapsling, det kan ju vara en chock som skapat ett gap inom dig
från den dagen då detta hände, för du fungerar som SKF kullager i kontakten till andra, utan att strömmen är på, utan kontakt-känsla, precis som om du skriver från minnet, från det förflutna, detta är allvarligare än schizofreni, utan någon negativ antydning, för de schizofrena är där, gömmer sin känsla, men du har liksom ramlat ner i en djup brunn och som från en ubåts position tittar du på världen, du är totalt två personer, fast de håller ihop på grund av att du måste ha ett fantastiskt intellekt, jag har aldrig stött på någin i mitt liv med sådans fullfjädrat försvar och detta försvar måste då vara ÅNGEST...vaD SÄGER RÖNTkEN...VAD SÄGER DOKTORN OM HJÄRNAN FYSISKT..
skriver Zokrates
Jag måste ju tro på vad du säger,ja, alltså en slags inkapsling, det kan ju vara en chock som skapat ett gap inom dig
från den dagen då detta hände, för du fungerar som SKF kullager i kontakten till andra, utan att strömmen är på, utan kontakt-känsla, precis som om du skriver från minnet, från det förflutna, detta är allvarligare än schizofreni, utan någon negativ antydning, för de schizofrena är där, gömmer sin känsla, men du har liksom ramlat ner i en djup brunn och som från en ubåts position tittar du på världen, du är totalt två personer, fast de håller ihop på grund av att du måste ha ett fantastiskt intellekt, jag har aldrig stött på någin i mitt liv med sådans fullfjädrat försvar och detta försvar måste då vara ÅNGEST...vaD SÄGER RÖNTkEN...VAD SÄGER DOKTORN OM HJÄRNAN FYSISKT..
- Harald Davidsson
Zokrates skriver
Allt som vi ger och får av varandra av godhet är en akt av kärlek, men viktigast är fysisk beröring, tyvärr verkar det mest enkla vara omöjligt för en del att begripa, vad är godhet? blir frågan och ingen läser resten, vems godhet är nästa följdfråga och sammanhanget är bortblåst, därefter kommer det bara fram elakheter. När ingen verkar vilja eller ens kan begripa skillnaden på gott och ont, då har eländet verkligen gått långt. Kärleken är i grund och botten allt vi har och utan den är vi fattiga, våra liv blir som en utdragen abort och då hjälper inga pengar eller droger i världen, ta vara på kärleken om du finner den, vårda den nuddle som vore den ett litet barn. Har du väl kärleken så kommer resten av behoven av sig självt och du behöver inte bekymra dig om någonting mer och är du väl omgiven av kärlek så är alla dina problem lösta. skriver Zokrates..
det är bra, vi har inte nått botten, de andra verkar ha flipprat ut tidigt i djupdykningen, och då måste jag ta upp ett helt nytt perspektiv på tillvaron
ett socialpsykologiskt perspektiv, Den västerländska civilisationen och kulturen är helt dominerad av HOMOSEXUALITET, den kärlek du pratar om är en sammansmältande sexualitet, den är så gott som totalt förföljd och portförbjuden i västerlandet, och därför är också den GENUINA kvinnan portad i väst, inte dödad, men totalt förvanskad, totalt förvriden,
därför lämnade jag Sverige, därför att den sammansmältande sexualiteten som jag längtade efter var så gott som totalt bortjagad från västerlandets gråa slättmarker,, den enda sexualitet som idkades var MAKT-samlaget, att båda försökte
ta varandras lust, fast det är inte kärlek, men ren homosexualitet, som då Lawrence of Arabia offentligt blev homo-sexad av sin besegrare, ledaren för motståndarna
det är sådan sex västerlandet erbjuder och i denna makt-sex finns ingen kärlek, fast den sammansmältande sexualiteten,.... som bara den nya människan älskar som saknar homosexuella böjelser ......menas att hon använder hela hjärnan i samlaget, både den feminina sidan och den maskulina.
