Zokrates skrev:Ok, här får du en liten tråd för egen förkovran.
http://hem.fyristorg.com/teosofi/Teosof ... /index.htm
Skulle gärna berättat om allt som jag själv har varit med om, men klimatet på detta forumet är så att säga inte det rätta för att diskutera riktigt djup filosofi som berör företeelser i gränslandet till vår så kallade upplevda verklighet. Risken är tyvärr alldeles för uppenbart stor, att "experterna" som sitter inne på "sanningen", som de har hört att Nilsson tror att Freud har sagt eller menat,
eller någon annan tredjehandstolkad filosof har hävdat,
eller som de själva har läst i en ihoplimmad bok av en recensent som recenserar en filosofirecensent som citerar en annan recensent som tolkar en annans filosofs tolkningar av en ännu äldre filosofs samlade skrifter, vars verk ursprungligen brann upp, har avsett att mena skall gälla för all världslig framtida "normalitet" angående korrektheten samt förståelsen av sanningsvärdet tillika dess tolkningsföreträde för vilket allt inom universum skall underkastas ett unisont godkännande för att vara accepterat verkligt.
Tack MR.M för att du svarade i denna tråden, vilket fick mig att scrolla upp och återfinna orsaken till varför jag så sällan läser böcker eller hävdar någon annans auktoritet före min egen hållning och livserfarenhet.