Kaffe

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 20 sep 2010 13:47

Drömde en inatt att råddjur hade manskukar och gick på fester..

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 02 okt 2010 11:00

"Korta koder och sammanhang" :D

Drömde nyligen själva drömmen tror jag. Som LSD tusen gånger mer intensifierat.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 02 okt 2010 11:06

Kan i så fall säga:

Bilkörning. Släktningar och närstående. 80-tals-revolutionen dvs dess konst. Australien och Finland, ögonlinser och regnskog, hudprodukter och oskyldighet. Nebulosor som religösa genombrott och balansen mellan jorden och alltet i frispel. Vodka och loppishandel.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 02 okt 2010 13:13

korta koder?
Gammalt förfallet ruckel på landet, en vitpolerad dödskalle i klosetten, min mormor som liknade Elin som ung, hennes förtvivlade barn, trasiga leksaker, en supermodern tunnelbana som inte stannar för mig, avslutade drömmen med att köpa 2 pkt Ritz, försäljaren hade sparat dem i flera år, affektionsvärde, funderade om ja skulle öppna ett av dem, smaka, vakna.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 02 okt 2010 13:44

Drömde precis om mitt extrema förhållande för politiken. Svag, utelämnad, avsaknad av maskulin rörelse endast ett övergripande grepp -som vanligt. Men jag förstod att min dröm var sjuk, att spelet var en leksak. Min utväg verkade kika sig fram när jag såg enkla intervjuer från mina släktingar -förstod (alltså i drömmen) att deras planetpositioner är det de behöver ha för att framhäva något annat.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 02 okt 2010 13:47

Det känns ofta som om drömmar är mina enda livsstil, känner ett behov av att ta ut allt varje dag för att förstå innehållet och använda mig av "galenskap" för att begripa vad en psykos "är". Jag sa bara att jag har den spänningen, det är ungefär samma inställning jag har till politiken.

Söker ett nytt ord som inte bara sensuellt framhäver djävulens advokats ödmjukhet utan framträder den, detta sker genom perfektionismen, hur sjukdom tjänar rättvisan. JAG har aldrig förstått det, och det är det enda jag förstår osv. Det deklareras om "glamouren" här på forumet framför allt av Jimmy vilket skapar irritation hos mig... kan han själv vara säker på sig själv? Påstår inte att det är något fel på ytlighet, snarare att den behöver inviteras medvetet.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 03 okt 2010 02:26

Drömde en extremt stark dröm om Jesus och månen.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 03 okt 2010 07:50

Drömde om att andra dokumenterade "cereal state's" när jag var liten och av mental medvetenhet ville vara med på foto. Såg då hur jag åt något med strängar honung på. Världen skulle gå under och stod i estetisk kris. Fanns 3 x 3 piller på en karta, jag och mina föräldrar skulle ta varsin i några dagar osv precis som många andra i samma isolering/mystik (ointelligens) -för att dö, alla var lugna och positiva. Konstig dröm, svår att beskriva. När jag vaknande kände jag att de som är som jag inte kan tänka, och undrade som ibland om jag är psykiskt sjuk.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 03 okt 2010 08:12

(Lever för det jag gör, exakt. Nej jag drack massa vin igår kväll.)

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 04 okt 2010 12:22

Drömde inatt att jag var muslim på heltid och man tog med sig fläckfria glas för att inte sektiskt dö, mina föräldrar var ofrivilligt underkastade "leva eller dö". Min ex-partner räddar mig akut genom skinnjackor och på ett "intellektuellt" och mentalt sätt..

-

Han har helt underkastat sin Pluto i 8e huset, och förstår samma känslopotential som jag (Solen i Kräftan konj Jupiter) i 6e huset. Han sa att han var Schizofren, för att han är en perfektionist. Han ringde för några månader sen och spelade ett riktigt barn för att förnedras, sa att jag skulle "faila hela skiten" och skrattade mentalt/psykotiskt. Det här är ett platoniskt TPE-förhållande. Delad psykopati i groteska förhållanden, vi vet att vi är trevliga eftersom vi varit det och ovärdiga, ett begrepp autism. Han bevarar barnet men är "kär" i mig och tror att det här är jag vilket leder till hans synd. Han har asc [närvaron] i Vattumannen (astrologi, vilket han försöker balansera och nedtona till kompisar) och Uranus i 11e huset, det ÄR hans Schizofreni, eftersom han pratar om att han inte vet om den är i Stenbocken, Vattumannen eller Fisken för att han gick till mytiska/magiska okunniga astrologer [Kärftan här] förlängesen, och med Uranus i Stenbocken, med Saturnus och Neptunus i 12e huset går allt ihop.

Jag har Månen i Oxen (med Jupiter) och han har också månen i Oxen.. "överbevisad styrka är makt".

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 07 okt 2010 13:03

Drömde att jag fick tag på (eller något) om ett skolarbete/läxa Jimmy skrivit i gymnasiet, om kött och köttindustrin, och jag såg allt äckligt fläsk framför mig. Visade upp det eller sa det till en personal på Uppsala psyk som skrattade av gemenskaphet åt det.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 09 okt 2010 21:40

Hade en lång och komplicerad dröm i natt, varav slutet på drömmen återges här.

Jag kom fram till en glänta i en skog, i gläntan fanns det en animerad näckrosdamm, den var gjord i plast. När jag ställde mig på en av näckroserna öppnades det en lucka med en figur på som såg ut som en liten naken gremling,
när luckan var helt öppen blev figuren riktig: -Ställ din fråga och betala sa figuren, priset är livet på en anhörig!

Därpå vaknade jag utan att ha hunnit ställa en fråga, tanken malde vidare, vilken fråga skulle jag varit beredd att ställa till det ohyggliga priset? Hade jag sovit fem minuter till hade jag vetat hur jag undermedvetet skulle ha handlat, i vaket tillstånd kommer jag inte på en enda fråga som är värd det.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 09 okt 2010 21:57

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 09 okt 2010 22:08

---

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 10 okt 2010 16:08

Mardröm i natt, var i Israel där en kvinna hade fått barn med en gästarbetare från asien, barnet hade hon dumpat på en tvärgata. Jag såg detta ske, tog upp barnet, men mamman försvann. Barnet hade fått ett långt sår i huvudet och var väldigt liten, jag lämnade in barnet på ett sjukhus.
Följande dag letade jag efter modern, fann henne på kvällen i en bar där hon satt och drack. Jag slog mig ned på barstolen intill, bartendern frågade vad jag ville ha, jag beställde en drink.
Jag tänkte gå försiktigt fram med kvinnan, men hon tilltalade mig först, undrade var jag kom ifrån. Jag gick rakt på sak och sade att jag hade hittat hennes barn, sa till henne att hon måste ta ansvar för det, varpå hon rusade ut och jag efter. Utanför mötte hennes kille upp, han visste ingenting och jag kunde inte rasera allt för honom, han var ju inte asiat.

Var kommer alla drömmar ifrån?

Återgå till "Tankar och känslor"