Allt som vi ger och får av varandra av godhet är en akt av kärlek, men viktigast är fysisk beröring, tyvärr verkar det mest enkla vara omöjligt för en del att begripa, vad är godhet? blir frågan och ingen läser resten, vems godhet är nästa följdfråga och sammanhanget är bortblåst, därefter kommer det bara fram elakheter. När ingen verkar vilja eller ens kan begripa skillnaden på gott och ont, då har eländet verkligen gått långt. Kärleken är i grund och botten allt vi har och utan den är vi fattiga, våra liv blir som en utdragen abort och då hjälper inga pengar eller droger i världen, ta vara på kärleken om du finner den, vårda den nuddle som vore den ett litet barn. Har du väl kärleken så kommer resten av behoven av sig självt och du behöver inte bekymra dig om någonting mer och är du väl omgiven av kärlek så är alla dina problem lösta. skriver Zokrates..
det är bra, vi har inte nått botten, de andra verkar ha flipprat ut tidigt i djupdykningen, och då måste jag ta upp ett helt nytt perspektiv på tillvaron
ett socialpsykologiskt perspektiv, Den västerländska civilisationen och kulturen är helt dominerad av HOMOSEXUALITET, den kärlek du pratar om är en sammansmältande sexualitet, den är så gott som totalt förföljd och portförbjuden i västerlandet, och därför är också den GENUINA kvinnan portad i väst, inte dödad, men totalt förvanskad, totalt förvriden,
därför lämnade jag Sverige, därför att den sammansmältande sexualiteten som jag längtade efter var så gott som totalt bortjagad från västerlandets gråa slättmarker,, den enda sexualitet som idkades var MAKT-samlaget, att båda försökte
ta varandras lust, fast det är inte kärlek, men ren homosexualitet, som då Lawrence of Arabia offentligt blev homo-sexad av sin besegrare, ledaren för motståndarna
det är sådan sex västerlandet erbjuder och i denna makt-sex finns ingen kärlek, fast den sammansmältande sexualiteten,.... som bara den nya människan älskar som saknar homosexuella böjelser ......menas att hon använder hela hjärnan i samlaget, både den feminina sidan och den maskulina.
- Harald Davidsson
Min bok ..det gudomlig huset..som jag gav ut just innan Iniden-resan
så här skrev jag om SEX UTAN KÄRLEK....detta var min åsikt då, och faktiskt utsattes jag för förföljelse då jag gav ut denna boken...
- den världsliga sexualiteten horeriet.
rädd för att få äkta kärlek ty då måste man ge
rädd för att få äkta kärlek för då är man ofri
rädd för att ge kärlek, för då måste man vara vuxen
rädd för att få äkta kärlek, ty då blir man outsider, befinner sig utanför kollektivet
rädd för att få kärlek, ty då förlorar man sin anonymitet
rädd för att ge värme och äkta kärlek, ty då upphör egoismen
rädd för den autentiska kärleken, ty den avslöjar den inre tomheten
rädd för den autentiska kärleken, ty då måste jag se mig som jag är
rädd för livet och hjärtats värme, ty den förstör både min personlighet och mitt jag
rädd för livets värme, ty den förstör mitt gods och guld
rädd för den autentiska kärleken, för den ställer min tro på prov, och jag fruktar att den som evig realitet gör mig maktlös
SEX MED KÄRLEK
önskar att få äkta kärlek, ty då har man alltid någon på vem man kan slösa sitt överflöd
önskar att få besvara autentisk kärlek, ty då är man fri i sitt psyke
önskar att ge värme och kärlek, ty då övervinner man sin infantilism
önskar att få och ge autentisk kärlek, ty då äger man individualitet och får se sin sanna personlighet
önskar att få och ge kärlek, ty då är man oersättlig och unik
önskar att ge värme och kärlek till den som själv är äkta, ty då blir man skuldfri
önskar kärlekens värme, ty är den autentisk sublim, fylls jag av Gud
önskar uppriktig kärleksvärme, ty då får jag se och uppleva mig själv..
önskar med allt större eld säga ja till den sanna kärlekens värme, ty då smälter jag samman med någon annan. Och äger sanningen, vägen och livet.
önskar mig livets värme, ty den befriar mig från mammon.
-
så här skrev jag om SEX UTAN KÄRLEK....detta var min åsikt då, och faktiskt utsattes jag för förföljelse då jag gav ut denna boken...
- den världsliga sexualiteten horeriet.
rädd för att få äkta kärlek ty då måste man ge
rädd för att få äkta kärlek för då är man ofri
rädd för att ge kärlek, för då måste man vara vuxen
rädd för att få äkta kärlek, ty då blir man outsider, befinner sig utanför kollektivet
rädd för att få kärlek, ty då förlorar man sin anonymitet
rädd för att ge värme och äkta kärlek, ty då upphör egoismen
rädd för den autentiska kärleken, ty den avslöjar den inre tomheten
rädd för den autentiska kärleken, ty då måste jag se mig som jag är
rädd för livet och hjärtats värme, ty den förstör både min personlighet och mitt jag
rädd för livets värme, ty den förstör mitt gods och guld
rädd för den autentiska kärleken, för den ställer min tro på prov, och jag fruktar att den som evig realitet gör mig maktlös
SEX MED KÄRLEK
önskar att få äkta kärlek, ty då har man alltid någon på vem man kan slösa sitt överflöd
önskar att få besvara autentisk kärlek, ty då är man fri i sitt psyke
önskar att ge värme och kärlek, ty då övervinner man sin infantilism
önskar att få och ge autentisk kärlek, ty då äger man individualitet och får se sin sanna personlighet
önskar att få och ge kärlek, ty då är man oersättlig och unik
önskar att ge värme och kärlek till den som själv är äkta, ty då blir man skuldfri
önskar kärlekens värme, ty är den autentisk sublim, fylls jag av Gud
önskar uppriktig kärleksvärme, ty då får jag se och uppleva mig själv..
önskar med allt större eld säga ja till den sanna kärlekens värme, ty då smälter jag samman med någon annan. Och äger sanningen, vägen och livet.
önskar mig livets värme, ty den befriar mig från mammon.
-
- freddemalte
Hej Zokrates! Några frågor:
Vänligen
Fredrik
Ok, då är jag med dig! Vad tror du är orsaken till att det finns tämligen många människor som inte tror på det du berättar?1. Hur förhåller du sig till dem (som fenomen)? Jag menar då först och främst om du anser
att upplevelserna är något som är tillgängliga för alla (men som inte alla klarar att "se"
av olika skäl) eller tror du att de är mer av privat karaktär (jag talar inte om dess
äkthet nu utan om de "utspelar sig" i den så kallade yttre världen eller mer hos dig -
likt drömmar och tankar etc)?
I princip är de tillgängliga för alla, men orsaken till om någon ser dem eller ej är
beroende på en mängd variabler, jag kan bara spekulera i dessa som t.ex nära döden
upplevelser, nduer, de kräver ju faktiskt att någon verkligen är nära döden.
Vad tror du är orsaken till att man inte är vänligt inställd till detta?2. Anser du att dessa upplevelser gör ditt liv mer intressant eller värdefullt (för dig)?
Jag hade nog föredragit att slippa upplevelserna, det isolerar mer än det knyter samman.
Med det menar jag att vårt samhälle i väst inte är särskilt vänligt inställd till personer
som upplever olika fenomen. Dessutom är andliga upplevelser från privatpersoner störande.
Skulle du vilja att folk berättade mer om sina eventuella upplevelser?3. Tror du att det är ovanligt eller vanligt att folk upplever sådant som det du har varit
med om, men att många kanske (av olika skäl) inte säger något?
Ja, utifrån samma skäl som jag angav i förra frågan, de vill inte misskrediteras.
Ok4. Jag antar att dina upplevelser är "identiska" med verkliga upplevelser? Om så är fallet
- gäller det då alla sinnen eller enbart vissa av dem? Jag ska ge dig ett exempel för att
förklara vad jag menar: Låt säga att en sådan upplevelse innebär att du ser vad som ska
hända om två dagar, hör du då även ljud från detta scenario?
Det finns upplevelser som enbart är visuella, enbart auditiva, enbart sensoriska, enbart
påverkar föremål utan synlig orsak, enbart påverkar elektriska fält,
sedan finns det konkreta upplevelser som innehåller allt inklusive en fysisk gestalt.
Exemplet du beskriver berör premonitions, föraningar, de är oftast enbart visuella.
Ok5. Hur ofta är du med om sådana händelser och ser du något samband mellan dessa händelsers
uppträdande och andra saker i ditt liv, t.ex. att de har en benägenhet att uppträda vid en
viss tid på dygnet, eller på särskilda platser?
Realativt vanliga, men det kan gå månader emellan,för att därefter inträffa under flera
dagar i rad. De kan uppträda under alla tider på dygnet och inte enbart när jag är själv.
Ibland finns det en kontinuitet, ibland samband till händelser, ibland inget synbart samband alls.
Oj, berätta gärna mer om detta!6. Finns det du har varit med om dokumenterat som "kända fenomen inom parapsykologin" etc,
eller är det upplevelser som inte alls är av den arten?
Alla fenomen jag varit med om, finns beskrivna och dokumenterade inom parapsykologin,
tror jag, har iofs ännu ej läst om någon annan som lyckats tända ett ljus med enbart viljan.
Är det viktigt för dig att någon av 1 till 3 är korrekt?7. Har dessa upplevelser något "värdeinnehåll" i termer av att du t.ex. lär dig något nytt
av dem eller inser något nytt när du varit med om dem?
Nduen som inträffade när jag var 7 år, fick mig att inse att döden inte är slutet vilket
jag före den händelsen trodde starkt på. Min farsa gjorde ju en Houdini, han var själv
skeptisk till om det fanns ett liv efter döden men sa till mig följande, ;- Om det finns
ett liv efter döden så skall jag meddela dig om det. Meddelandet kom två månader efter
hans död, och här kan du nu välja tre olika förklaringar.
Jag använde en metod som kallas dödmansskrift. Jag fick en uppmaning i form av en
övertygande känsla att göra detta, jag hade aldrig tidigare ens hört talas om metoden.
Jag skrev 10 rader i stenografi, fullt kodbara till perfekt svenska. Jag kan inte
stenografi, farsan och morsan kunde detta. Morsan fick översätta efteråt.
Faktum är att när jag skrev visste jag inte ens att det var stenografi, jag skrev med
vänster hand ensam i fullständigt mörker, alla rader var perfekta.
Det liknade arabiska i mina ögon, och det var först dagen efter som jag av en ingivelse
frågade morsan om hon kunde läsa texten.
Förklaring 1; Vi ärver våra föräldrars förvärvade egenskaper som foster.
Förklaring 2: Budskapet är ett äkta meddelande från andra sidan.
Förklaring 3: Trots att sannolikheten för att på måfå i mörkret klara av att skriva 10
meningar på stenografi som dessutom är helt perfekta rent språkligt, är 1 på ett par
biljarder så är detta bara ett utslag av slumpen, även om mina nära anhörigas namn
nämndes.
Här kan ju någon person som ej var med mig och morsan, frankt påstå att det finns ett fjärde
alternativ, lögnen, vilket för mig vore en utsaga som ej har bäring på det inträffade.
Aha! Vad är de aktiviteter som du nämner i punkt 8 egentligen (anser du), psykologi, fysik, något annat känt eller något helt okänt?8. Har du något mer som du skulle kan tänka dig att dela med dig gällande detta?
Japp, syssla aldrig med vodoo, svart magi, den som gör det riskerar att släppa lös krafter
som man inte själv efteråt kan styra det minsta över och det slutar inte bara för att du
själv slutat med svartkonster. Spådomar är också en farlig lek, ouijabrädor funkar alldeles
förträffligt undvik därför det,
men går du in i något oavsätt vad, med attityden att det inte kommer att fungera, så gör det sällan det.
Att lämna sin kropp är även det något jag inte rekommenderar,
dels för att tidsupplevelsen blir kraftigt förskjuten, dels för att risken finns att det händer något otrevligt.
Vänligen
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
- Harald Davidsson
Zokrates
jag måste ju tro på vad du säger, att du kände vibrationer från en jordbävning, det betyder att din receptivitet är okej,alltå vägen från världen och in...men från insidan och ut så fångas då din känslas kraft, vibrationer upp av något slags chock-virvland motstånd....ifall du frågar Lord Vishnu, hjälp mig Vishnu att ta ut min känsla till världen..endast dessa ord..några dagar då och då,,ifall han hjälper, han är den ende som kan hjälpa, jag kan bara se dig, ..du kommer att känna det omedelbart i kroppen, ifall det nu är sant det du säger..
och din jungfrufödande sex genom hjärnan är också en framkommlig väg, men den måste då vara i Guds händer, annars annars kommer kanske undervärldens scakaler..
jag måste ju tro på vad du säger, att du kände vibrationer från en jordbävning, det betyder att din receptivitet är okej,alltå vägen från världen och in...men från insidan och ut så fångas då din känslas kraft, vibrationer upp av något slags chock-virvland motstånd....ifall du frågar Lord Vishnu, hjälp mig Vishnu att ta ut min känsla till världen..endast dessa ord..några dagar då och då,,ifall han hjälper, han är den ende som kan hjälpa, jag kan bara se dig, ..du kommer att känna det omedelbart i kroppen, ifall det nu är sant det du säger..
och din jungfrufödande sex genom hjärnan är också en framkommlig väg, men den måste då vara i Guds händer, annars annars kommer kanske undervärldens scakaler..
1. Rädsla för att det stämmer, eftersom det är ett hot mot deras världsbild, ett hot mot deras trygghet,
ett hot mot deras logik.
2. Idag kretsar människornas liv kring pengar och pengarnas värde, detta är ju den nya guden och även om
det bara är en illusion, så är hela deras verklighetsuppfattning uppbyggd på att det är äkta.
Val av karriär, val av partner, sätt att leva, hela världen kretsar kring detta värdet, som inte är och aldrig kan
vara något annat än en abstrakt påhittad konstruktion och lika overklig som gud är för en ateist.Just pengarna i sin tur
är en drivkraft för att lura folk, det finns mycket humbug och när folk luras på pengar blir de kritiska,
det är ju som att bedra deras gud, en skymf.
3. Ja, det hade varit intressant om folk verkligen vågade det utan att de sågs ned på, andlighet är en tröst för många.
6. Jag använde den sista tändstickan på kvällen till att tända ett ljus, så att jag skulle kunna tända mina cigg på det,
när jag öppnade fönstret så kom det senare en vindpust som släckte ljuset. Veken var svart och den sista rökpusten lämnade ljuset. Jag blev helt enkelt förbannad på situationen, kanaliserade mig på ljuset, koncentrerade mig, satte handen framför veken och tänkte starkt brinn, (det hände ju för 23 år sedan), varpå ljuset antändes och började brinna som vanligt.
Jag tror att det är svårt att förstå, det hade verkligen slocknat, men rent teoretiskt så kan veken ha innehållit rökgaser, rent teoretiskt så kan jag ha antänt dessa med statisk elektricitet, men någon gnista från min hand kom aldrig.
7. Det hade varit intressant om alternativ 1 hade stämt, att vi ärver kunskap men att denna kunskap ligger dold för oss
men verkar i det undermedvetna.
Det är även intressant om alternativ 2 är sant, det löser mångas frågor om det finns ett liv efter döden.
Det är mindre intressant, men inte helt ovidkommande om alternativ 3 stämmer, även om något förefaller omöjligt
så visar det i så fall på att ingenting är omöjligt, inte ens den mest fantasifyllda idén om att göra tidsresor med en
tidsmaskin, även om all logik säger att det ej skall vara genomförbart, att det strider mot naturlagarna, så är det trots allt aldrig lika med noll, det mest omöjliga kan lika gärna vara en på 0,0000000000000000000000001.
8. Det är att likna med dixandet på en radio, att vrida fram kanaler som få eller ingen lyssnar på.
ett hot mot deras logik.
2. Idag kretsar människornas liv kring pengar och pengarnas värde, detta är ju den nya guden och även om
det bara är en illusion, så är hela deras verklighetsuppfattning uppbyggd på att det är äkta.
Val av karriär, val av partner, sätt att leva, hela världen kretsar kring detta värdet, som inte är och aldrig kan
vara något annat än en abstrakt påhittad konstruktion och lika overklig som gud är för en ateist.Just pengarna i sin tur
är en drivkraft för att lura folk, det finns mycket humbug och när folk luras på pengar blir de kritiska,
3. Ja, det hade varit intressant om folk verkligen vågade det utan att de sågs ned på, andlighet är en tröst för många.
6. Jag använde den sista tändstickan på kvällen till att tända ett ljus, så att jag skulle kunna tända mina cigg på det,
när jag öppnade fönstret så kom det senare en vindpust som släckte ljuset. Veken var svart och den sista rökpusten lämnade ljuset. Jag blev helt enkelt förbannad på situationen, kanaliserade mig på ljuset, koncentrerade mig, satte handen framför veken och tänkte starkt brinn, (det hände ju för 23 år sedan), varpå ljuset antändes och började brinna som vanligt.
Jag tror att det är svårt att förstå, det hade verkligen slocknat, men rent teoretiskt så kan veken ha innehållit rökgaser, rent teoretiskt så kan jag ha antänt dessa med statisk elektricitet, men någon gnista från min hand kom aldrig.
7. Det hade varit intressant om alternativ 1 hade stämt, att vi ärver kunskap men att denna kunskap ligger dold för oss
men verkar i det undermedvetna.
Det är även intressant om alternativ 2 är sant, det löser mångas frågor om det finns ett liv efter döden.
Det är mindre intressant, men inte helt ovidkommande om alternativ 3 stämmer, även om något förefaller omöjligt
så visar det i så fall på att ingenting är omöjligt, inte ens den mest fantasifyllda idén om att göra tidsresor med en
tidsmaskin, även om all logik säger att det ej skall vara genomförbart, att det strider mot naturlagarna, så är det trots allt aldrig lika med noll, det mest omöjliga kan lika gärna vara en på 0,0000000000000000000000001.
8. Det är att likna med dixandet på en radio, att vrida fram kanaler som få eller ingen lyssnar på.
- freddemalte
Zokrates skrev:1. Rädsla för att det stämmer, eftersom det är ett hot mot deras världsbild, ett hot mot deras trygghet, ett hot mot deras logik.
Aha! Så vad anser du om detta, är finn det även logiska inslag i andligheten eller är den (som fenomen betraktad) helt bortkopplad från logiken?
Zokrates skrev:2. Idag kretsar människornas liv kring pengar och pengarnas värde, detta är ju den nya guden och även om det bara är en illusion, så är hela deras verklighetsuppfattning uppbyggd på att det är äkta.
Då är jag lite nyfiken på varför du värderar autenticitet så högt? Med andra ord: Vad spelar det för roll om något är "på riktigt" eller inte? Hur ser du på detta?
Zokrates skrev:3. Ja, det hade varit intressant om folk verkligen vågade det utan att de sågs ned på, andlighet är en tröst för många.
Går det att ändra på det tror du?
Zokrates skrev:6. Jag använde den sista tändstickan på kvällen till att tända ett ljus, så att jag skulle kunna tända mina cigg på det, när jag öppnade fönstret så kom det senare en vindpust som släckte ljuset. Veken var svart och den sista rökpusten lämnade ljuset. Jag blev helt enkelt förbannad på situationen, kanaliserade mig på ljuset, koncentrerade mig, satte handen framför veken och tänkte starkt brinn, (det hände ju för 23 år sedan), varpå ljuset antändes och började brinna som vanligt. Jag tror att det är svårt att förstå, det hade verkligen slocknat, men rent teoretiskt så kan veken ha innehållit rökgaser, rent teoretiskt så kan jag ha antänt dessa med statisk elektricitet, men någon gnista från min hand kom aldrig.
Ok, spännande! Är det något som du tror att du skulle kunna lära dig att styra på något sätt? Vill du i så fall kunna det?
Zokrates skrev:7. Det hade varit intressant om alternativ 1 hade stämt, att vi ärver kunskap men att denna kunskap ligger dold för oss men verkar i det undermedvetna. Det är även intressant om alternativ 2 är sant, det löser mångas frågor om det finns ett liv efter döden. Det är mindre intressant, men inte helt ovidkommande om alternativ 3 stämmer, även om något förefaller omöjligt så visar det i så fall på att ingenting är omöjligt, inte ens den mest fantasifyllda idén om att göra tidsresor med en tidsmaskin, även om all logik säger att det ej skall vara genomförbart, att det strider mot naturlagarna, så är det trots allt aldrig lika med noll, det mest omöjliga kan lika gärna vara en på 0,0000000000000000000000001.
Ok - härligt, är inne på linjen att ingenting (egentligen) är omöjligt, bara mer eller mindre genomförbart utifrån förutsättningarna etc (eller vetskapen om det).
Zokrates skrev:8. Det är att likna med dixandet på en radio, att vrida fram kanaler som få eller ingen lyssnar på.
Ja! Det är ju faktiskt, sanningen att säga, väldigt underhållande när man väl hittar en riktigt intressant och underhållande kanal om antagligen inte någon annan (eller väldigt få) lyssnar på eller har upptäckt!
Vänligen
Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
Ja, människor är av naturen sökare och väldigt nyfikna på hur saker och ting hänger samman, det är ett grundläggande drag som faktiskt ligger bakom det vi kallar utveckling.
Målning av Aina Stenberg, 1925.
Verklighetsaspekten är viktig, dels för att den kan missbrukas till att starta motsättningar, krig, dels för att den förhindrar tonåringen från att tro att sig kunna flyga på "riktigt".
Varför skulle vi ändra på behovet av det andliga, det är ju det som skiljer oss från maskiner och förmodligen en hel del djurarter. Det är det som är grunden till att vi värdesätter livet, våra nära samt vårdar minnet av dem som stått oss kära.
Nej.
Målning av Aina Stenberg, 1925.
Verklighetsaspekten är viktig, dels för att den kan missbrukas till att starta motsättningar, krig, dels för att den förhindrar tonåringen från att tro att sig kunna flyga på "riktigt".
Varför skulle vi ändra på behovet av det andliga, det är ju det som skiljer oss från maskiner och förmodligen en hel del djurarter. Det är det som är grunden till att vi värdesätter livet, våra nära samt vårdar minnet av dem som stått oss kära.
Ok, spännande! Är det något som du tror att du skulle kunna lära dig att styra på något sätt? Vill du i så fall kunna det?
Nej.
Återgå till "Religion och andlighet"